Nový Ford Focus RS jako hybrid? Pohon zadních kol možná zajistí elektromotor

Ford se do elektrifikace své modelové nabídky pouští opravdu silně. Teď přichází informace, že elektrické pomoci se nevyhne ani nová generace Focusu RS.

Předchozí generace Fordu Focus RS si užila jako silácký hot hatch s pohonem všech kol svou slávu. Teď už ovšem Ford pracuje na nástupci vycházejícím z nejnovějšího Focusu čtvrté generace. Stále půjde o výkonnou čtyřkolku, k pohonu zadních kol chce ale Ford dojít trochu jiným způsobem.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Podle informací britského magazínu Car chce totiž Ford dosáhnout pohonu všech kol u nového Focusu RS elektrifikací. Přesněji pak nasazením elektromotoru, který by samostatně poháněl zadní kola, zatímco o pohon těch předních se postarala mild-hybridní jednotka.

Car přímo zmiňuje využití modulárního elektromotoru e-Twinster firmy GKN, který se vyznačuje snadnou instalací a automobilkám chce zajišťovat snadnou cestu k dodatečnému pohonu zvolené nápravy takřka u jakéhokoliv nového vozu. Samozřejmostí je poté funkce vektorování točivého momentu ve spolupráci s pohonem předních kol.

Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

Zmíněná mild-hybridní jednotka (nejspíše na základě existujícího čtyřválce 2.3 EcoBoost) pod kapotou nového Focusu RS by mohla nabídnout výkon až kolem 400 koní (294 kW). Ostatně s podobnou hodnotou už pracuje konkurent v kategorii „hyper-hatchů“ s pohonem všech kol, nejnovější Mercedes-AMG A 45 se svými 310 kW (421 koní) z přeplňovaného dvoulitru.

Pokud se tyto spekulace potvrdí, očekávat můžeme široké možnosti nastavení takového ústrojí v rámci několika jízdních režimů a nepochybně i návrat takzvaného „Drift módu“ pro chuligánský styl jízdy dveřmi napřed. Představení nové generace Fordu Focus RS se plánuje někdy během roku 2020.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků