Nový Ford Mustang předvádí svůj systém na „zahřátí“ zadních gum

Nový Ford Mustang předvádí svůj systém na „zahřátí“ zadních gum

Že nový Ford Mustang modelového roku 2015 dostane systém na řízené protáčení zadních kol, jsme už psali. Teprve nyní se to ale dozvídáme oficiálně, s podrobnostmi a také s názorným videem.

Systém nazvaný „electronic line-lock“ dokáže udržet tlak pouze v předních brzdách, zatímco ty zadní uvolní. Když pak řidič šlápne na plyn, předvede bez námahy burn-out jako z učebnice. 

K čemu je taková věc dobrá? Třeba k závodům ve zrychlení. Pokud jste někdy sledovali závody dragsterů, určitě jste si všimli, že tisícikoňová monstra zahřívají před najetím na startovní čáru zadní pneumatiky mohutným „gumováním“, někdy v louži vody. Dragstery ale mají i řadu nižších kategorií včetně produkčních aut.

Americká auta | Premiéry | Sportovní auta | Kupé | Ford | Fascinace | Design

Ford Mustang v oslavné sérii 50 Year Limited Edition

Ostatně Ford oficiálně ani žádné jiné využití nepřipouští. Systém řízeného protáčení zadních pneumatik na místě je ryze elektronické řešení, dodávané v rámci „Track Apps“ – rozšířených funkcí elektronického stabilizačního systému pro sportovní použití. Součástí sady bude i v několika stupních vypínatelná stabilizace nebo systém launch control pro rychlé rozjezdy z místa. A všechny Track Apps jsou podle Fordu určeny výhradně k použití na uzavřených tratích.

Háček? Jeden by se našel. Záruční podmínky současného Mustangu výslovně uvádějí „závodění“ jako jednu ze zapovězených činností, které pro majitele znamenají ztrátu záruky. Vždyť i v úvodu tohoto oficiálního videa se zobrazuje upozornění, že když budete se svým autem závodit, o záruku přijdete. 

Buď tedy Ford změní znění záručních podmínek, nebo je mu jasné, že nová funkce bude v praxi beztak využivána hlavně pro machrování na semaforech... 

Ford Mustang modelového roku 2015 se začne prodávat ještě letos, do Evropy dorazí s mírným odstupem. Předobjednávky pro evropské zájemce nicméně Ford otevře co nevidět.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků