Nový Ford Mondeo váží o 279 kg více. Je to překvapení?

Nový Ford Mondeo váží o 279 kg více. Je to překvapení?

Švédský magazín Teknikens Värld vzal novou generaci Fordu Mondeo v rámci testu na váhu a jak ukazuje video, výsledek byl nečekaný. Provozní hmotnost tohoto automobilu má být ve verzi 2.0 TDCi (150 k) s automatickou převodovkou, karoserií kombi a výbavou Titanium 1601 kg. Měření ale ukázalo, že nový Ford v této specifikaci váží 1880 kg.

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Že jsou údaje od automobilky zavádějící, o tom není pochyb, stejně jako nelze pochybovat, že nový Ford Mondeo není lehké auto. Na druhou stranu zas až tolik překvapivý údaj není, když se podrobně podíváme na definici provozní hmotnosti. Základem udávaného čísla totiž je nejnižší pohotovostní hmotnost. 

Spíše než vyloženě šokující zjištění tento případ ukazuje jednoduše na to, co všechno může znamenat výbava navíc. Verze kombi 2.0 TDCi (150 k) s automatem se nabízí také v základní výbavě Trend a seznam příplatkových prvků i k výbavě Titanium může být pořádně dlouhý.  

Nový Ford Mondeo: Kompletní technické údaje a ceny

Nový Ford Mondeo: Kompletní technické údaje a ceny

Prohlášení o nebezpečném převážení bychom také brali s rezervou. Ford udává provozní hmotnost a maximální přípustnou hmotnost. Ve videu zmíněných 729 kg, které do auta můžete naložit (pevně daný takový údaj ale v tabulkách nenajdete), představuje prostý rozdíl obou čísel. Maximální přípustnou hmotnost zvyšující se výbava samozřejmě nezmění, takže pak takové Mondeo odveze méně, než kolik slibují tabulky určené pro základní provedení.

Sluší se doplnit, že nový Ford není zdaleka jediným případem. Sám švédský magazín uvádí jako další příklad Mercedes-Benz C 220 BlueTEC s karoserií kombi, který na váze ukázal o 245 kg více, než co slibovaly tabulky. 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků