Velký návrat Fordu Puma! Už to není sporťák, ale hybridní crossover

Jsou tomu dva roky, co automobilka Mitsubishi vzkřísila jméno Eclipse. Ve stejných šlépějích jde také Ford, na sporťák však zapomeňte.

Návrat legendárního jména Eclipse se v podání japonské značky Mitsubishi nesl na vlně trendu tehdejší doby. Stačilo přidat slůvko Cross, slovní spojení nalepit na SUV a výsledek byl na světě. Zda je to „svatokrádež“, nebo ne, posuďte sami, stejné strategie se však nyní chytá také Ford. Jenom do mixu přidal další prvek – elektrifikaci.

Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT: Když musíš, tak musíš

Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT: Když musíš, tak musíš

Na model Puma si jistě dobře vzpomínáte. Sporťák s předním pohonem se vyráběl v letech 1997 až 2002, v nejvýkonnějším provedení měl 114 kW, 162 N.m a uměl to rozpálit až na 203 km/h. To bylo před dvaceti lety, dnes je jiná doba. Doba SUV, crossoverů, hybridnů, plug-in hybridů a elektromobilů.

Fordy Fiesta a Focus přijedou jako hybridy. Litrový tříválec doplní malý elektromotor

Fordy Fiesta a Focus přijedou jako hybridy. Litrový tříválec doplní malý elektromotor

Nová Puma, kterou Ford odhalil v rámci akce „Go Further“ v Amsterdamu, se začne prodávat na konci letošního roku a půjde o hybridní crossover. V galerii najdete jednu rozmazanou fotku - je na ní Puma, která právě projela kolem novinářů. Výrobu obstará továrna v rumunské Craiově a jako jeden z highlitů Ford uvádí důmyslně řešený kufr, který na výšku pojme dvě sady golfových holí. Jeho objem činí 456 litrů.

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Do elektrifikace jde modrý ovál ve velkém. Nesmíme se tedy divit, že pod kapotou Pumy najdeme 48voltovou techniku Ford EcoBoost Hybrid s litrovým tříválcem v hlavní roli, doplněným o řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii. Výstupní výkon vás překvapí: 114 kW jako u 20 let staré Pumy 1.7 Zetec-S VC. Startér-generátor při akceleraci pomáhá tříválci a může napájet palubní příslušenství. Na dynamické parametry vozu si musíme počkat, spotřeba se však má pohybovat okolo 5,4 l/100 km.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 192 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků