Nový Ford Puma ST oficiálně: Crossover se přiostřil! Má samosvor a 200 koní

Všechny skvělé ingredience z brilantní Fiesty ST teď Ford podle plánu nahodil i do nového crossoveru.

Zájem o crossovery je stále silný a rovněž poptávka po trochu sportovnější jízdě se tak chtě nechtě přesunuje na tyto vozy. Po řadě upoutávek tedy už Ford naplno odhaluje ostrou ST verzi svého posledního crossoveru Puma. A jestliže překousnete očividná negativa vůči klasickému hot-hatchi (vyšší těžiště i hmotnost), tento hot-crossover nakonec nezní vůbec špatně.

U Pumy ST totiž Ford využil techniky a postupů, které již přivedl na skvělé Fiestě ST. Pod kapotou tak najdete přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost o síle 200 koní (147 kW) a točivém momentu 320 N.m, který je výhradně spojený s manuální šestistupňovou převodovkou a jeho síla putuje na přední kola. A pokud to s drcením okresek myslíte vážněji, Ford vám volitelně přihodí mechanický samosvorný diferenciál Quaife (součástí Performance balíčku).

Minitest Ford Fiesta ST: Nesmí vám tříválec přes práh? Vaše chyba!

Minitest Ford Fiesta ST: Nesmí vám tříválec přes práh? Vaše chyba!

Z nuly na 100 km/h se dostane Puma ST za 6,7 vteřiny, tedy o 0,2 vteřiny pomaleji než Fiesta ST, přičemž i maximální rychlost není tak vysoká s 220 km/h, namísto 232 km/h u hot-hatche. Crossoveru přitom nechybí ani systém řízeného startu launch control (v Performance balíčku) a volitelné jízdní režimy, kdy Sport zostří reakce plynového pedálu, řízení a otevře klapky sportovního výfuku, zatímco Track navíc vypne i kontrolu trakce a přepne ESP do méně zasahujícího nastavení (lze však i plně vypnout).

Hlavním kouzlem Pumy ST ale bude upravený podvozek, který je vzadu až o 50 % tužší než v případě standardní Pumy, nechybí mu nové stabilizátory vpředu i vzadu ani patentované pružiny Force Vectoring známé z Fiesty ST či nové dorazy a tlumiče Hitachi. Samotné řízení má o 25 % rychlejší převod, silnější je i brzdový systém s 325mm kotouči vpředu a 271mm vzadu, zatímco auto stojí na 19palcových kolech obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S.

Kent byl legendou mezi motory. Věděli jste, že možná vrněl i ve vašem autě?

Kent byl legendou mezi motory. Věděli jste, že možná vrněl i ve vašem autě?

Kromě přiostřeného exteriéru vycházejícího z dosavadní sportovní výbavy ST Line je Puma ST nabízena v celkem šesti odstínech karoserie včetně exkluzivní zelené metalízy Mean Green (na fotkách). Uvnitř jsou pak samozřejmostí sedačky Recaro (s vyhříváním), kůží obšitý sportovní volant, nová řadička a množství znaků ST. Do výbavy se nicméně dostává třeba i prémiový audiosystém B&O nebo funkce promítání loga ST ze zrcátek na zem při nastupování do vozu. Praktičnost Pumě ST s extra hlubokým zavazadelníkem o objemu 456 litrů zůstává.

Datum uvedení nového Fordu Puma ST na trh ještě neznáme, stejně jako české cenovky.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 31 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků