Nový Ford Focus RS jako hybrid? Pohon zadních kol možná zajistí elektromotor

Ford se do elektrifikace své modelové nabídky pouští opravdu silně. Teď přichází informace, že elektrické pomoci se nevyhne ani nová generace Focusu RS.

Předchozí generace Fordu Focus RS si užila jako silácký hot hatch s pohonem všech kol svou slávu. Teď už ovšem Ford pracuje na nástupci vycházejícím z nejnovějšího Focusu čtvrté generace. Stále půjde o výkonnou čtyřkolku, k pohonu zadních kol chce ale Ford dojít trochu jiným způsobem.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Podle informací britského magazínu Car chce totiž Ford dosáhnout pohonu všech kol u nového Focusu RS elektrifikací. Přesněji pak nasazením elektromotoru, který by samostatně poháněl zadní kola, zatímco o pohon těch předních se postarala mild-hybridní jednotka.

Car přímo zmiňuje využití modulárního elektromotoru e-Twinster firmy GKN, který se vyznačuje snadnou instalací a automobilkám chce zajišťovat snadnou cestu k dodatečnému pohonu zvolené nápravy takřka u jakéhokoliv nového vozu. Samozřejmostí je poté funkce vektorování točivého momentu ve spolupráci s pohonem předních kol.

Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

Zmíněná mild-hybridní jednotka (nejspíše na základě existujícího čtyřválce 2.3 EcoBoost) pod kapotou nového Focusu RS by mohla nabídnout výkon až kolem 400 koní (294 kW). Ostatně s podobnou hodnotou už pracuje konkurent v kategorii „hyper-hatchů“ s pohonem všech kol, nejnovější Mercedes-AMG A 45 se svými 310 kW (421 koní) z přeplňovaného dvoulitru.

Pokud se tyto spekulace potvrdí, očekávat můžeme široké možnosti nastavení takového ústrojí v rámci několika jízdních režimů a nepochybně i návrat takzvaného „Drift módu“ pro chuligánský styl jízdy dveřmi napřed. Představení nové generace Fordu Focus RS se plánuje někdy během roku 2020.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 37 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků