Velký návrat Fordu Puma! Už to není sporťák, ale hybridní crossover

Jsou tomu dva roky, co automobilka Mitsubishi vzkřísila jméno Eclipse. Ve stejných šlépějích jde také Ford, na sporťák však zapomeňte.

Návrat legendárního jména Eclipse se v podání japonské značky Mitsubishi nesl na vlně trendu tehdejší doby. Stačilo přidat slůvko Cross, slovní spojení nalepit na SUV a výsledek byl na světě. Zda je to „svatokrádež“, nebo ne, posuďte sami, stejné strategie se však nyní chytá také Ford. Jenom do mixu přidal další prvek – elektrifikaci.

Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT: Když musíš, tak musíš

Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT: Když musíš, tak musíš

Na model Puma si jistě dobře vzpomínáte. Sporťák s předním pohonem se vyráběl v letech 1997 až 2002, v nejvýkonnějším provedení měl 114 kW, 162 N.m a uměl to rozpálit až na 203 km/h. To bylo před dvaceti lety, dnes je jiná doba. Doba SUV, crossoverů, hybridnů, plug-in hybridů a elektromobilů.

Fordy Fiesta a Focus přijedou jako hybridy. Litrový tříválec doplní malý elektromotor

Fordy Fiesta a Focus přijedou jako hybridy. Litrový tříválec doplní malý elektromotor

Nová Puma, kterou Ford odhalil v rámci akce „Go Further“ v Amsterdamu, se začne prodávat na konci letošního roku a půjde o hybridní crossover. V galerii najdete jednu rozmazanou fotku - je na ní Puma, která právě projela kolem novinářů. Výrobu obstará továrna v rumunské Craiově a jako jeden z highlitů Ford uvádí důmyslně řešený kufr, který na výšku pojme dvě sady golfových holí. Jeho objem činí 456 litrů.

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Do elektrifikace jde modrý ovál ve velkém. Nesmíme se tedy divit, že pod kapotou Pumy najdeme 48voltovou techniku Ford EcoBoost Hybrid s litrovým tříválcem v hlavní roli, doplněným o řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii. Výstupní výkon vás překvapí: 114 kW jako u 20 let staré Pumy 1.7 Zetec-S VC. Startér-generátor při akceleraci pomáhá tříválci a může napájet palubní příslušenství. Na dynamické parametry vozu si musíme počkat, spotřeba se však má pohybovat okolo 5,4 l/100 km.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 51 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků