Nový Ford Mustang řekne úřadům, jak jste nabourali

Nový Ford Mustang řekne úřadům, jak jste nabourali

Nový Ford Mustang napráská úřadům, že jste nabourali a jak. Součástí balíčku Ford Sync je modernizovaná funkce systému 911 Assist. Ne, není to systém pro usnadnění předjíždění nějakého Porsche. Je to systém, který u nás známe jako „Ford SYNC automatické nouzové volání.“ Umí přivolat záchranné složky k nehodě a dokonce je nově informovat o síle nárazu a stavu posádky.

V reálu to bude fungovat následovně. Řidič nabourá svůj nový Ford Mustang a pokud má ve voze připojený svůj mobilní telefon, auto samo zavolá záchranku. To už americký systém 911 Assist uměl dříve, nyní ale dokáže poskytnout záchranným složkám mnohem více informací.

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Cílem je odeslat velmi rychle stručnou a srozumitelnou zprávu, které budou záchranáři rozumět. Z automatizované hlasové zprávy přeci jen operátor linky 911 pochopí mnohem víc než z vyděšeného pokřikování „oů mááj gááád!“

Ford Mustang například odešle informace o své poloze, síle nárazu, rychlosti a také o tom, zda se jedná o čelní náraz, boční náraz nebo převrácení. Záchranáři také budou vědět, kolik ve voze sedělo osob a zda byly aktivovány airbagy.

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času

Operátor záchranky si tak nejprve vyslechne automatizovanou zprávu a až po té se telefonní linka otevře přímému hovoru s posádkou. Otázkou zůstává, jak to opravdu bude fungovat a hlavně jak na to budou záchranné složky reagovat. Ford si od toho ale slibuje rychlejší příjezd pomoci s adekvátním vybavením.

Funkci automatického volání známe třeba z evropské Fiesty, B-Maxu, Kugy nebo nového Transitu. Mustang je další auto, které tento významný bezpečnostní prvek dostane. Například podle studie Euro NCAP může systém automatického volání záchranky k nehodě snížit počet obětí nehod na evropských silnicích o několik set za rok.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků