Nedlouho po představení už míří ostrá Puma taky na český trh. Vyšší cena než u sourozence Fiesty ST asi nepřekvapí.
Ostrá verze Fordu Puma se nám představila na konci září a teď mohou o crossover s přídomkem ST žádat zájemci také u českého zastoupení Fordu. Novinka přijíždí ve dvou úrovních výbavy, přičemž v nabídce nechybí ani paket Performance pro všechny, kteří nechtějí přijít o ty nejzajímavější prvky nového hot-crossoveru.
Po technické stránce je Puma ST sourozencem skvělého hot-hatche Fiesta ST, z něhož si vypůjčuje přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost o výkonu 200 koní (147 kW) a točivém momentu 320 N.m, který je výhradně spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Z nuly na 100 km/h se dostane Puma ST za 6,7 vteřiny (o 0,2 vteřiny pomaleji než Fiesta ST). Maximální rychlost rovněž není tak vysoká s 220 km/h, namísto 232 km/h u hot-hatche.
Výchozím stupněm hot-crossoveru je tedy ST, které začíná na ceně 731.900 Kč. Vybavenější úroveň ST X pak startuje na 804.900 Kč. Srovnání s hot-hatchem Fiesta ST je pak na místě – s pětidveřovou karoserií začíná na částce 574.900 Kč. Ač má tedy crossover horší dynamiku, vychází v základu o 157.000 dráž. Na druhou stranu má ale zase širší rozpětí možné výbavy a prostornější interiér s extra hlubokým kufrem o objemu 456 litrů (Fiesta ST – 311 litrů).
Ve standardní výbavě Pumy ST čekejte 19palcová kola s obutím Michelin Pilot Sport, samozřejmě snížený sportovní podvozek, agresivnější vzezření exteriéru, výfuk s dvojitou koncovkou a aktivní klapkou, přepínatelné jízdní režimy, sportovní Recaro sedačky s vyhříváním, sportovní volant s vyhříváním nebo hliníkovou hlavici řadicí páky a hliníkové pedály.
Po stránce komfortu a hi-tech výbavy jsou v základu i LED projektorové světlomety s LED denním svícením a mlhovkami, tempomat, vyhřívané čelní sklo, přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka s projekcí loga ST na zem, infotainment s navigací, digitální přístrojový štít nebo ambientní osvětlení interiéru. Vyšší výbava ST X pak přihazuje i červeně lakované brzdové třmeny, full-LED světlomety, bezklíčový přístup nebo automatickou klimatizaci.
Kdo to myslí s drcením okresek vážněji, stejně jako u Fiesty ST je u Pumy ST dostupný Performance balíček, která za 34.600 Kč bez ohledu na zvolenou výbavu přidá mechanický samosvorný diferenciál Quaife, systém řízeného startu Launch Control a indikaci řazení při maximálních otáčkách. Případně je k mání i balíček Assist za 27.300 Kč obsahující aktivní parkovací asistent, zadní parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu a varování před projíždějícími vozy při couvání s automatickým brzděním.
K příplatkům lze zmínit i panoramatickou střechu s elektrickým ovládáním za 26.200 Kč (pouze ST X), bezdotykové otevíraní pátých dveří za 11.800 Kč (pouze ST X) nebo metalické laky karoserie začínající od 13.900 Kč, kdy speciální zelený odstín Mean (na fotkách) vyjde na 30.000 Kč.
Ford Puma ST – Technická data a české ceny |
Motor |
1.5 EcoBoost |
Zdvihový objem [cm3] |
1497 |
Válce/ventily |
3/4 |
Největší výkon [kW/min] |
147/6000 |
Točivý moment [N.m/min] |
320/2500-3500 |
Převodovka |
6M |
Max. rychlost [km/h] |
220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,7 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
6,0 |
Provozní hmotnost [kg] |
1358 |
Cena ST [Kč] |
731.900 |
Cena ST X [Kč] |
804.900 |
Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.
Ford Puma druhé generace oficiálně • První skica • První generace