Nový Ford Kuga má ostré rysy a velké ambice. Vyplní se?

Ford Kuga je na startovní čáře a představitelé americké automobilky mu věří. Bylo to znát z jejich slov na dnešní prezentaci vozu skupině evropských novinářů, která proběhla ve španělské Valencii.
Nový Ford Kuga má ostré rysy a velké ambice. Vyplní se?

„Prodali jsme 300 000 vozů první generace a věřím, že teď to bude ještě lepší,“ řekl Michael Nentwig, hlavní inženýr Ford Europe, který se na vývoji nové Kugy podílel.

Kuga podle jeho slov přivedla Fordu na starém kontinentu mnoho nových zákazníků, kteří se dříve o tuto značku vůbec nezajímali. A navíc se Kuga stal podle zákazníků Fordu nejlépe hodnocený model značky.

Ford Kuga se poprvé objevil v roce 2008 a byť zaujal, nyní nastal ten pravý čas na změnu. Na vzniku vozu druhé generace se podílelo hned několik center, design se zrodil v Kolíně nad Rýnem, motory v britském Dagenhamu a Duntonu, na stavbě vozu se podíleli i specialisté z Detroitu.

A stejně tak to bude i s výrobou vozu. Bude sjíždět z pásů v Detroitu a Louisville v USA, Kolínu nad Rýnem, britského Dagenhamu a Duntonu, španělské Valencie a jedné továrny v Číně.

„Počítáme s tím, že 75 procent zákazníků si koupí vůz s dieselovým motorem,“ řekl Michael Nentwig.

Ford věnoval novému SUV ohromnou pozornost. Segment SUV totiž podle jejich zjištění od roku 2008 vzrostl o 40 procent.

Zjistili také, že lidé chtějí, aby vozy SUV byly více stylové. „Zákazníci dnes od vozů SUV žádají přitažlivější design,“ řekl Claudio Messale, designér Ford of Europe.

„Proto jsme Kugu proměnili. Dnes vyhlíží mnohem dynamičtěji, má lepší aerodynamiku.“

Nová Kuga je nižší (má lepší aerodynamiku), delší (nabízí více místa v kabině) a užší (lze s ní lépe manévrovat) oproti svému předchůdci.

A je v interiéru mnohem tišší. „Zhruba o polovinu oproti předcházejícímu modelu,“ řekla na závěr krátké prezentace Sabine Jansenová, která je u Fordu 23 let a problému hlučnosti se speciálně věnovala.

„Dosáhli jsme toho mnoha úpravami, třeba zpětná zrcátka dnes mají mnohem lepší tvar, použili jsme mnoho tlumících materiálů, k snížení hluku přispěla i tužší karoserie…“ 

Podle jejích slov nová Kuga v tomto ohledu s přehledem poráží veškerou konkurenci.
 

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 126 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 460 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků