Nový Ford Mustang předvádí svůj systém na „zahřátí“ zadních gum

Nový Ford Mustang předvádí svůj systém na „zahřátí“ zadních gum

Že nový Ford Mustang modelového roku 2015 dostane systém na řízené protáčení zadních kol, jsme už psali. Teprve nyní se to ale dozvídáme oficiálně, s podrobnostmi a také s názorným videem.

Systém nazvaný „electronic line-lock“ dokáže udržet tlak pouze v předních brzdách, zatímco ty zadní uvolní. Když pak řidič šlápne na plyn, předvede bez námahy burn-out jako z učebnice. 

K čemu je taková věc dobrá? Třeba k závodům ve zrychlení. Pokud jste někdy sledovali závody dragsterů, určitě jste si všimli, že tisícikoňová monstra zahřívají před najetím na startovní čáru zadní pneumatiky mohutným „gumováním“, někdy v louži vody. Dragstery ale mají i řadu nižších kategorií včetně produkčních aut.

Ford Mustang v oslavné sérii 50 Year Limited Edition

Ford Mustang v oslavné sérii 50 Year Limited Edition

Ostatně Ford oficiálně ani žádné jiné využití nepřipouští. Systém řízeného protáčení zadních pneumatik na místě je ryze elektronické řešení, dodávané v rámci „Track Apps“ – rozšířených funkcí elektronického stabilizačního systému pro sportovní použití. Součástí sady bude i v několika stupních vypínatelná stabilizace nebo systém launch control pro rychlé rozjezdy z místa. A všechny Track Apps jsou podle Fordu určeny výhradně k použití na uzavřených tratích.

Háček? Jeden by se našel. Záruční podmínky současného Mustangu výslovně uvádějí „závodění“ jako jednu ze zapovězených činností, které pro majitele znamenají ztrátu záruky. Vždyť i v úvodu tohoto oficiálního videa se zobrazuje upozornění, že když budete se svým autem závodit, o záruku přijdete. 

Buď tedy Ford změní znění záručních podmínek, nebo je mu jasné, že nová funkce bude v praxi beztak využivána hlavně pro machrování na semaforech... 

Ford Mustang modelového roku 2015 se začne prodávat ještě letos, do Evropy dorazí s mírným odstupem. Předobjednávky pro evropské zájemce nicméně Ford otevře co nevidět.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků