Nový Ford Puma má české ceny. Zaujme opravdu slušnou základní výbavou

Už můžete objednávat, jen se musíte spokojit s prozatím omezenou nabídkou motorizací a čekací dobou pár měsíců.

Po představení na konci letošního června se již nový crossover se jménem starého kupéčka z přelomu tisíciletí chystá i na český trh. První kusy nové generace Pumy se u nás objeví v lednu 2020, již nyní ale Ford spouští objednávky a ukazuje ceny prozatím dostupných motorizací a výbav. 

Do budoucna má nová Puma nabídnout až čtyři různé motorizace, včetně naftového čtyřválce 1.5 EcoBlue. Zatím však ceník obývají jen dva litrové tříválce EcoBoost ve svých nejvýkonnějších variantách. K mání je tedy jednotka o výkonu 92 kW (125 koní), se kterou Puma začíná na částce 449.900 Kč, nebo její silnější mild-hybridní verze o výkonu 114 kW (155 koní), začínající na ceně 484.900 Kč. Obě motorizace používají manuální šestistupňovou převodovku.

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

Základní úrovní výbavy Pumy je Titanium, která crossoveru standardně zajistí třeba přední i zadní LED světlomety (mlhová s přisvěcováním do zatáček), funkci automatického tlumení dálkových světel, bezdrátové nabíjení telefonu, funkci rozpoznávaní značek a bdělosti řidiče, 8palcový dotykový infotainment s navigací, hlasovým ovládáním a Wi-Fi hotspotem, tempomat, přední sedadla s masážní bederní opěrkou, asistenta pro jízdu v pruhu, funkci krizového brzdění, zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná přední i zadní okna a taky 17palcová litá kola.

Tuto výbavu dále rozšiřuje Titanium X, která začíná na ceně 499.900 Kč, respektive 534.900 Kč v případě mild-hybridní jednotky. Navíc přihazuje třeba prakticky snímatelné potahy předních i zadních sedadel, které je možné snadno vyprat, audiosystém B&O, 18palcová litá kola, zadní tónová okna, dešťový senzor, automatickou klimatizaci a taky vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

Trochu sportovnější punc dodá Pumě výbava ST-Line. S dostupností od listopadu 2019 nabídne jiná 17palcová litá kola, tužší naladění podvozku, sadu sportovních nárazníků s černě lakovanými detaily, sportovní volant, řadičku a madlo ruční brzdy s červeným obšíváním, hliníkové pedály, černou stropnici a rovněž digitální 12,3palcový přístrojový štít. Tady začínají cenovky na 479.900 Kč, pro mild-hybrid 514.900 Kč.

Nejvyšší možnou výbavou je nakonec ST-Line X, která s cenovkami od 529.900 Kč a 564.900 Kč (pro mild-hybrid) přidává k normálnímu ST-Line ještě 18palcová litá kola, polokožené čalounění sedadel, zadní tónová okna, dešťový senzor, automatickou klimatizaci, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním, audiosystém B&O a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou.

Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

Samozřejmě Ford nabízí i řadu příplatků či kompletních paketů dodatečné výbavy. Stačí vypíchnout například bezklíčový přístup včetně elektrického otevírání víka kufru (od 17.000 Kč), panoramatickou střechu s elektrickým ovládáním (26.200 Kč) nebo metalické laky karoserie (od 13.900 Kč).

Ford Puma – Technická data a české ceny zatím nabízených motorizací
Motor 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost mHEV
Zdvihový objem [cm3] 998 998
Válce/ventily 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 92/6000 114/6000
Točivý moment [N.m/min] 170/1500-4500 220/1500-5000
Převodovka 6M 6M
Max. rychlost [km/h]  191 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10 9
Spotřeba WLTP [l/100 km] 4,5-4,6 4,4-4,5
Provozní hmotnost [kg] 1280 1280
Cena Titanium [Kč] 449.900 484.900
Cena Titanium X [Kč] 499.900 534.900
Cena ST-Line [Kč] 479.900 514.900
Cena ST-Line X [Kč] 529.900 564.900

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků