Nový Ford Kuga má ostré rysy a velké ambice. Vyplní se?

Ford Kuga je na startovní čáře a představitelé americké automobilky mu věří. Bylo to znát z jejich slov na dnešní prezentaci vozu skupině evropských novinářů, která proběhla ve španělské Valencii.
Nový Ford Kuga má ostré rysy a velké ambice. Vyplní se?

„Prodali jsme 300 000 vozů první generace a věřím, že teď to bude ještě lepší,“ řekl Michael Nentwig, hlavní inženýr Ford Europe, který se na vývoji nové Kugy podílel.

Kuga podle jeho slov přivedla Fordu na starém kontinentu mnoho nových zákazníků, kteří se dříve o tuto značku vůbec nezajímali. A navíc se Kuga stal podle zákazníků Fordu nejlépe hodnocený model značky.

Ford Kuga se poprvé objevil v roce 2008 a byť zaujal, nyní nastal ten pravý čas na změnu. Na vzniku vozu druhé generace se podílelo hned několik center, design se zrodil v Kolíně nad Rýnem, motory v britském Dagenhamu a Duntonu, na stavbě vozu se podíleli i specialisté z Detroitu.

A stejně tak to bude i s výrobou vozu. Bude sjíždět z pásů v Detroitu a Louisville v USA, Kolínu nad Rýnem, britského Dagenhamu a Duntonu, španělské Valencie a jedné továrny v Číně.

„Počítáme s tím, že 75 procent zákazníků si koupí vůz s dieselovým motorem,“ řekl Michael Nentwig.

Ford věnoval novému SUV ohromnou pozornost. Segment SUV totiž podle jejich zjištění od roku 2008 vzrostl o 40 procent.

Zjistili také, že lidé chtějí, aby vozy SUV byly více stylové. „Zákazníci dnes od vozů SUV žádají přitažlivější design,“ řekl Claudio Messale, designér Ford of Europe.

„Proto jsme Kugu proměnili. Dnes vyhlíží mnohem dynamičtěji, má lepší aerodynamiku.“

Nová Kuga je nižší (má lepší aerodynamiku), delší (nabízí více místa v kabině) a užší (lze s ní lépe manévrovat) oproti svému předchůdci.

A je v interiéru mnohem tišší. „Zhruba o polovinu oproti předcházejícímu modelu,“ řekla na závěr krátké prezentace Sabine Jansenová, která je u Fordu 23 let a problému hlučnosti se speciálně věnovala.

„Dosáhli jsme toho mnoha úpravami, třeba zpětná zrcátka dnes mají mnohem lepší tvar, použili jsme mnoho tlumících materiálů, k snížení hluku přispěla i tužší karoserie…“ 

Podle jejích slov nová Kuga v tomto ohledu s přehledem poráží veškerou konkurenci.
 

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků