Nový pick-up od Fordu není žádnou lifestylovou ikonou. I přes menší rozměry je pořádným pracantem.
Ford rozšiřuje svou nabídku pick-upů o v současnosti nejmenší model. Novinka Maverick zapadá rozměry i pod v Evropě nabízený Ranger, její dostupnost na starém kontinentu však Ford nepotvrzuje. V tuto chvíli se Maverick představuje v USA jako kompaktní a úsporný pracant. Na styl a mileniály, obdobně jako nedávný Hyundai Santa Cruz, tedy příliš necílí.
Maverick má na délku 5072 mm a vysoký je 1745 mm (Ranger 5354 mm, 1806 mm). Standardní čtyřdveřovou kabinu doplňuje korba o délce 1371 mm, pro kterou má Ford celou řadu úložných a záchytných systémů, nechybí dvojce 110V zásuvek a také příprava pro zapojení dodatečného osvětlení vozu.
V interiéru najde posádka nespočet přihrádek a odkládacích prostorů, opět s ohledem na praktičnost a pracovní využití pick-upu. Jinak se řidič a spolujezdec spoléhají na 8palcový infotainment, dnes přirozeně s podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Ve výbavě nemusí chybět ani Wi-Fi až pro 10 zařízení nebo vzdálený přístup k vozu skrze smartphone.
Cestu k úspornému provozu řeší Ford hybridním ústrojím. Pod kapotou základní verze tak najdete full-hybridní 2,5litrový čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu pro kombinovaných 191 koní (141 kW) výkonu. Síla míří na přední kola přes CVT převodovku. V této specifikaci je Maverick schopen uvést 680 kg nákladu nebo táhnout přívěs o hmotnosti 907 kg.
Více síly zajistí čistě spalovací čtyřválec 2.0 EcoBoost o 250 koních (184 kW), který je standardně spojený s osmistupňovým automatem a za příplatek může být vybaven i pohonem všech kol. S volitelným balíčkem pro tažení přívěsů pak zvládá tato specifikace Mavericku přívěsy do hmotnosti až 1814 kg.
S úsporným hybridem pod kapotou (spotřeba 6,3 l/100 km, kombinovaně) míří Ford na šetřivé zákazníky, čemuž sekunduje i základní cena 19.995 dolarů (asi 418.000 korun). Prodeje započnou na podzim letošního roku.