Nový Ford Kuga přijíždí s řadou vylepšení oproti dosavadní generaci a pro automobilku je v Evropě dalším krokem k hromadné elektrifikaci modelové nabídky. Na zájemce o tradičnější motorizace se však nezapomnělo.
Středně velké SUV od Fordu se nyní dočkalo v pořadí již třetí generace. Nová Kuga přitom do nabídky evropské odnože Fordu přináší silným úderem celou řadu inovací. Na design novinky si udělá názor každý sám. Mnohem zajímavější jsou ale technická vylepšení uvnitř Kugy, která používá jako první SUV Fordu novou globální platformu C2.
Díky novému základu je Kuga o 90 kg lehčí vůči starší generaci, nabízí však o 10 % vyšší torzní tuhost a nová konstrukce pomohla i mnohem aerodynamičtější karoserii zajišťující nižší odpor vzduchu. Model také narostl do délky o 89 mm (celkem 4613 mm) a do šířky o 44 mm (1882 mm), zatímco samotný rozvor narostl o 20 mm (2710 mm). Díky tomu má být interiér ještě prostornější. Objem kufru nové Kugy však Ford zatím neuvádí.
Automobilka již dříve oznámila, že všechny její nově uváděné modely budou nabízeny s nějakou variantou elektrifikovaného pohonu. Kuga je tak prvním modelem Fordu, který bude nabízen jako mild-hybrid, plug-in hybrid i full-hybrid. S hybridy mimochodem Ford nezahálí, k současnému Mondeu se za chvíli připojí i Fiesta a Focus, nehledě na užitkový Transit a Tourneo.
Jakožto plug-in hybrid používá nová Kuga zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru pracující v Atkinsonově cyklu, který je kombinován s elektromotorem a 14,4kWh lithium-ion baterií. Systémový výkon jen udávaných 165 kW (225 koní), přičemž s tímto ústrojím zvládne SUV ujet čistě na elektřinu přes 50 km.
Mild-hybridní varianta Kugy spoléhá na vznětový čtyřválec 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW (150 koní), kterému asistuje řemenem poháněný integrovaný startér/generátor v rámci 48V systému s lithium-ion baterií. Startér/generátor pak může fungovat také jako elektromotor. Při požadavku na důraznější akceleraci asistuje spalovacímu motoru, zatímco současně napájí elektrické příslušenství vozu
Kuga s full-hybridním ústrojím je také vybavena zmíněným zážehovým čtyřválcem o objemu 2,5 litru s Atkinsonovým cyklem, elektromotorem, generátorem a lithium-ion baterií. Tato verze Kugy přijede na trh až příští rok, tudíž si na více informací musíme počkat.
Rozmanitou nabídku motorizací uzavřou i známé přeplňované benzinové i vznětové jednotky bez elektrické pomoci. Dojde tak na vznětové čtyřválce 1.5 EcoBlue (88 kW/120 k) a 2.0 EcoBlue (132 kW/180 k) a rovněž na zážehový tříválec 1.5 EcoBoost (88 kW/120 k nebo 110 kW/150 k). V závislosti na motorizacích pak bude Ford nabízet i pohon všech kol a novou osmistupňovou automatickou převodovku. Více detailů se dozvíme s uvedením do prodeje.
Nová Kuga přijede s několika úrovněmi výbavy, které známe z ostatních modelů Fordu. V nabídce bude výchozí provedení Titanium, luxusněji pojaté Vignale a sportovně působící ST-Line. Bez ohledu na výbavu se ale dočkáte digitálního přístrojového štítu a 8palcového displeje infotainmentu.
Do výbavy Kugy se pak dostávají hi-tech vychytávky jako například barevný head-up display, WiFi hotspot, vzdálený přístup k vozu skrze mobilní aplikaci, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu, aktivní potlačování hluku v kabině a samozřejmě várka posledních asistenčních a bezpečnostních systémů včetně třeba automatického parkovacího asistentu.
Přesné datum uvedení nové Kugy na trh a cenovky jednotlivých verzí se od Fordu teprve dozvíme. Ještě během letoška bychom ale novinku očekávali k mání u dealerů. Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.