Nový Ford Focus ST má české ceny. 280 koní dostanete už za 779.900 Kč

Nabídka nového Focusu ST je poměrně jednoduchá: dva motory, dvě převodovky, dvě karosářské verze a dvě úrovně výbav. Hledáte-li nejlevnější provedení, sáhněte po naftě.

Nové generaci Focusu ostrá verze zatím chyběla, nyní ale na český trh přijela v plné parádě – tedy s benzinovým i naftovým motorem a jako hatchback i kombi. Cenový rozdíl mezi benzinovým hatchbackem a kombi činí 25.000 Kč, u vznětové verze je o 10.000 Kč vyšší. Tak či tak vychází turbodiesel cenově lépe.

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Nabídka zahrnuje dvě linie (ST a ST Plus), ta vyšší je ale dostupná pouze se zážehovým motorem. Nejlevnější Focus ST má pod kapotou vznětový dvoulitr (140 kW) a vychází na 751.900 Kč. Stojí na 18palcových kolech, má volitelné režimy, sportovní podvozek s nižší světlostí, elektronicky řízený přední diferenciál, polokožená sedadla Recaro, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment SYNC 3 s navigací, přední a zadní parkovací čidla či LED denní svícení a mlhovky.

Benzinové provedení (206 kW) s linií ST stojí stále přijatelných 779.900 Kč. Nebude od věci si připlatit za paket Performance (pro 5dv. za 30.000 Kč, pro kombi za 10.000 Kč, protože nemůže mít adaptivní tlumiče), který zahrnuje režim pro závodní trať, adaptivní podvozek s detekcí výmolů (pro 5dv.), červeně lakované brzdové třmeny a pro motor 2.3 EcoBoost s manuálem také Launch Control a systém automatických meziplynů.

Takhle to dopadne, když zkřížíte Ford Focus ST a Subaru WRX STI

Takhle to dopadne, když zkřížíte Ford Focus ST a Subaru WRX STI

Paket Performance stojí stejně pro obě z nabízených linií, výhody vyšší výbavy ST Plus proto hledejte někde jinde. Zahrnuje litá 19palcová kola, LED světlomety a svítilny, zadní parkovací kameru, sedadla čalouněná kombinací kůže a veluru či elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla.

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Zajímavostí jsou možnosti převodovek. Zatímco u vznětového dvoulitru, který vyloženě vybízí k volbě automatu, je možný pouze šestistupňový manuál, v případě zážehové dva-trojky máte na výběr mezi manuálem a novým sedmistupňovým automatem. Avšak ne hned. Sedmikvalt bude možné objednávat od srpna (příplatek činí 53.000 Kč), výroba se rozběhne v říjnu.

Ford Focus ST: Technická data a české ceny
Motor 2.0 TDCi 2.3 EcoBoost
Zdvihový objem [cm3] 1996 2261
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 140/3500 206/5500
Točivý moment [N.m/min] 400/2000 420/3000-4000
Převodovka 6M 6M(7A)
Max. rychlost [km/h] 220 250(250)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,6 5,7(-)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,8 7,9(-)
Provozní hmotnost [kg] 1548 1508(1534)
Cena ST [Kč] 751.900 779.900
Cena ST Plus [Kč] - 859.900
Příplatek za kombi činí 25.000 (5dv.) a 35.000 kč (kombi). Automat stojí 53.000 Kč.
TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

včera | AutoRevue.cz | 42 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků