Nový Ford Mustang řekne úřadům, jak jste nabourali

Nový Ford Mustang řekne úřadům, jak jste nabourali

Nový Ford Mustang napráská úřadům, že jste nabourali a jak. Součástí balíčku Ford Sync je modernizovaná funkce systému 911 Assist. Ne, není to systém pro usnadnění předjíždění nějakého Porsche. Je to systém, který u nás známe jako „Ford SYNC automatické nouzové volání.“ Umí přivolat záchranné složky k nehodě a dokonce je nově informovat o síle nárazu a stavu posádky.

V reálu to bude fungovat následovně. Řidič nabourá svůj nový Ford Mustang a pokud má ve voze připojený svůj mobilní telefon, auto samo zavolá záchranku. To už americký systém 911 Assist uměl dříve, nyní ale dokáže poskytnout záchranným složkám mnohem více informací.

Design | Video | Americká auta | Sportovní auta | Ford | Fascinace | Premiéry

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Cílem je odeslat velmi rychle stručnou a srozumitelnou zprávu, které budou záchranáři rozumět. Z automatizované hlasové zprávy přeci jen operátor linky 911 pochopí mnohem víc než z vyděšeného pokřikování „oů mááj gááád!“

Ford Mustang například odešle informace o své poloze, síle nárazu, rychlosti a také o tom, zda se jedná o čelní náraz, boční náraz nebo převrácení. Záchranáři také budou vědět, kolik ve voze sedělo osob a zda byly aktivovány airbagy.

Testy | Americká auta | Ford | Kabriolety

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času

Operátor záchranky si tak nejprve vyslechne automatizovanou zprávu a až po té se telefonní linka otevře přímému hovoru s posádkou. Otázkou zůstává, jak to opravdu bude fungovat a hlavně jak na to budou záchranné složky reagovat. Ford si od toho ale slibuje rychlejší příjezd pomoci s adekvátním vybavením.

Funkci automatického volání známe třeba z evropské Fiesty, B-Maxu, Kugy nebo nového Transitu. Mustang je další auto, které tento významný bezpečnostní prvek dostane. Například podle studie Euro NCAP může systém automatického volání záchranky k nehodě snížit počet obětí nehod na evropských silnicích o několik set za rok.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků