Nový Ford Mondeo váží o 279 kg více. Je to překvapení?

Nový Ford Mondeo váží o 279 kg více. Je to překvapení?

Švédský magazín Teknikens Värld vzal novou generaci Fordu Mondeo v rámci testu na váhu a jak ukazuje video, výsledek byl nečekaný. Provozní hmotnost tohoto automobilu má být ve verzi 2.0 TDCi (150 k) s automatickou převodovkou, karoserií kombi a výbavou Titanium 1601 kg. Měření ale ukázalo, že nový Ford v této specifikaci váží 1880 kg.

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Že jsou údaje od automobilky zavádějící, o tom není pochyb, stejně jako nelze pochybovat, že nový Ford Mondeo není lehké auto. Na druhou stranu zas až tolik překvapivý údaj není, když se podrobně podíváme na definici provozní hmotnosti. Základem udávaného čísla totiž je nejnižší pohotovostní hmotnost. 

Spíše než vyloženě šokující zjištění tento případ ukazuje jednoduše na to, co všechno může znamenat výbava navíc. Verze kombi 2.0 TDCi (150 k) s automatem se nabízí také v základní výbavě Trend a seznam příplatkových prvků i k výbavě Titanium může být pořádně dlouhý.  

Nový Ford Mondeo: Kompletní technické údaje a ceny

Nový Ford Mondeo: Kompletní technické údaje a ceny

Prohlášení o nebezpečném převážení bychom také brali s rezervou. Ford udává provozní hmotnost a maximální přípustnou hmotnost. Ve videu zmíněných 729 kg, které do auta můžete naložit (pevně daný takový údaj ale v tabulkách nenajdete), představuje prostý rozdíl obou čísel. Maximální přípustnou hmotnost zvyšující se výbava samozřejmě nezmění, takže pak takové Mondeo odveze méně, než kolik slibují tabulky určené pro základní provedení.

Sluší se doplnit, že nový Ford není zdaleka jediným případem. Sám švédský magazín uvádí jako další příklad Mercedes-Benz C 220 BlueTEC s karoserií kombi, který na váze ukázal o 245 kg více, než co slibovaly tabulky. 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků