Nový Ford GT Mk II je striktně okruhovou hračkou. Má asi 700 koní a tučnou cenu

Dle předpokladů uvádí Ford na Festivalu rychlost v Goodwoodu limitovanou sérii čistě okruhové verze supersportu GT.

Letošní Festival rychlosti v Goodwoodu je místem premiéry hned několika vozů. V případě Fordu jde o představení rozlučkové série supersportu GT v čistě okruhové specifikaci označené Mk II. Na limitované edici hračky pro milionáře se automobilka vyřádila ve spolupráci se závodním partnerem Multimatic.

Zájemci si tak budou moci pořídit vůz, který má podle Fordu blízko k oficiálnímu závoďáku třídy GTE a v mnohém jej dokonce překonává. Larry Holt, technický ředitel Multimatic, zmínil magazínu Motor1, že na okruzích s nutností vyššího přítlaku by GT Mk II klidně dokázalo oficiální závodní stroje Fordu předehnat. Na limitované sérii GT totiž inženýři nemuseli dodržovat pravidla žádného šampionátu.

Festival rychlosti v Goodwoodu začal! Živý přenos můžete sledovat zde

Festival rychlosti v Goodwoodu začal! Živý přenos můžete sledovat zde

Karoserie GT tedy doznala řady změn na aerodynamice. Nové je například masivní dvojité křídlo vzadu, jinak tvarovaný přední splitter, dodatečné winglety na přídi, otvory v předních blatnících a ještě větší zadní difuzor, zatímco snížena byla i úroveň podlahy. Ve výsledku tak Mk II generuje o 400 % vyšší aerodynamický přítlak než standardní silniční GT.

GT Mk II je rovněž lehčí a mnohem hbitější. Adaptivní podvozek silniční verze byl totiž odstraněn a místo něj má vůz mnohem lehčí okruhový podvozek s manuálně nastavitelnými tlumiči DSSV. Jen tímto nahrazením tak Ford ušetřil přes 90 kg hmotnosti. Auto používá karbon-keramické brzdy a lehká kovaná kola jsou obuta do slicků Michelin Pilot Sport GT.

Do Goodwoodu se chystá elektrický Mustang. Vytvořili ho Britové a má pohon 4x4

Do Goodwoodu se chystá elektrický Mustang. Vytvořili ho Britové a má pohon 4x4

Úpravy na 3,5litrovém dvakrát přeplňovaném šestiválci GT jsou očividné už díky velkému karbonovému „nasávači“ nad ním. Jelikož se opět nemuseli inženýři podřizovat pravidlům, výkon Mk II je rozsáhlým laděním vyšší o 200 koní (147 kW) ve srovnání se závodním GTE. Konečný výkon okruhové hračky by měl tedy přesahovat asi 700 koní (515 kW). Přesnou hodnotu ale Ford zatím neuvádí.

Změny se nakonec dějí také v interiéru, který je vybaven ochrannou klecí, zakázkovou sedačkou Sparco přímo na míru majiteli, závodním volantem a displejem řídící jednotky MoTeC, která zobrazuje všechny důležité informace o autě. A pokud nejste sobec, Ford vám volitelně nasadí do kabiny i sedačku spolujezdce.

Výroba Fordu Mustang Bullitt jede dál! Vysoká poptávka je na nečekaném místě

Výroba Fordu Mustang Bullitt jede dál! Vysoká poptávka je na nečekaném místě

Produkce GT Mk II je limitována a Ford plánuje vyrobit jen 45 kusů, každý za základní cenovku 1,2 milionu dolarů (v přepočtu asi 27 milionů korun). Novinka se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu představí rovněž v akci na tamní vrchařské trati. On-line živý přenos z události můžete sledovat zde.

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

dnes | Jan Mička
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků