Nový Ford Mondeo váží o 279 kg více. Je to překvapení?

Nový Ford Mondeo váží o 279 kg více. Je to překvapení?

Švédský magazín Teknikens Värld vzal novou generaci Fordu Mondeo v rámci testu na váhu a jak ukazuje video, výsledek byl nečekaný. Provozní hmotnost tohoto automobilu má být ve verzi 2.0 TDCi (150 k) s automatickou převodovkou, karoserií kombi a výbavou Titanium 1601 kg. Měření ale ukázalo, že nový Ford v této specifikaci váží 1880 kg.

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Že jsou údaje od automobilky zavádějící, o tom není pochyb, stejně jako nelze pochybovat, že nový Ford Mondeo není lehké auto. Na druhou stranu zas až tolik překvapivý údaj není, když se podrobně podíváme na definici provozní hmotnosti. Základem udávaného čísla totiž je nejnižší pohotovostní hmotnost. 

Spíše než vyloženě šokující zjištění tento případ ukazuje jednoduše na to, co všechno může znamenat výbava navíc. Verze kombi 2.0 TDCi (150 k) s automatem se nabízí také v základní výbavě Trend a seznam příplatkových prvků i k výbavě Titanium může být pořádně dlouhý.  

Nový Ford Mondeo: Kompletní technické údaje a ceny

Nový Ford Mondeo: Kompletní technické údaje a ceny

Prohlášení o nebezpečném převážení bychom také brali s rezervou. Ford udává provozní hmotnost a maximální přípustnou hmotnost. Ve videu zmíněných 729 kg, které do auta můžete naložit (pevně daný takový údaj ale v tabulkách nenajdete), představuje prostý rozdíl obou čísel. Maximální přípustnou hmotnost zvyšující se výbava samozřejmě nezmění, takže pak takové Mondeo odveze méně, než kolik slibují tabulky určené pro základní provedení.

Sluší se doplnit, že nový Ford není zdaleka jediným případem. Sám švédský magazín uvádí jako další příklad Mercedes-Benz C 220 BlueTEC s karoserií kombi, který na váze ukázal o 245 kg více, než co slibovaly tabulky. 

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků