Nový Ford Kuga má české ceny. Na plug-in hybrid si připravte alespoň milion korun

Po dubnové premiéře už nová generace Kugy přijíždí také na český trh. Vedle klasických a mild-hybridních motorizací chce novinka zaujmout i variantou do zásuvky.

České zastoupení Fordu nám již odhaluje ceny nové generace Kugy. Přednosti novinky jsme si už podrobněji rozebrali letos na jaře. S dnešním směřováním automobilky v Evropě je však velkým tématem elektrifikace, tudíž Kuga přijíždí s novými motorizacemi, a to jak v mild-hybridní, tak plug-in hybridní variantě.  

Nabídku s celkem šesti úrovněmi výbavy – Trend, Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X a Vignale – nicméně doplňují i klasické agregáty bez elektrické pomoci. Základní tříválcovou patnáctistovku o výkonu 88 kW (120 koní) s šestistupňovým manuálem přitom seženete výhradně u základní výbavy Trend, a to od ceny 734.900 Kč. Zde je dostupný i naftový čtyřválec 1.5 EcoBlue (88 kW/120 k) od ceny 754.900 Kč.

Nový Ford Kuga oficiálně: Prostornější, vybavenější a s celou řadou hybridů!

Nový Ford Kuga oficiálně: Prostornější, vybavenější a s celou řadou hybridů!

V základu má Kuga 17palcová ocelová kola s poklicemi, dotykový infotainment Sync 3 s navigací, palubní počítač s barevným displejem, tempomat s inteligentním asistentem rychlosti, předkolizní systém s detekcí chodců a cyklistů, asistent pro jízdu v pruhu, přední a zadní parkovací senzory či LED denní osvětlení.

Vyšší výbava Titanium pak startuje u silnější tříválcové patnáctistovky (110 kW/150 k) s manuální převodovkou na ceně 810.900 Kč. Základem jsou třeba 17palcová litá kola, automatická dvouzónová klimatizace, bezklíčový přístup, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu, dešťový senzor či ambientní osvětlení. Titanium pak můžete povýšit na Titanium X, která od 859.900 Kč přidává navíc i audiosystém B&O s 10 reproduktory či přední LED světlomety.

Nový Ford Puma má české ceny. Zaujme opravdu slušnou základní výbavou

Nový Ford Puma má české ceny. Zaujme opravdu slušnou základní výbavou

S výbavou Titanium přitom začíná být dostupný i zbytek motorizací Kugy, včetně zmíněného dieselu 1.5 EcoBlue s automatickou osmistupňovou převodovkou (od 850.900 Kč), naftového mild-hybridu 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW (150 koní) s manuální skříní (od 839.900 Kč), naftového dvoulitru 2.0 EcoBlue s automatem, výkonem 140 kW (190 koní) a pohonem 4x4 (od 970.900 Kč) a nakonec také plug-in hybridní čtyřválec 2.5 Duratec s elektromotorem, automatem CVT a výkonem 165 kW (225 k), který začíná na 994.900 Kč.

Sportovnější punc přidá u Kugy klasicky výbava ST-Line od ceny 847.900 Kč (1.5 EcoBoost), která zajistí agresivněji vypadající nárazníky, 18palcová litá kola, sportovní odpružení, 12,3palcový digitální přístrojový štít a hliníkové pedály, černou stropnici a červené obšívání v interiéru. Další prvky jako audiosystém B&O s 10 reproduktory či přední LED světlomety přidá úroveň ST-Line X od 896.900 Kč.

Nový Ford Explorer přijíždí na český trh. Základ stojí skoro 2 miliony, má 450 koní

Nový Ford Explorer přijíždí na český trh. Základ stojí skoro 2 miliony, má 450 koní

Vrcholem Kugy je výbava Vignale, které jsou vyhrazeny pouze motory 2.0 EcoBlue a 2.5 Duratec Hybrid. Zde začínají ceny na 1.119.900 Kč, respektive 1.143.900 Kč v případě plug-in hybridu. Standardem jsou 18palcová litá kola, 12,3palcový digitální přístrojový štít, audiosystém B&O s 10 reproduktory, adaptivní přední LED světlomety, aktivní parkovací asistent, vyhřívaná přední kožená sedadla, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, chromované detaily karoserie a černá nebo stříbrná metalíza.  

Na závěr nutno podotknout, že produkce výbavových stupňů Trend, ST-Line a Vignale bude zahájena až od dubna 2020.

Ford Kuga – technické údaje a české ceny (benzinové a PHEV motorizace)
Motor 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 2.5 Duratec Hybrid (PHEV)
Zdvihový objem [cm3] 1499 1499 2490
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4
Převodovka 6M 6M CVT
Výkon [kW/min] 88/4000-6000 110/6000  165/-
Točivý moment [Nm/min] 240/1600-3000 240/1600-4000 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5 9,7 9,2
Maximální rychlost [km/h] 184 195 200
Min. provozní hmotnost [kg] 1493 1493 1773
Spotřeba paliva [l/100 km] 5,6-5,9 5,5-5,9 1,2
Cena Trend [Kč] 734.900 - -
Cena Titanium [Kč] - 810.900 994.900
Cena Titanium​ X [Kč] - 859.900 1.043.900
Cena ST-Line [Kč] - 847.900 1.031.900
Cena ST-Line X [Kč] - 896.900 1.080.900
Cena Vignale [Kč] - - 1.143.900
Produkce výbavových stupňů Trend, ST-Line a Vignale bude zahájena až od dubna 2020.
Některé údaje pro plug-in hybrid ještě nejsou k dispozici.
Ford Kuga – technické údaje a české ceny (naftové a mHEV motorizace)
Motor 1.5 EcoBlue 2.0 EcoBlue
(mHEV)
2.0 EcoBlue
4x4
Zdvihový objem [cm3] 1499 1997 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Převodovka 6M(8A) 6M 8A
Výkon [kW/min] 88/4000 110/3500 140/3500 
Točivý moment [Nm/min] 300/1750-2250 370/2000-2500 400/2000-3000
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,7(12,0) 9,6 8,7
Maximální rychlost [km/h] 180(177) 194 208
Min. provozní hmotnost [kg] 1506(1529) 1610 1665
Spotřeba paliva [l/100 km] 4,2-4,3
(4,4-4,6)
4,3-4,4 4,8-5,0
Cena Trend [Kč] 754.900 - -
Cena Titanium [Kč] 800.900
(850.900)
839.900 970.900
Cena Titanium​ X [Kč] 849.900
(899.900)
888.900 1.019.900
Cena ST-Line [Kč] 837.900
(887.900)
876.900 1.007.900
Cena ST-Line X [Kč] 886.900
(936.900)
925.900 1.056.900
Cena Vignale [Kč] - - 1.119.900
Produkce výbavových stupňů Trend, ST-Line a Vignale bude zahájena až od dubna 2020.
Údaje v závorce platí pro automatickou převodovku.
TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

dnes | Vladimír Kadera
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 64 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků