Velký návrat Fordu Puma! Už to není sporťák, ale hybridní crossover

Jsou tomu dva roky, co automobilka Mitsubishi vzkřísila jméno Eclipse. Ve stejných šlépějích jde také Ford, na sporťák však zapomeňte.

Návrat legendárního jména Eclipse se v podání japonské značky Mitsubishi nesl na vlně trendu tehdejší doby. Stačilo přidat slůvko Cross, slovní spojení nalepit na SUV a výsledek byl na světě. Zda je to „svatokrádež“, nebo ne, posuďte sami, stejné strategie se však nyní chytá také Ford. Jenom do mixu přidal další prvek – elektrifikaci.

Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT: Když musíš, tak musíš

Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT: Když musíš, tak musíš

Na model Puma si jistě dobře vzpomínáte. Sporťák s předním pohonem se vyráběl v letech 1997 až 2002, v nejvýkonnějším provedení měl 114 kW, 162 N.m a uměl to rozpálit až na 203 km/h. To bylo před dvaceti lety, dnes je jiná doba. Doba SUV, crossoverů, hybridnů, plug-in hybridů a elektromobilů.

Fordy Fiesta a Focus přijedou jako hybridy. Litrový tříválec doplní malý elektromotor

Fordy Fiesta a Focus přijedou jako hybridy. Litrový tříválec doplní malý elektromotor

Nová Puma, kterou Ford odhalil v rámci akce „Go Further“ v Amsterdamu, se začne prodávat na konci letošního roku a půjde o hybridní crossover. V galerii najdete jednu rozmazanou fotku - je na ní Puma, která právě projela kolem novinářů. Výrobu obstará továrna v rumunské Craiově a jako jeden z highlitů Ford uvádí důmyslně řešený kufr, který na výšku pojme dvě sady golfových holí. Jeho objem činí 456 litrů.

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Do elektrifikace jde modrý ovál ve velkém. Nesmíme se tedy divit, že pod kapotou Pumy najdeme 48voltovou techniku Ford EcoBoost Hybrid s litrovým tříválcem v hlavní roli, doplněným o řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii. Výstupní výkon vás překvapí: 114 kW jako u 20 let staré Pumy 1.7 Zetec-S VC. Startér-generátor při akceleraci pomáhá tříválci a může napájet palubní příslušenství. Na dynamické parametry vozu si musíme počkat, spotřeba se však má pohybovat okolo 5,4 l/100 km.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků