Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Automobilka s modrým oválem ve znaku dnes na několika místech světa představuje svoji nejočekávanější novinku. Nová generace sportovního kupé a kabrioletu Ford Mustang se poprvé bude oficiálně prodávat i v Evropě. Máme první informace, fotky i video.

AKTUALIZOVÁNO 5. 12. 15:36 Do galerie na konci článku jsme přidali spoustu nových fotek včetně osmiválcového Mustangu GT ve stříbrné barvě

Sedmnáctého dubna příštího roku uplyne přesně 50. let ode dne, kdy Ford uvedl do prodeje svůj první pony car – a dal tak vzniknout legendě. Dnes se v Dearbornu, New Yorku, Los Angeles, Barceloně, Šanghaji a Sydney představuje šestá generace této ikony.

Očekávání není tak napjaté, jak by si Ford možná přál. Přísně tajená podoba nového Mustangu se dostala na světlo únikem z časopisu Autoweek. Pokud to tedy nebyla předem naplánovaná akce na zvýšení povědomí v režii Fordu, dnes jeden nikdy neví...

V každém případě teprve nyní se oficiálně dozvídáme nejen podobu nového Fordu Mustang, ale i první konkrétní informace o použité technice. Embargo bylo uvolněno dnes v šest hodin a jednu minutu středoevropského času.

Ford Mustang 2015: Design

Skicy, studie a úniky, kterými nás internet zásoboval v minulých měsících, nestřílely úplně mimo terč, ačkoliv inspirace konceptem Ford Evos je nakonec spíš symbolická.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Mustang modelového roku 2015 na prvních oficiálních fotografiích

Nový Mustang skutečně kombinuje tradiční znaky svých předchůdců s moderními detaily. Dlouhá kapota, krátká záď se širokými boky a linie střechy nikoliv nepodobná Porsche 911 určitě fanoušky Mustangu neurazí.

Příď s lichoběžníkovou maskou a „žraločími“ světly je poměrně střídmou evolucí dosavadního designu, záď s trojitými svítilnami spojenými černým pásem působí vysloveně retro dojmem. Tedy až na ten výrazný difuzor, o jehož funkčnosti zatím Ford nic neprozradil.

Interiér se zakřivenou palubní deskou, velkou dotykovou obrazovkou a malým sportovním volantem jakoby chtěl signalizovat nově nalezené sportovní ambice Mustangu. Bohužel nejsme na prezentaci v Barceloně, abychom se mohli přesvědčit, zda kvalita materiálů a jejich sestavení odpovídá spíš evropským nebo americkým zvyklostem.

Ford Mustang 2015: Motory

Základní motorizací Mustangu pro evropské trhy bude zbrusu nový celohliníkový čtyřválec EcoBoost 2,3 l. Má všechny znaky EcoBoostů: přímé vstřikování paliva, proměnné časování sacích i výfukových ventilů a přeplňování turbodmychadlem.

To dostalo takzvanou „twin-scroll“ konstrukci, která se u Fordu objevuje poprvé. Oddělený přívod vzduchu od vnitřních a vnějších válců k turbodmychadlu snižuje čerpací ztráty a zlepšuje odezvu motoru na sešlápnutí plynu. Písty jsou chlazené ostřikováním olejem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verzi GT pohání výrazně modernizovaný osmiválec 5,0 l o výkonu 426 koní

Homologační proces není zatím u konce, Ford tedy uvádí parametry jako předběžné. Výkon „přes“ 227 kW (309 k) V 5500 min-1 a točivý moment 405 Nm v 2500-4500 min-1 nicméně naznačují, že ani základní motorizace Mustangu v provozu překážet nebude.

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času

Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkej času

Vás ale stejně víc zajímá osmiválec, viďte? Ano, i ten se bude v Evropě oficiálně prodávat. Není to žádná americká „kovárna“, ale celohliníková jednotka s párem vačkových hřídelí v každé hlavě válců a proměnným časováním.

Pro nový Mustang byl motor V8 5,0 l důkladně modernizován. Dostal větší ventily, tužší ventilové pružiny, vylepšené hlavy a nově vyváženou klikovou hřídel. Výsledek? Pěkných 313 kW (426 k) v 6500 min-1 a 529 Nm v 4250 min-1.

Pokračujte na další kapitolu:

Předchozí KAPITOLY Následující
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků