Nový Ford Focus se představí v Detroitu 2010, potvrdila to sama automobilka

Pojďme se na chvíli vzdálit od víru novinek z frankfurtského autosalonu a přesunout se do víru novinek z... detroitského autosalonu. Ano, naše články jsou v těchto dnech poněkud jednotvárné a ani tomuto se nepodaří příliš odlišit.

A to jsem ještě vám neřekl, že sama zpráva má původ opět ve Frankfurtu. Tam totiž Ford představuje své dva nové modely, či spíše jeden nový model ve dvou provedeních - novou generaci C-Maxu a zcela nový Grand C-Max. C-Max je model, který byl svým jménem kdysi přímo spjat s Focusem a právě na něj přišla při představení nových vozů řeč.

Současný Focus si totiž na trhu odbývá již svůj důchodový věk, čemuž nenasvědčuje ani tak jeho vzhled, jako spíše jeho současná cena, která spadla již pod 300 tisíc Kč. A nová generace na sebe opravdu nenechá dlouho čekat, Ford avizoval její světovou premiéru již pro svůj „domácí” detroitský autosalon, který se bude konat začátkem příštího roku.

Na jednu stranu to dává smysl, na druhou stranu se možná divíte, proč představovat model evropského Fordu v Americe, jakkoli se právě Focus v různě pokažených amerických modifikacích za oceánem prodával a prodává. Inu je to proto, že nová generace má být poprvé opravdu globálním modelem, má se tedy ve stejném provedení nabízet v Evropě, v Americe i ve zbytku světa.

Vzhled má být velmi podobný právě novému C-Maxu, který je též prezentován jako „světový” model, bude s ním sdílet i platformu a část techniky. Snad s ním nebude sdílet také jeho výšku, jak se u některých nových kompaktů stalo zvykem...

Více informací můžeme očekávat v následujících měsících, nyní můžeme dodat jen tolik, že současný Focus to bude mít definitivně spočítané již za necelý rok - nová generace se dostane do prodeje na sklonku léta 2010 jako vůz modelového roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford C-Max 2010

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků