Nový Ford Kuga má ostré rysy a velké ambice. Vyplní se?

Ford Kuga je na startovní čáře a představitelé americké automobilky mu věří. Bylo to znát z jejich slov na dnešní prezentaci vozu skupině evropských novinářů, která proběhla ve španělské Valencii.
Nový Ford Kuga má ostré rysy a velké ambice. Vyplní se?

„Prodali jsme 300 000 vozů první generace a věřím, že teď to bude ještě lepší,“ řekl Michael Nentwig, hlavní inženýr Ford Europe, který se na vývoji nové Kugy podílel.

Kuga podle jeho slov přivedla Fordu na starém kontinentu mnoho nových zákazníků, kteří se dříve o tuto značku vůbec nezajímali. A navíc se Kuga stal podle zákazníků Fordu nejlépe hodnocený model značky.

Ford Kuga se poprvé objevil v roce 2008 a byť zaujal, nyní nastal ten pravý čas na změnu. Na vzniku vozu druhé generace se podílelo hned několik center, design se zrodil v Kolíně nad Rýnem, motory v britském Dagenhamu a Duntonu, na stavbě vozu se podíleli i specialisté z Detroitu.

A stejně tak to bude i s výrobou vozu. Bude sjíždět z pásů v Detroitu a Louisville v USA, Kolínu nad Rýnem, britského Dagenhamu a Duntonu, španělské Valencie a jedné továrny v Číně.

„Počítáme s tím, že 75 procent zákazníků si koupí vůz s dieselovým motorem,“ řekl Michael Nentwig.

Ford věnoval novému SUV ohromnou pozornost. Segment SUV totiž podle jejich zjištění od roku 2008 vzrostl o 40 procent.

Zjistili také, že lidé chtějí, aby vozy SUV byly více stylové. „Zákazníci dnes od vozů SUV žádají přitažlivější design,“ řekl Claudio Messale, designér Ford of Europe.

„Proto jsme Kugu proměnili. Dnes vyhlíží mnohem dynamičtěji, má lepší aerodynamiku.“

Nová Kuga je nižší (má lepší aerodynamiku), delší (nabízí více místa v kabině) a užší (lze s ní lépe manévrovat) oproti svému předchůdci.

A je v interiéru mnohem tišší. „Zhruba o polovinu oproti předcházejícímu modelu,“ řekla na závěr krátké prezentace Sabine Jansenová, která je u Fordu 23 let a problému hlučnosti se speciálně věnovala.

„Dosáhli jsme toho mnoha úpravami, třeba zpětná zrcátka dnes mají mnohem lepší tvar, použili jsme mnoho tlumících materiálů, k snížení hluku přispěla i tužší karoserie…“ 

Podle jejích slov nová Kuga v tomto ohledu s přehledem poráží veškerou konkurenci.
 

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

včera | Richard Herbich | 5 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich