Nový Ford Ranger se ukáže již v Ženevě

Ranger vstoupí do další dekády ve výrazně modernizované podobě. V Evropě zatím výrazně neboduje, ale právě to chce Ford změnit.

V Americe se ukázal již dříve, ale prodávat se tam začne nejdříve za dva roky. Ve své evropské variantě se představí v Ženevě a do prodejů se zde dostane již v dubnu. Ranger se tradičně prodává na více než stovce světových trhů a rovněž nová generce bude sjíždět z pásů továrny v Thajsku. Modernizace přispěje k elegantnímu vzhledu, zvýšenému komfortu a nabídne nové výbavové prvky. Stávající Ford Ranger přitom patří k nejlepším a nejoblíbenějším pick-upům a o jeho kvalitách jsme se měli možnost přesvědčit v redakčním testu, jehož výsledky jsme publikovali na tomto místě.

Také nová generace bude nabízena s trojicí karosářských variant. Typickou zůstává i koncepce s tuhým žebřinovým rámem a rozměrnou ložnou plochou v zadní části. K dispozici bude dvoudvéřová verze Single Cab, prodloužená čtyřmístná RAP Cab a plně čtyřdvéřová Double Cab. Nový je systém druhé sady vzadu zavěšených bočních dvířek pro verzi RAP Cab, významně usnadňující přístup k zadním sedadlům. Buducí zákazníci budou moci vybírat z desítky odstínů laku včetně pěti nových barev: Highland Green, Wining Blue, Lagoon Blue, Copper Red a Desert Bronze.

Uvnitř nový Ranger nabídne řadu prvků, které u více méně užitkových aut nebývají často nijak obvyklé. Kromě automatické klimatizace do této skupiny patří též audioaparatura se vstupy a podporou MP3 či důmyslná soustava tlumicích materiálů potlačujících hluk od vozovky pronikající do prostoru posádky. Na počátku produkce budou k dispozici dva vznětové turbodiesely Ford Duratorq TDCi v objemových verzích 2,5 a 3,0 l. Kombinovány budou moci být s pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením či pětistupňovým „automatem“ a pohonem zadních, nebo všech kol. Slabší jednotka dosahuje výkonu 143 koní a točivého momentu 330 Nm, ta silnější pak disponuje 156 koňmi a 380 Nm točivého momentu. Obě motorové varianty mohou tahat přívěsy s homtností až 3 tuny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford Ranger
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků