Nový Ford Focus RS možná dostane ještě extrémnější verzi

Ve hře je údajně speciál, který by dorovnal dynamiku na úroveň Audi RS3. Pomoci by mu k tomu měla nižší hmotnost i dvouspojková převodovka.
Nový Ford Focus RS možná dostane ještě extrémnější verzi

Nový Ford Focus RS by se mohl dočkat speciální ostré verze s nižší hmotností, výraznějším sportovním zaměřením a ještě lepšími jízdními výkony. S odkazem na zdroje z automobilky to píše britský Autocar

Standardní provedení nového Focusu RS se zařadí k těm nejrychlejším ostrým hatchbackům. Díky čtyřválci 2.3 EcoBoost naladěnému na 257 kW a 440 Nm (krátkodobě až 470) zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,7 s a rozjede se až na 266 km/h. Ford navíc slibuje vyspělý pohon všech kol s funkcí Launch Control a speciálním driftovacím režimem. Co by tedy mohla uvažovaná nová verze nabídnout navíc?

Život řidiče | Bezpečnost | Sportovní auta | Volkswagen | BMW | Srovnávací testy | Renault | Názory | Volkswagen Golf

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Především sníženou hmotnost, tvrdí Autocar. Vnější díly karoserie z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, hliníkové komponenty podvozku, okna z polykarbonátu a redukovaná akustická izolace by mohly snížit hmotnost auta až o 100 kilogramů. (Zatím ovšem nevíme, z jakého základu. Kompletní technické údaje nového Focusu RS Ford ještě nezveřejnil.) 

Zajímavosti | Technika | Ford | Sportovní auta | Ford Focus

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Ve hře je údajně také instalace dvouspojkové převodovky PowerShift od Getragu a samosvorného diferenciálu na přední nápravě. Zvýšení výkonu však očekávat nelze, protože pak by jednotku 2.3 EcoBoost ve Focusu RS už nešlo rozumně uchladit. 

Dynamika takto vylepšeného Focusu RS by se vyrovnala nejrychlejším německým super-hatchbackům s pohonem všech kol, které jsme shodou okolností relativně nedávno porovnávali na letišti:

Testy | Srovnávací testy | Mercedes-Benz | Hatchbacky | Audi | Audi A3

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Pokud ostrý Focus RS někdy v budoucnu opravdu dorazí, určitě bude stát výrazně víc než nečekaně příznivě naceněná základní verze. Je ale třeba brát v úvahu, že ačkoliv Autocar patří ke skvěle informovaným médiím, články o připravovaných rychlých novinkách Fordu jsou pro britské publikum velice vděčné téma a zdaleka ne všechny spekulace, se kterými kdy Autocar přišel, se nakonec také potvrdily. Uvidíme. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 159 234 km
Cena: 139 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 153 578 km
Cena: 130 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků