Ostrá verze Fordu Puma se nám  představila na konci září  a teď mohou o crossover s přídomkem ST žádat zájemci také u českého zastoupení Fordu. | Ford Puma ST Zdroj. Ford

Ostrá verze Fordu Puma se nám představila na konci září a teď mohou o crossover s přídomkem ST žádat zájemci také u českého zastoupení Fordu. | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

Novinka přijíždí ve dvou úrovních výbavy, přičemž v nabídce nechybí ani paket Performance pro všechny, kteří nechtějí přijít o ty nejzajímavější prvky nového hot-crossoveru. | Ford Puma ST Zdroj. Ford

Novinka přijíždí ve dvou úrovních výbavy, přičemž v nabídce nechybí ani paket Performance pro všechny, kteří nechtějí přijít o ty nejzajímavější prvky nového hot-crossoveru. | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

Po technické stránce je Puma ST sourozencem skvělého  hot-hatche Fiesta ST , z něhož si vypůjčuje přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost o síle 200 koní (147 kW) a točivém momentu 320 N.m, který je výhradně spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. | Ford Puma ST Zdroj. Ford

Po technické stránce je Puma ST sourozencem skvělého hot-hatche Fiesta ST, z něhož si vypůjčuje přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost o síle 200 koní (147 kW) a točivém momentu 320 N.m, který je výhradně spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

Z nuly na 100 km/h se dostane Puma ST za 6,7 vteřiny (o 0,2 vteřiny pomaleji než Fiesta ST). Maximální rychlost rovněž není tak vysoká s 220 km/h, namísto 232 km/h u hot-hatche. | Ford Puma ST Zdroj. Ford

Z nuly na 100 km/h se dostane Puma ST za 6,7 vteřiny (o 0,2 vteřiny pomaleji než Fiesta ST). Maximální rychlost rovněž není tak vysoká s 220 km/h, namísto 232 km/h u hot-hatche. | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

Výchozím stupněm hot-crossoveru je tedy  ST , které začíná na ceně  731.900 Kč . Vybavenější úroveň  ST X  pak startuje na  804.900 Kč . Srovnání s hot-hatchem Fiesta ST je pak na místě – s pětidveřovou karoserií začíná na částce 574.900 Kč. | Ford Puma ST Zdroj. Ford

Výchozím stupněm hot-crossoveru je tedy ST, které začíná na ceně 731.900 Kč. Vybavenější úroveň ST X pak startuje na 804.900 Kč. Srovnání s hot-hatchem Fiesta ST je pak na místě – s pětidveřovou karoserií začíná na částce 574.900 Kč. | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

Ač má tedy crossover horší dynamiku, vychází v základu o 157.000 dráž. Na druhou stranu má ale zase širší rozpětí možné výbavy a prostornější interiér s extra hlubokým kufrem o objemu 456 litrů (Fiesta ST – 311 litrů). | Ford Puma ST Zdroj. Ford

Ač má tedy crossover horší dynamiku, vychází v základu o 157.000 dráž. Na druhou stranu má ale zase širší rozpětí možné výbavy a prostornější interiér s extra hlubokým kufrem o objemu 456 litrů (Fiesta ST – 311 litrů). | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

Ve standardní výbavě Pumy ST čekejte 19palcová kola s obutím Michelin Pilot Sport, samozřejmě snížený sportovní podvozek, agresivnější vzezření exteriéru... | Ford Puma ST Zdroj. Ford

Ve standardní výbavě Pumy ST čekejte 19palcová kola s obutím Michelin Pilot Sport, samozřejmě snížený sportovní podvozek, agresivnější vzezření exteriéru... | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

...výfuk s dvojitou koncovkou a aktivní klapkou, přepínatelné jízdní režimy, sportovní Recaro sedačky s vyhříváním, sportovní volant s vyhříváním nebo hliníkovou hlavici řadicí páky a hliníkové pedály. | Ford Puma ST Zdroj. Ford

...výfuk s dvojitou koncovkou a aktivní klapkou, přepínatelné jízdní režimy, sportovní Recaro sedačky s vyhříváním, sportovní volant s vyhříváním nebo hliníkovou hlavici řadicí páky a hliníkové pedály. | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

Po stránce komfortu a hi-tech výbavy jsou v základu i LED projektorové světlomety s LED denním svícením a mlhovkami, tempomat, vyhřívané čelní sklo, přední a zadní parkovací senzory... | Ford Puma ST Zdroj. Ford

Po stránce komfortu a hi-tech výbavy jsou v základu i LED projektorové světlomety s LED denním svícením a mlhovkami, tempomat, vyhřívané čelní sklo, přední a zadní parkovací senzory... | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

...elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka s projekcí loga ST na zem, infotainment s navigací, digitální přístrojový štít nebo ambientní osvětlení interiéru. | Ford Puma ST Zdroj. Ford

...elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka s projekcí loga ST na zem, infotainment s navigací, digitální přístrojový štít nebo ambientní osvětlení interiéru. | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

Vyšší výbava ST X pak přihazuje i červeně lakované brzdové třmeny, full-LED světlomety, bezklíčový přístup nebo automatickou klimatizaci. | Ford Puma ST Zdroj. Ford

Vyšší výbava ST X pak přihazuje i červeně lakované brzdové třmeny, full-LED světlomety, bezklíčový přístup nebo automatickou klimatizaci. | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

Kdo to myslí s drcením okresek vážněji, stejně jako u Fiesty ST je u Pumy ST dostupný Performance balíček, která za 34.600 Kč bez ohledu na zvolenou výbavu přidá mechanický samosvorný diferenciál Quaife, systém řízeného startu Launch Control a indikaci řazení při maximálních otáčkách. | Ford Puma ST Zdroj. Ford

Kdo to myslí s drcením okresek vážněji, stejně jako u Fiesty ST je u Pumy ST dostupný Performance balíček, která za 34.600 Kč bez ohledu na zvolenou výbavu přidá mechanický samosvorný diferenciál Quaife, systém řízeného startu Launch Control a indikaci řazení při maximálních otáčkách. | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

Případně je k mání i balíček Assist za 27.300 Kč obsahující aktivní parkovací asistent, zadní parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu a varování před projíždějícími vozy při couvání s automatickým brzděním. | Ford Puma ST Zdroj. Ford

Případně je k mání i balíček Assist za 27.300 Kč obsahující aktivní parkovací asistent, zadní parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu a varování před projíždějícími vozy při couvání s automatickým brzděním. | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

K příplatkům lze zmínit i panoramatickou střechu s elektrickým ovládáním za 26.200 Kč (pouze ST X), bezdotykové otevíraní pátých dveří za 11.800 Kč (pouze ST X)... Více v článku... | Ford Puma ST Zdroj. Ford

K příplatkům lze zmínit i panoramatickou střechu s elektrickým ovládáním za 26.200 Kč (pouze ST X), bezdotykové otevíraní pátých dveří za 11.800 Kč (pouze ST X)... Více v článku... | Ford Puma ST | Zdroj. Ford

Novinka přijíždí ve dvou úrovních výbavy, přičemž v nabídce nechybí ani paket Performance pro všechny, kteří nechtějí přijít o ty nejzajímavější prvky nového hot-crossoveru. | Ford Puma ST Zdroj. Ford
Po technické stránce je Puma ST sourozencem skvělého  hot-hatche Fiesta ST , z něhož si vypůjčuje přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost o síle 200 koní (147 kW) a točivém momentu 320 N.m, který je výhradně spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. | Ford Puma ST Zdroj. Ford
Z nuly na 100 km/h se dostane Puma ST za 6,7 vteřiny (o 0,2 vteřiny pomaleji než Fiesta ST). Maximální rychlost rovněž není tak vysoká s 220 km/h, namísto 232 km/h u hot-hatche. | Ford Puma ST Zdroj. Ford
Výchozím stupněm hot-crossoveru je tedy  ST , které začíná na ceně  731.900 Kč . Vybavenější úroveň  ST X  pak startuje na  804.900 Kč . Srovnání s hot-hatchem Fiesta ST je pak na místě – s pětidveřovou karoserií začíná na částce 574.900 Kč. | Ford Puma ST Zdroj. Ford
14
Fotogalerie

Nový Ford Puma ST dorazil do ČR. Ostrý crossover s tříválcem nejde pod 730 tisíc

Nedlouho po představení už míří ostrá Puma taky na český trh. Vyšší cena než u sourozence Fiesty ST asi nepřekvapí.

Ostrá verze Fordu Puma se nám představila na konci září a teď mohou o crossover s přídomkem ST žádat zájemci také u českého zastoupení Fordu. Novinka přijíždí ve dvou úrovních výbavy, přičemž v nabídce nechybí ani paket Performance pro všechny, kteří nechtějí přijít o ty nejzajímavější prvky nového hot-crossoveru.

Po technické stránce je Puma ST sourozencem skvělého hot-hatche Fiesta ST, z něhož si vypůjčuje přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost o výkonu 200 koní (147 kW) a točivém momentu 320 N.m, který je výhradně spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Z nuly na 100 km/h se dostane Puma ST za 6,7 vteřiny (o 0,2 vteřiny pomaleji než Fiesta ST). Maximální rychlost rovněž není tak vysoká s 220 km/h, namísto 232 km/h u hot-hatche.

Výchozím stupněm hot-crossoveru je tedy ST, které začíná na ceně 731.900 Kč. Vybavenější úroveň ST X pak startuje na 804.900 Kč. Srovnání s hot-hatchem Fiesta ST je pak na místě – s pětidveřovou karoserií začíná na částce 574.900 Kč. Ač má tedy crossover horší dynamiku, vychází v základu o 157.000 dráž. Na druhou stranu má ale zase širší rozpětí možné výbavy a prostornější interiér s extra hlubokým kufrem o objemu 456 litrů (Fiesta ST – 311 litrů).

Ve standardní výbavě Pumy ST čekejte 19palcová kola s obutím Michelin Pilot Sport, samozřejmě snížený sportovní podvozek, agresivnější vzezření exteriéru, výfuk s dvojitou koncovkou a aktivní klapkou, přepínatelné jízdní režimy, sportovní Recaro sedačky s vyhříváním, sportovní volant s vyhříváním nebo hliníkovou hlavici řadicí páky a hliníkové pedály.

Po stránce komfortu a hi-tech výbavy jsou v základu i LED projektorové světlomety s LED denním svícením a mlhovkami, tempomat, vyhřívané čelní sklo, přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka s projekcí loga ST na zem, infotainment s navigací, digitální přístrojový štít nebo ambientní osvětlení interiéru. Vyšší výbava ST X pak přihazuje i červeně lakované brzdové třmeny, full-LED světlomety, bezklíčový přístup nebo automatickou klimatizaci.

Kdo to myslí s drcením okresek vážněji, stejně jako u Fiesty ST je u Pumy ST dostupný Performance balíček, která za 34.600 Kč bez ohledu na zvolenou výbavu přidá mechanický samosvorný diferenciál Quaife, systém řízeného startu Launch Control a indikaci řazení při maximálních otáčkách. Případně je k mání i balíček Assist za 27.300 Kč obsahující aktivní parkovací asistent, zadní parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu a varování před projíždějícími vozy při couvání s automatickým brzděním.

K příplatkům lze zmínit i panoramatickou střechu s elektrickým ovládáním za 26.200 Kč (pouze ST X), bezdotykové otevíraní pátých dveří za 11.800 Kč (pouze ST X) nebo metalické laky karoserie začínající od 13.900 Kč, kdy speciální zelený odstín Mean (na fotkách) vyjde na 30.000 Kč.

Ford Puma ST – Technická data a české ceny
Motor 1.5 EcoBoost
Zdvihový objem [cm3] 1497
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/min] 147/6000
Točivý moment [N.m/min] 320/2500-3500
Převodovka 6M
Max. rychlost [km/h] 220
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7
Spotřeba WLTP [l/100 km] 6,0
Provozní hmotnost [kg] 1358
Cena ST [Kč] 731.900
Cena ST X [Kč] 804.900

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 

Doporučujeme

Články odjinud