Nový Ford Focus RS oficiálně dorazil na český trh. Bokem, jak také jinak

Nový Ford Focus RS oficiálně dorazil na český trh. Bokem, jak také jinak

V pořadí jde už o třetí generaci

V pořadí jde už o třetí generaci

Nejnovější RS má ale jako první také pohon všech kol

Nejnovější RS má ale jako první také pohon všech kol

Na pohled RS zas až tolik změn nedostalo, všechny úpravy jsou ale funkční

Na pohled RS zas až tolik změn nedostalo, všechny úpravy jsou ale funkční

Zadní difuzor spolu s výrazným spoilerem se starají o patřičný přítlak

Zadní difuzor spolu s výrazným spoilerem se starají o patřičný přítlak

Focus RS krotí brzdy Brembo. Vydržet mají minimálně 30 minut konstantní okruhové jízdy bez jakéhokoliv vadnutí

Focus RS krotí brzdy Brembo. Vydržet mají minimálně 30 minut konstantní okruhové jízdy bez jakéhokoliv vadnutí

Interiér doznal jen minimálních úprav

Interiér doznal jen minimálních úprav

Řidič si může vybrat z několika jízdních režimů

Řidič si může vybrat z několika jízdních režimů

Každý asi tak nějak tuší, který režim bude ten nejzajímavější

Každý asi tak nějak tuší, který režim bude ten nejzajímavější

Čeští zákazníci už objednali zhruba 150 exemplářů. Většina má modrou barvu karoserie

Čeští zákazníci už objednali zhruba 150 exemplářů. Většina má modrou barvu karoserie

Mimochodem, proč není v nabídce třeba jedovatá zelená, se kterou se RS prezentovalo dříve? Ford chce, aby každá generace měla svou charakteristickou barvu

Mimochodem, proč není v nabídce třeba jedovatá zelená, se kterou se RS prezentovalo dříve? Ford chce, aby každá generace měla svou charakteristickou barvu

Pečlivému ladění byl podroben také výfuk

Pečlivému ladění byl podroben také výfuk

Nové RS vypadá velmi dobře

Nové RS vypadá velmi dobře

Pokud ale sáhnete po nějaké tmavé barvě, dostanete hodně nenápadný stroj

Pokud ale sáhnete po nějaké tmavé barvě, dostanete hodně nenápadný stroj

Zadní spoiler se stará o patřičný přítlak

Zadní spoiler se stará o patřičný přítlak

Aerodynamika vozu je údajně o pár procent lepší ve srovnání s předchozím RS

Aerodynamika vozu je údajně o pár procent lepší ve srovnání s předchozím RS

Focus vždy dostanete na devatenáctkách. Kovaná kola jsou dodávána na přání

Focus vždy dostanete na devatenáctkách. Kovaná kola jsou dodávána na přání

Přesně tohle je to, co všechny na novém Focusu RS tolik zajímá

Přesně tohle je to, co všechny na novém Focusu RS tolik zajímá

V režimu Drift můžete jezdit bokem celkem snadno

V režimu Drift můžete jezdit bokem celkem snadno

Jakmile si zvyknete, budete pálit pneumatiky v jednom kuse

Jakmile si zvyknete, budete pálit pneumatiky v jednom kuse

Je to zábava

Je to zábava

Velká zábava

Velká zábava

Ale RS u toho pneumatiky doslova požírá

Ale RS u toho pneumatiky doslova požírá

Při ostrém tempu Focus RS rozhodně nezklame

Při ostrém tempu Focus RS rozhodně nezklame

Pod plynem se naplno projeví výhody aktivního diferenciálu

Pod plynem se naplno projeví výhody aktivního diferenciálu

Strmé řízení má jen dvě otáčky mezi krajními polohami

Strmé řízení má jen dvě otáčky mezi krajními polohami

V režimu Track se chová RS jako klasická čtyřkolka

V režimu Track se chová RS jako klasická čtyřkolka

V tomto režimu je také velmi jisté a neutrální

V tomto režimu je také velmi jisté a neutrální

V režimu Drift trochu ze své jistoty ztratí, ale zase je zábavnější

V režimu Drift trochu ze své jistoty ztratí, ale zase je zábavnější

Manuální šestistupňová převodovka je velice přesná

Manuální šestistupňová převodovka je velice přesná

Sportovní sedačky nabídnou výborné tvarování

Sportovní sedačky nabídnou výborné tvarování

Přídavné přístroje už známe

Přídavné přístroje už známe

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

Prezentace Fordu Focus RS při uvedení na český trh

V pořadí jde už o třetí generaci
Nejnovější RS má ale jako první také pohon všech kol
Na pohled RS zas až tolik změn nedostalo, všechny úpravy jsou ale funkční
Zadní difuzor spolu s výrazným spoilerem se starají o patřičný přítlak
43
Fotogalerie

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Kapitoly článku:


Pneumatiky pojídá na počkání 

V rámci české prezentace jsme si vyzkoušeli několik základních věcí, které RS nabízí. Asi tou nejzajímavější je driftování v připraveném režimu, což je nakonec věc, se kterou se Ford také nejvíce chlubí. Celé to funguje velmi jednoduše, prostě přijedete do zatáčky, dáte pedál na podlahu a zadní náprava se vydá vpřed. 

Samozřejmě nečekejte, že byste si Focus RS spletli se zadokolkou. Pokud se vám nájezd nepovede, RS se vydá po tečně ven, ale po celkem krátké době přijdete na to, jak se věci mají a můžete driftovat kolem do kola nebo si poslat zadní nápravu bokem na každém výjezdu ze zatáčky, což je velice zábavné. Ano, tohle RS je v současnosti suverénně nejzábavnější čtyřkolka na trhu. Golf R nebo Mercedes A45 AMG mohou pouze a jenom tiše závidět. 

_DSC0926.jpg_DSC0929.jpg_DSC0931.jpg_DSC0917.jpg_DSC0919.jpg_DSC0895.jpg
Tak přesně tohle je hlavní výhoda nového Focusu RS. Opravdu umí jezdit bokem a opravdu jde o auto velice zábavné. Akorát doslova pojídá pneumatiky. Necháte se unést a dopadne to nějak takto

Celé to má jenom jeden drobný problém, který se ukazuje hned poté, co první tři novináři vyrazili vyzkoušet driftování na vyhrazené místo na letišti. RS v tomto režimu vyloženě požírá pneumatiky. Auto jde do smyku všech čtyř kol a pokud ho v této situaci držíte déle, můžete zvenku doslova vidět, jak vám pneumatiky opadávají. A tak když se první trojice novinářů vrátila, zblízka jsme si prohlédli vlákna vyztužující pneumatiky Continental. Běhoun to měl definitivně za sebou. 

Další specialitou je Launch Control. U auta s manuálem to vypadá trochu divně, ale opravdu funguje. Jednoduše systém aktivujete, dáte pedál plynu na zem a spojku pustíte vyloženě hulvátsky. Možná si vzpomenete, že stejnou věc nabízí i Ford Mustang. 

Na okreskách funguje výborně 

Na okreskách pak funguje RS velice dobře. Jak připomněl Martin Prokop, který nám tohle auto na prezentaci ukazoval, hlavní věc je projíždět zatáčky pod plynem. Pak si naplno užijete výhody, které dává konstrukce pohonu všech kol, kdy vás zadní vnější kolo tlačí do zatáčky. Od prvních metrů jízdy, respektive po prvních několika zatáčkách, vám bude nad slunce jasné, že tenhle Focus bude létat zatáčkami velmi, ale opravdu velmi rychle. 

_DSC0943.jpg_DSC0944.jpg_DSC0952.jpg_DSC0948.jpg_DSC0945.jpg_DSC0939.jpg
V zatáčkách si nové RS vede přímo skvěle. Aktivní zadní diferenciál zkrátka dělá divy 

Řízení je taktéž přepracované, přičemž mezi krajními polohami má pouze dvě otáčky. Rejd předních kol ale zrovna neumožňuje otočení se na pětníku. S tím je zkrátka potřeba počítat. Šestistupňový manuál je velmi přesný a potěší i výborně tvarované sedačky. 

Velkou pochvalu zaslouží také podvozek. Je až s podivem, jak dobře pochytá nerovnosti a jak suverénně si počíná na vyloženě rozbité silnici. Samozřejmě za předpokladu, že nemáte tlumiče nastavené do sportovního režimu. 

_DSC0885.jpg_DSC0886.jpg_DSC0889.jpg

Ford Focus RS třetí generace je povedené auto, to je jasné už teď. Je to velmi zajímavá a pekelně rychlá alternativa ke všem těm Subaru WRX STI, Golfům R, Mercedesům A45 AMG (a ostatním variantám) a Audi RS3. Pokud dojde na souboj s těmito modely, Focus vždy vytasí trumf v podobě zábavného chování. A na tento trumf aktuálně nikdo z konkurence nemá adekvátní odpověď.

Už se těšíme na klasický týdenní test... 

_DSC0892.jpg_DSC0893.jpg_DSC0896.jpg_DSC0898.jpg_DSC0900.jpg_DSC0909.jpg_DSC0933.jpg_DSC0934.jpg_DSC0946.jpg_DSC0938.jpg_DSC0954.jpg

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud