Nový Ford Mondeo váží o 279 kg více. Je to překvapení?

Nový Ford Mondeo váží o 279 kg více. Je to překvapení?

Švédský magazín Teknikens Värld vzal novou generaci Fordu Mondeo v rámci testu na váhu a jak ukazuje video, výsledek byl nečekaný. Provozní hmotnost tohoto automobilu má být ve verzi 2.0 TDCi (150 k) s automatickou převodovkou, karoserií kombi a výbavou Titanium 1601 kg. Měření ale ukázalo, že nový Ford v této specifikaci váží 1880 kg.

Testy | Kombi | Ford | Ford Mondeo

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Že jsou údaje od automobilky zavádějící, o tom není pochyb, stejně jako nelze pochybovat, že nový Ford Mondeo není lehké auto. Na druhou stranu zas až tolik překvapivý údaj není, když se podrobně podíváme na definici provozní hmotnosti. Základem udávaného čísla totiž je nejnižší pohotovostní hmotnost. 

Spíše než vyloženě šokující zjištění tento případ ukazuje jednoduše na to, co všechno může znamenat výbava navíc. Verze kombi 2.0 TDCi (150 k) s automatem se nabízí také v základní výbavě Trend a seznam příplatkových prvků i k výbavě Titanium může být pořádně dlouhý.  

Premiéry | Zajímavosti | Ceny | Ford | Ford Mondeo

Nový Ford Mondeo: Kompletní technické údaje a ceny

Prohlášení o nebezpečném převážení bychom také brali s rezervou. Ford udává provozní hmotnost a maximální přípustnou hmotnost. Ve videu zmíněných 729 kg, které do auta můžete naložit (pevně daný takový údaj ale v tabulkách nenajdete), představuje prostý rozdíl obou čísel. Maximální přípustnou hmotnost zvyšující se výbava samozřejmě nezmění, takže pak takové Mondeo odveze méně, než kolik slibují tabulky určené pro základní provedení.

Sluší se doplnit, že nový Ford není zdaleka jediným případem. Sám švédský magazín uvádí jako další příklad Mercedes-Benz C 220 BlueTEC s karoserií kombi, který na váze ukázal o 245 kg více, než co slibovaly tabulky. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků