Nový Ford Focus RS možná dostane ještě extrémnější verzi

Ve hře je údajně speciál, který by dorovnal dynamiku na úroveň Audi RS3. Pomoci by mu k tomu měla nižší hmotnost i dvouspojková převodovka.
Nový Ford Focus RS možná dostane ještě extrémnější verzi

Nový Ford Focus RS by se mohl dočkat speciální ostré verze s nižší hmotností, výraznějším sportovním zaměřením a ještě lepšími jízdními výkony. S odkazem na zdroje z automobilky to píše britský Autocar

Standardní provedení nového Focusu RS se zařadí k těm nejrychlejším ostrým hatchbackům. Díky čtyřválci 2.3 EcoBoost naladěnému na 257 kW a 440 Nm (krátkodobě až 470) zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,7 s a rozjede se až na 266 km/h. Ford navíc slibuje vyspělý pohon všech kol s funkcí Launch Control a speciálním driftovacím režimem. Co by tedy mohla uvažovaná nová verze nabídnout navíc?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Především sníženou hmotnost, tvrdí Autocar. Vnější díly karoserie z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, hliníkové komponenty podvozku, okna z polykarbonátu a redukovaná akustická izolace by mohly snížit hmotnost auta až o 100 kilogramů. (Zatím ovšem nevíme, z jakého základu. Kompletní technické údaje nového Focusu RS Ford ještě nezveřejnil.) 

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Ve hře je údajně také instalace dvouspojkové převodovky PowerShift od Getragu a samosvorného diferenciálu na přední nápravě. Zvýšení výkonu však očekávat nelze, protože pak by jednotku 2.3 EcoBoost ve Focusu RS už nešlo rozumně uchladit. 

Dynamika takto vylepšeného Focusu RS by se vyrovnala nejrychlejším německým super-hatchbackům s pohonem všech kol, které jsme shodou okolností relativně nedávno porovnávali na letišti:

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Pokud ostrý Focus RS někdy v budoucnu opravdu dorazí, určitě bude stát výrazně víc než nečekaně příznivě naceněná základní verze. Je ale třeba brát v úvahu, že ačkoliv Autocar patří ke skvěle informovaným médiím, články o připravovaných rychlých novinkách Fordu jsou pro britské publikum velice vděčné téma a zdaleka ne všechny spekulace, se kterými kdy Autocar přišel, se nakonec také potvrdily. Uvidíme. 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků