Nový Ford GT Mk II je striktně okruhovou hračkou. Má asi 700 koní a tučnou cenu

Dle předpokladů uvádí Ford na Festivalu rychlost v Goodwoodu limitovanou sérii čistě okruhové verze supersportu GT.

Letošní Festival rychlosti v Goodwoodu je místem premiéry hned několika vozů. V případě Fordu jde o představení rozlučkové série supersportu GT v čistě okruhové specifikaci označené Mk II. Na limitované edici hračky pro milionáře se automobilka vyřádila ve spolupráci se závodním partnerem Multimatic.

Zájemci si tak budou moci pořídit vůz, který má podle Fordu blízko k oficiálnímu závoďáku třídy GTE a v mnohém jej dokonce překonává. Larry Holt, technický ředitel Multimatic, zmínil magazínu Motor1, že na okruzích s nutností vyššího přítlaku by GT Mk II klidně dokázalo oficiální závodní stroje Fordu předehnat. Na limitované sérii GT totiž inženýři nemuseli dodržovat pravidla žádného šampionátu.

Festival rychlosti v Goodwoodu začal! Živý přenos můžete sledovat zde

Festival rychlosti v Goodwoodu začal! Živý přenos můžete sledovat zde

Karoserie GT tedy doznala řady změn na aerodynamice. Nové je například masivní dvojité křídlo vzadu, jinak tvarovaný přední splitter, dodatečné winglety na přídi, otvory v předních blatnících a ještě větší zadní difuzor, zatímco snížena byla i úroveň podlahy. Ve výsledku tak Mk II generuje o 400 % vyšší aerodynamický přítlak než standardní silniční GT.

GT Mk II je rovněž lehčí a mnohem hbitější. Adaptivní podvozek silniční verze byl totiž odstraněn a místo něj má vůz mnohem lehčí okruhový podvozek s manuálně nastavitelnými tlumiči DSSV. Jen tímto nahrazením tak Ford ušetřil přes 90 kg hmotnosti. Auto používá karbon-keramické brzdy a lehká kovaná kola jsou obuta do slicků Michelin Pilot Sport GT.

Do Goodwoodu se chystá elektrický Mustang. Vytvořili ho Britové a má pohon 4x4

Do Goodwoodu se chystá elektrický Mustang. Vytvořili ho Britové a má pohon 4x4

Úpravy na 3,5litrovém dvakrát přeplňovaném šestiválci GT jsou očividné už díky velkému karbonovému „nasávači“ nad ním. Jelikož se opět nemuseli inženýři podřizovat pravidlům, výkon Mk II je rozsáhlým laděním vyšší o 200 koní (147 kW) ve srovnání se závodním GTE. Konečný výkon okruhové hračky by měl tedy přesahovat asi 700 koní (515 kW). Přesnou hodnotu ale Ford zatím neuvádí.

Změny se nakonec dějí také v interiéru, který je vybaven ochrannou klecí, zakázkovou sedačkou Sparco přímo na míru majiteli, závodním volantem a displejem řídící jednotky MoTeC, která zobrazuje všechny důležité informace o autě. A pokud nejste sobec, Ford vám volitelně nasadí do kabiny i sedačku spolujezdce.

Výroba Fordu Mustang Bullitt jede dál! Vysoká poptávka je na nečekaném místě

Výroba Fordu Mustang Bullitt jede dál! Vysoká poptávka je na nečekaném místě

Produkce GT Mk II je limitována a Ford plánuje vyrobit jen 45 kusů, každý za základní cenovku 1,2 milionu dolarů (v přepočtu asi 27 milionů korun). Novinka se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu představí rovněž v akci na tamní vrchařské trati. On-line živý přenos z události můžete sledovat zde.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků