Nový Ford Mustang předvádí svůj systém na „zahřátí“ zadních gum

Nový Ford Mustang předvádí svůj systém na „zahřátí“ zadních gum

Že nový Ford Mustang modelového roku 2015 dostane systém na řízené protáčení zadních kol, jsme už psali. Teprve nyní se to ale dozvídáme oficiálně, s podrobnostmi a také s názorným videem.

Systém nazvaný „electronic line-lock“ dokáže udržet tlak pouze v předních brzdách, zatímco ty zadní uvolní. Když pak řidič šlápne na plyn, předvede bez námahy burn-out jako z učebnice. 

K čemu je taková věc dobrá? Třeba k závodům ve zrychlení. Pokud jste někdy sledovali závody dragsterů, určitě jste si všimli, že tisícikoňová monstra zahřívají před najetím na startovní čáru zadní pneumatiky mohutným „gumováním“, někdy v louži vody. Dragstery ale mají i řadu nižších kategorií včetně produkčních aut.

Ford Mustang v oslavné sérii 50 Year Limited Edition

Ford Mustang v oslavné sérii 50 Year Limited Edition

Ostatně Ford oficiálně ani žádné jiné využití nepřipouští. Systém řízeného protáčení zadních pneumatik na místě je ryze elektronické řešení, dodávané v rámci „Track Apps“ – rozšířených funkcí elektronického stabilizačního systému pro sportovní použití. Součástí sady bude i v několika stupních vypínatelná stabilizace nebo systém launch control pro rychlé rozjezdy z místa. A všechny Track Apps jsou podle Fordu určeny výhradně k použití na uzavřených tratích.

Háček? Jeden by se našel. Záruční podmínky současného Mustangu výslovně uvádějí „závodění“ jako jednu ze zapovězených činností, které pro majitele znamenají ztrátu záruky. Vždyť i v úvodu tohoto oficiálního videa se zobrazuje upozornění, že když budete se svým autem závodit, o záruku přijdete. 

Buď tedy Ford změní znění záručních podmínek, nebo je mu jasné, že nová funkce bude v praxi beztak využivána hlavně pro machrování na semaforech... 

Ford Mustang modelového roku 2015 se začne prodávat ještě letos, do Evropy dorazí s mírným odstupem. Předobjednávky pro evropské zájemce nicméně Ford otevře co nevidět.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků