Nový Ford Focus se představí v Detroitu 2010, potvrdila to sama automobilka

Pojďme se na chvíli vzdálit od víru novinek z frankfurtského autosalonu a přesunout se do víru novinek z... detroitského autosalonu. Ano, naše články jsou v těchto dnech poněkud jednotvárné a ani tomuto se nepodaří příliš odlišit.

A to jsem ještě vám neřekl, že sama zpráva má původ opět ve Frankfurtu. Tam totiž Ford představuje své dva nové modely, či spíše jeden nový model ve dvou provedeních - novou generaci C-Maxu a zcela nový Grand C-Max. C-Max je model, který byl svým jménem kdysi přímo spjat s Focusem a právě na něj přišla při představení nových vozů řeč.

Současný Focus si totiž na trhu odbývá již svůj důchodový věk, čemuž nenasvědčuje ani tak jeho vzhled, jako spíše jeho současná cena, která spadla již pod 300 tisíc Kč. A nová generace na sebe opravdu nenechá dlouho čekat, Ford avizoval její světovou premiéru již pro svůj „domácí” detroitský autosalon, který se bude konat začátkem příštího roku.

Na jednu stranu to dává smysl, na druhou stranu se možná divíte, proč představovat model evropského Fordu v Americe, jakkoli se právě Focus v různě pokažených amerických modifikacích za oceánem prodával a prodává. Inu je to proto, že nová generace má být poprvé opravdu globálním modelem, má se tedy ve stejném provedení nabízet v Evropě, v Americe i ve zbytku světa.

Vzhled má být velmi podobný právě novému C-Maxu, který je též prezentován jako „světový” model, bude s ním sdílet i platformu a část techniky. Snad s ním nebude sdílet také jeho výšku, jak se u některých nových kompaktů stalo zvykem...

Více informací můžeme očekávat v následujících měsících, nyní můžeme dodat jen tolik, že současný Focus to bude mít definitivně spočítané již za necelý rok - nová generace se dostane do prodeje na sklonku léta 2010 jako vůz modelového roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford C-Max 2010

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků