Nový Ford Focus ST má české ceny. 280 koní dostanete už za 779.900 Kč

Nabídka nového Focusu ST je poměrně jednoduchá: dva motory, dvě převodovky, dvě karosářské verze a dvě úrovně výbav. Hledáte-li nejlevnější provedení, sáhněte po naftě.

Nové generaci Focusu ostrá verze zatím chyběla, nyní ale na český trh přijela v plné parádě – tedy s benzinovým i naftovým motorem a jako hatchback i kombi. Cenový rozdíl mezi benzinovým hatchbackem a kombi činí 25.000 Kč, u vznětové verze je o 10.000 Kč vyšší. Tak či tak vychází turbodiesel cenově lépe.

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Nabídka zahrnuje dvě linie (ST a ST Plus), ta vyšší je ale dostupná pouze se zážehovým motorem. Nejlevnější Focus ST má pod kapotou vznětový dvoulitr (140 kW) a vychází na 751.900 Kč. Stojí na 18palcových kolech, má volitelné režimy, sportovní podvozek s nižší světlostí, elektronicky řízený přední diferenciál, polokožená sedadla Recaro, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment SYNC 3 s navigací, přední a zadní parkovací čidla či LED denní svícení a mlhovky.

Benzinové provedení (206 kW) s linií ST stojí stále přijatelných 779.900 Kč. Nebude od věci si připlatit za paket Performance (pro 5dv. za 30.000 Kč, pro kombi za 10.000 Kč, protože nemůže mít adaptivní tlumiče), který zahrnuje režim pro závodní trať, adaptivní podvozek s detekcí výmolů (pro 5dv.), červeně lakované brzdové třmeny a pro motor 2.3 EcoBoost s manuálem také Launch Control a systém automatických meziplynů.

Takhle to dopadne, když zkřížíte Ford Focus ST a Subaru WRX STI

Takhle to dopadne, když zkřížíte Ford Focus ST a Subaru WRX STI

Paket Performance stojí stejně pro obě z nabízených linií, výhody vyšší výbavy ST Plus proto hledejte někde jinde. Zahrnuje litá 19palcová kola, LED světlomety a svítilny, zadní parkovací kameru, sedadla čalouněná kombinací kůže a veluru či elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla.

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Zajímavostí jsou možnosti převodovek. Zatímco u vznětového dvoulitru, který vyloženě vybízí k volbě automatu, je možný pouze šestistupňový manuál, v případě zážehové dva-trojky máte na výběr mezi manuálem a novým sedmistupňovým automatem. Avšak ne hned. Sedmikvalt bude možné objednávat od srpna (příplatek činí 53.000 Kč), výroba se rozběhne v říjnu.

Ford Focus ST: Technická data a české ceny
Motor 2.0 TDCi 2.3 EcoBoost
Zdvihový objem [cm3] 1996 2261
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 140/3500 206/5500
Točivý moment [N.m/min] 400/2000 420/3000-4000
Převodovka 6M 6M(7A)
Max. rychlost [km/h] 220 250(250)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,6 5,7(-)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,8 7,9(-)
Provozní hmotnost [kg] 1548 1508(1534)
Cena ST [Kč] 751.900 779.900
Cena ST Plus [Kč] - 859.900
Příplatek za kombi činí 25.000 (5dv.) a 35.000 kč (kombi). Automat stojí 53.000 Kč.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

včera | Vladimír Kadera | 77 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků