Nový Ford Mondeo

Nový Ford Mondeo bude veřejnosti poprvé představen na blížícím se pařížském autosalónu.V České i Slovenské republice se začne prodávat ještě před koncem letošního roku. Nový Ford Mondeo se představí jako čtyřdveřový sedan, pětidveřový vůz se splývající zádí nebo prostorné pětidveřové kombi.
Nový Ford Mondeo
Nový Ford Mondeo bude veřejnosti poprvé představen na blížícím se pařížském autosalonu.V České i Slovenské republice se začne prodávat ještě před koncem letošního roku. Nový Ford Mondeo se představí jako čtyřdveřový sedan, pětidveřový vůz se splývající zádí nebo prostorné pětidveřové kombi.

Design nového Mondea respektuje právě u FMC vzniklou karosářskou školu "New Edge" , ale zůstává přitom klidný a decentní, jak se ostatně sluší na vlajkovou loď evropské části koncernu. Nové Mondeo, na jehož návrzích, vývoji i konstrukci se v dosud nebývalé míře uplatnily špičkové počítačové programy, přináší do střední třídy zcela nová měřítka.

Jeho rozvor je například o 50 mm delší než u předcházejícího modelu, rozchod se zvýšil o 19 mm vpředu a 50 vzadu a vůz je nyní o 150 mm delší . Díky tomu má nové Modeo největší vnitřní prostor ve třídě. Ten je spolu se zavazadlovým prostorem o objemu 500 litrů základem pro mimořádně pohodlné cestování i na těch nejdelších trasách.

Zcela výjimečné bude nové Mondeo i v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti. Základem je samozřejmě extrémně tuhá struktura karoserie, účinné deformační zóny a pochopitelně i zcela nový podvozek s optimalizovaným nezávislým zavěšením McPherson vpředu a mnohaprvkovou nápravou vzadu. Brzdový systém je standardně vybaven vyspělým systémem ABS, k dispozici je i elektronický rozdělovač brzdové síly, tzv. brzdový asistent napomáhající zvýšit brzdný účinek při náhlém brzdění – a rovněž elektronický stabilizační systém ESP. Svou posádku ochrání nové Mondeo hned šesti airbagy, tedy dvěma čelními, dvěma bočními a dvěma hlavovými, které chrání cestující na předních i zadních sedadlech.

Čelní airbagy jsou přitom dvojčinné, to znamená, že pomocí vyspělé detekční elektroniky dokáží rozlišit sílu nárazu a naplní se buď větším či menším množstvím plynu, popřípadě se "nafouknou" dvakrát po sobě tak, aby řidiče i spolujezdce ochránily s nejvyšší možnou účinností. Samozřejmostí jsou i tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu na všech sedadlech , stejně jako úchyty Isofix pro upevnění dětských sedaček.

Nové Mondeo pohánějí nové motory s označením Ford Duratec HE. Jedná se o zážehové čtyřválcové agregáty s objemem 2,0 l / 145 k a 1,8 l / 125 či 115 k. Oba motory patří ve svých třídách k absolutní špičce i pokud se týká spotřeby a čistoty výfukových plynů. Vrcholem nabídky benzínových motorů je osvědčený dvouapůllitrový čtyřiadvacetiventilový agregát do V o výkonu 170 koní.

Nové čtyřválcové šestnáctiventilové dvoulitrové turbodieselové motory nesou označení Duratorq DI a budou se dodávat ve dvou výkonových verzích: 90 a 110 koní. Rovněž tyto motory patří k absolutní špičce, pokud jde o spotřebu a emise. Obě verze spotřebují na 100 km shodně jen 5,9 l ve smíšeném provozu (mimo město 4,6l).

Výkon motorů je přenášen prostřednictvím klasické pětistupňové převodovky MT 75. K vybraným motorům bude k dispozici I čtyřstupňová automatická převodovka.

Premiéra nového Mondea je prvním krokem Fordu k realizaci plánované pětileté agresivní kampaně na předastvení 45 nových modelů v Evropě. Nové Mondeo je bezpochyby vykročení správným směrem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků