Nový Ford Ranger se ukáže již v Ženevě

Ranger vstoupí do další dekády ve výrazně modernizované podobě. V Evropě zatím výrazně neboduje, ale právě to chce Ford změnit.

V Americe se ukázal již dříve, ale prodávat se tam začne nejdříve za dva roky. Ve své evropské variantě se představí v Ženevě a do prodejů se zde dostane již v dubnu. Ranger se tradičně prodává na více než stovce světových trhů a rovněž nová generce bude sjíždět z pásů továrny v Thajsku. Modernizace přispěje k elegantnímu vzhledu, zvýšenému komfortu a nabídne nové výbavové prvky. Stávající Ford Ranger přitom patří k nejlepším a nejoblíbenějším pick-upům a o jeho kvalitách jsme se měli možnost přesvědčit v redakčním testu, jehož výsledky jsme publikovali na tomto místě.

Také nová generace bude nabízena s trojicí karosářských variant. Typickou zůstává i koncepce s tuhým žebřinovým rámem a rozměrnou ložnou plochou v zadní části. K dispozici bude dvoudvéřová verze Single Cab, prodloužená čtyřmístná RAP Cab a plně čtyřdvéřová Double Cab. Nový je systém druhé sady vzadu zavěšených bočních dvířek pro verzi RAP Cab, významně usnadňující přístup k zadním sedadlům. Buducí zákazníci budou moci vybírat z desítky odstínů laku včetně pěti nových barev: Highland Green, Wining Blue, Lagoon Blue, Copper Red a Desert Bronze.

Uvnitř nový Ranger nabídne řadu prvků, které u více méně užitkových aut nebývají často nijak obvyklé. Kromě automatické klimatizace do této skupiny patří též audioaparatura se vstupy a podporou MP3 či důmyslná soustava tlumicích materiálů potlačujících hluk od vozovky pronikající do prostoru posádky. Na počátku produkce budou k dispozici dva vznětové turbodiesely Ford Duratorq TDCi v objemových verzích 2,5 a 3,0 l. Kombinovány budou moci být s pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením či pětistupňovým „automatem“ a pohonem zadních, nebo všech kol. Slabší jednotka dosahuje výkonu 143 koní a točivého momentu 330 Nm, ta silnější pak disponuje 156 koňmi a 380 Nm točivého momentu. Obě motorové varianty mohou tahat přívěsy s homtností až 3 tuny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford Ranger
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků