Nový Ford Ranger se ukáže již v Ženevě

Ranger vstoupí do další dekády ve výrazně modernizované podobě. V Evropě zatím výrazně neboduje, ale právě to chce Ford změnit.

V Americe se ukázal již dříve, ale prodávat se tam začne nejdříve za dva roky. Ve své evropské variantě se představí v Ženevě a do prodejů se zde dostane již v dubnu. Ranger se tradičně prodává na více než stovce světových trhů a rovněž nová generce bude sjíždět z pásů továrny v Thajsku. Modernizace přispěje k elegantnímu vzhledu, zvýšenému komfortu a nabídne nové výbavové prvky. Stávající Ford Ranger přitom patří k nejlepším a nejoblíbenějším pick-upům a o jeho kvalitách jsme se měli možnost přesvědčit v redakčním testu, jehož výsledky jsme publikovali na tomto místě.

Také nová generace bude nabízena s trojicí karosářských variant. Typickou zůstává i koncepce s tuhým žebřinovým rámem a rozměrnou ložnou plochou v zadní části. K dispozici bude dvoudvéřová verze Single Cab, prodloužená čtyřmístná RAP Cab a plně čtyřdvéřová Double Cab. Nový je systém druhé sady vzadu zavěšených bočních dvířek pro verzi RAP Cab, významně usnadňující přístup k zadním sedadlům. Buducí zákazníci budou moci vybírat z desítky odstínů laku včetně pěti nových barev: Highland Green, Wining Blue, Lagoon Blue, Copper Red a Desert Bronze.

Uvnitř nový Ranger nabídne řadu prvků, které u více méně užitkových aut nebývají často nijak obvyklé. Kromě automatické klimatizace do této skupiny patří též audioaparatura se vstupy a podporou MP3 či důmyslná soustava tlumicích materiálů potlačujících hluk od vozovky pronikající do prostoru posádky. Na počátku produkce budou k dispozici dva vznětové turbodiesely Ford Duratorq TDCi v objemových verzích 2,5 a 3,0 l. Kombinovány budou moci být s pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením či pětistupňovým „automatem“ a pohonem zadních, nebo všech kol. Slabší jednotka dosahuje výkonu 143 koní a točivého momentu 330 Nm, ta silnější pak disponuje 156 koňmi a 380 Nm točivého momentu. Obě motorové varianty mohou tahat přívěsy s homtností až 3 tuny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford Ranger
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků