Nový Ford Mustang řekne úřadům, jak jste nabourali

Nový Ford Mustang řekne úřadům, jak jste nabourali

Nový Ford Mustang napráská úřadům, že jste nabourali a jak. Součástí balíčku Ford Sync je modernizovaná funkce systému 911 Assist. Ne, není to systém pro usnadnění předjíždění nějakého Porsche. Je to systém, který u nás známe jako „Ford SYNC automatické nouzové volání.“ Umí přivolat záchranné složky k nehodě a dokonce je nově informovat o síle nárazu a stavu posádky.

V reálu to bude fungovat následovně. Řidič nabourá svůj nový Ford Mustang a pokud má ve voze připojený svůj mobilní telefon, auto samo zavolá záchranku. To už americký systém 911 Assist uměl dříve, nyní ale dokáže poskytnout záchranným složkám mnohem více informací.

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Cílem je odeslat velmi rychle stručnou a srozumitelnou zprávu, které budou záchranáři rozumět. Z automatizované hlasové zprávy přeci jen operátor linky 911 pochopí mnohem víc než z vyděšeného pokřikování „oů mááj gááád!“

Ford Mustang například odešle informace o své poloze, síle nárazu, rychlosti a také o tom, zda se jedná o čelní náraz, boční náraz nebo převrácení. Záchranáři také budou vědět, kolik ve voze sedělo osob a zda byly aktivovány airbagy.

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času

Operátor záchranky si tak nejprve vyslechne automatizovanou zprávu a až po té se telefonní linka otevře přímému hovoru s posádkou. Otázkou zůstává, jak to opravdu bude fungovat a hlavně jak na to budou záchranné složky reagovat. Ford si od toho ale slibuje rychlejší příjezd pomoci s adekvátním vybavením.

Funkci automatického volání známe třeba z evropské Fiesty, B-Maxu, Kugy nebo nového Transitu. Mustang je další auto, které tento významný bezpečnostní prvek dostane. Například podle studie Euro NCAP může systém automatického volání záchranky k nehodě snížit počet obětí nehod na evropských silnicích o několik set za rok.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků