Nový Ford Mondeo se představuje

Za pár dnů bude veřejnosti oficiálně představen nový Ford Mondeo. Vůz střední třídy se dočká zcela nového designu, který se nese v duchu nového „kinetického” trendu jeho sourzenců S-Max, Galaxy a také Fordu Focus.

Atraktivní design doplní také nové technologie, pohonné jednotky a také nové moderní prvky výbavy, které současnému modelu chybí.

Stejně jako v současnoti bude Mondeo vyřáběno ve třech karosářských variantách - čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback a klasické kombi. Všechny tyto vozy bude možno kombinovat ve čtyřech výbavách - Ambiente, Trend, Titanium a Ghia. Později bude dostupná i verze ST a to jak ve stylingovém paketu, tak v ostrém provedení Mondea.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Design

Na nový vzhled u Fordu vsadili vše. Zcela nové pojetí posledních modelů se odrazilo i na modelu Mondeo. Přední část je nyní poměrně unifikována a při pohledu zepředu se mohou zdát všechny vozy stejné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Samozřejmé jsou dnes u Fordu vytažené lemy blatníků, které navozují pocit dynamiky a širokého rozchodu kol, které jsou vlastni hlavně sportovně laděným vozům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K nim ostatně Mondeo míří a chce opět navázat na precizní jízdní vlastnosti, které patří na pomyslný vchorl segmentu. Celý vůz je proveden v ostrých,ale svalnatých tvarech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Interiér

Nová generace přinesla i zásadní změny do interiéru. Zcela nový design všech částí má nechat zapomenout na časté výtky, které se snášly na tvarové provedení současného Mondea. S novou generací navíc vzrostl i vnitřní prostor. Např. prostor vzadu narostl pro nohy o nemalých 24 mm a pro ramena dokonce o 52 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér Mondeo bude vybaven tolik žádanými měkčenými plasty, které se nacházejí na všech místech, se kterými přijde posádka ke kontaktu. Ve vyšších stupních výbavy, jako je Ghia a Titanium bude navíc strop čalouněn speciální látkou pro lepší vizuální pocit.

Ford nezapomenul ani na komfort. Nová, sportovní, elektricky seříditelná sedadla budou sice patřit k nadstandardních prvkům výbavy, ale již sériové sedačky mají nabídnout kompromis mezi sportovnosti a komfotem.

Novinkou v komfortu jsou výdechy klimatizace a ventilace, které jsou nově umístěny i v B sloupích. Po vzoru MPV se tak dočkají i cestující vzadu výkonné klimatizace. Ta je navíc u Mondea i dvouzónová.

Praktičnost

Asi každý přivítá, že nové Mondeo bude mít standardně dělená opěradla zadních sedaček. To umožní naložit více zavazadel do vozu a zlepšit tak jeho praktičnost. Zavazadeníl, který vždy patřil v Mondeu k největším v segmentu bude disponovat objemem 535 l u verze sedan, až 1 460 l u verze liftback a až 1 745 l u verze kombi.

Jízdní vlastnosti

Ford Precision Drive: Ještě lepší jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Fordu Mondeo jsou vyzdvihovány již od příchodu první generace
v roce 1993.

Již základní verzi bude možno na přádní vybavit systéme IVDC s plynule nastavitelnými tlumiči (CCD) pro ještě lepší ovladatelnost a komfort, vyšší stabilitu a kratší brzdnou dráhu.
Systém CCD plynule mění vlastnosti tlumičů podle aktuálních provozních podmínek. Řidič může volit ze tří režimů: Comfort, Normal a Sport.

Podvozek

Ford znovu sáhl po osvědčeném předním zavěšení MacPherson a zaměřil se na preciznost a úsporu místa. Nápravnice je extrémně tuhá a široká a od karoserie ji
v zájmu vyššího komfortu jízdy izolují pryžové silent-bloky.
Vzadu nové Mondeo používá novou verzi osvědčené víceprvkové nápravy
s izolovanou nápravnicí a pryžovými silent-bloky. Tato koncepce podvozku je známá již z modelu Ford S-MAX.

Méně hluku a vibrací, lepší kvalita zvuku

Mnohá konstrukční zlepšení přinesla snížení hluku v kabině o více než 3dB ve srovnání s předchozím Mondeem. Hladina aerodynamického hluku, měřená
v moderním větrném tunelu, je dokonce nejnižší v dané třídě.

Nové pohonné jednotky

Pro nové Mondeo bude k dispozici rozsáhlá nabídka zážehových i vznětových motorů včetně vrcholného pětiválce Duratec o výkonu 220 PS, známého z Fordu S-MAX a založeného na motoru sportovního vozu Ford Focus ST.

Koncem roku 2007 se paleta motorizací rozšíří o zážehový čtyřválec Duratec HE    2,3 l o výkonu 161PS a o novou samočinnou šestistupňovou převodovku Durashift.

Nabídka pohonných jednotek bude zahrnovat:

  • 1.8 Duratorq TDCi Vznětový motor o výkonu 100 nebo 125 PS
    s pětistupňovou manuální převodovkou; silnější verze může být vybavena
    i převodovkou šestistupňovou. 
  • 2.0 Duratorq TDCi Vznětový motor o výkonu 130 nebo 140 PS se šestistupňovou převodovkou a filtrem pevných částic
  • 1.6 Duratec Ti-VCT Zážehový motor o výkonu 110 nebo 125 PS
    s pětistupňovou převodovkou
  • 2.0 Duratec HE Zážehový motor o výkonu 145 PS s pětistupňovou převodovkou Durashift
  • Nový 2.3 Duratec HE Zážehový čtyřválec o výkonu 161 PS se šestistupňovou automatickou převodovkou Durashift
  • 2.5 Duratec Zážehový pětiválec o výkonu 220 PS se šestistupňovou manuální převodovkou Durashift
  • Od konce roku 2007 bude k motorizacím 2.0 Duratorq TDCi 130 PS (na přání) a 2.3 Duratec HE (standardně) dodávána vylepšená šestistupňová samočinná převodovka.

Nové technologie

Nová generace Ford Human-Machine Interface

Mondeo je standardně vybaveno novou generací rozhraní HMI (Human-Machine Interface, rozhraní člověk-stroj), dostupného ve třech různých variantách. HMI posouvá ovládání vozu a jeho palubních systémů na novou úroveň. Má tři složky:

Kolébkové přepínače: Dva přepínače jsou umístěny na volantu. Pravý má polohy nahoru, dolů, doleva a doprava, přičemž každá volba je potvrzena tlačítkem „OK“ uprostřed. Levý přepínač má jen směry nahoru a dolů pro ovládání hlasitosti
a vyhledávání v audio režimu.

Multimediální jednotka: Nový barevný displej na středové konzole umožňuje posádce ovládat rádio, navigaci, mobilní telefon, měnič disků CD a externí přehrávače.

Displej na přístrojovém panelu: Každé nové Mondeo disponuje – v závislosti na úrovni výbavy – jednou ze tří variant HMI. Displej, umístěný uprostřed přístrojového panelu, je ve verzích Standard a Enhanced monochromatický s červeným podsvícením, ale pro některé verze bude k dispozici barevný displej Ford Convers+ o úhlopříčce 15 cm.

Ford Convers+ bude dodáván jako standardní výbava pro Mondeo Titanium a jako výbava na přání pro Trend, Ghia a Ghia X. Jeho barevný displej, umístěný mezi speciálně navrženým rychloměrem a otáčkoměrem, nabídne řidiči vizuální kontrolu multimediálních a audio funkcí.

Všechny verze nového rozhraní HMI jsou díky přesným, jednoduchým a logickým pravidlům velmi intuitivní a usnadňují řidiči ovládání elektronického vybavení vozidla.

Navigační, audio a komunikační systémy

V závislosti na úrovni výbavy jsou pro nové Mondeo k dispozici tři rádia/CD přehrávače, z toho dva pocházejí od firmy Sony a umějí přehrávat i skladby ve formátu MP3. Kromě toho mají všechna nová Mondea vstup pro externí zdroj zvuku, umístěný v přihrádce u spolujezdce. V nabídce nebudou chybět ani různé navigační systémy na bázi CD nebo DVD.
Další detaily o HMI, navigaci a komunikačních systémech budou uvolněny před uvedením na trh.

Nastupování a startování bez klíče

Dva důležité prvky, které se k majitelům Mondea dostávají vůbec poprvé, jsou bezklíčový vstup a startování vozu.

Pokud je vůz vybaven bezklíčovým vstupem, není k jeho odemknutí potřeba běžný mechanický klíč. Tři antény totiž sledují přítomnost klíče v blízkém okolí vozu. Majiteli stačí jen zatáhnout za kliku.
Modely Titanium X a Ghia X mají v základní výbavě také bezklíčové startování. Když řidič nastoupí a má u sebe správný klíč, zaregistrují ho vnitřní antény a ke spuštění motoru není zapotřebí víc než pouhé stisknutí tlačítka.

Systém Ford Easyfuel pro snadné tankování

Nové Mondeo je první sériový Ford, který je vybaven systémem Easyfuel.
Ten zabraňuje nechtěnému natankování nesprávného paliva. Hrdlo nádrže je navrženo tak, aby bylo možné použít jen tankovací pistoli o odpovídajícím průměru. Poprvé byla tato technologie představena na frankfurtském autosalonu v roce 2005, kde získala ocenění „Nápad roku“ od britského magazínu Autocar.

Asistent pro rozjezd do svahu

Do vozidel vybavených na přání dodávaným systémem Interactive Vehicle Dynamics Control (IVDC) může být namontován i systém Hill Launch Assist (HLA), který zabraňuje vozu v samovolném rozjezdu ze svahu tím, že drží tlak v brzdovém okruhu ještě dvě a půl sekundy po uvolnění pedálu.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků