Nový Ford Mustang řekne úřadům, jak jste nabourali

Nový Ford Mustang řekne úřadům, jak jste nabourali

Nový Ford Mustang napráská úřadům, že jste nabourali a jak. Součástí balíčku Ford Sync je modernizovaná funkce systému 911 Assist. Ne, není to systém pro usnadnění předjíždění nějakého Porsche. Je to systém, který u nás známe jako „Ford SYNC automatické nouzové volání.“ Umí přivolat záchranné složky k nehodě a dokonce je nově informovat o síle nárazu a stavu posádky.

V reálu to bude fungovat následovně. Řidič nabourá svůj nový Ford Mustang a pokud má ve voze připojený svůj mobilní telefon, auto samo zavolá záchranku. To už americký systém 911 Assist uměl dříve, nyní ale dokáže poskytnout záchranným složkám mnohem více informací.

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Cílem je odeslat velmi rychle stručnou a srozumitelnou zprávu, které budou záchranáři rozumět. Z automatizované hlasové zprávy přeci jen operátor linky 911 pochopí mnohem víc než z vyděšeného pokřikování „oů mááj gááád!“

Ford Mustang například odešle informace o své poloze, síle nárazu, rychlosti a také o tom, zda se jedná o čelní náraz, boční náraz nebo převrácení. Záchranáři také budou vědět, kolik ve voze sedělo osob a zda byly aktivovány airbagy.

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času

Operátor záchranky si tak nejprve vyslechne automatizovanou zprávu a až po té se telefonní linka otevře přímému hovoru s posádkou. Otázkou zůstává, jak to opravdu bude fungovat a hlavně jak na to budou záchranné složky reagovat. Ford si od toho ale slibuje rychlejší příjezd pomoci s adekvátním vybavením.

Funkci automatického volání známe třeba z evropské Fiesty, B-Maxu, Kugy nebo nového Transitu. Mustang je další auto, které tento významný bezpečnostní prvek dostane. Například podle studie Euro NCAP může systém automatického volání záchranky k nehodě snížit počet obětí nehod na evropských silnicích o několik set za rok.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků