Nový Ford Focus odhaluje další detaily. RS má být hybrid se 400 koňmi!

Premiéru nové generace Fordu Focus nejdříve všichni očekávali na ženevském autosalonu, nakonec se tak ale nestane. Na povrch se už navíc dostávají další detaily.

Nová generace Fordu Focus je už skutečně za dveřmi. Informace o ní se začaly ve větší míře objevovat už koncem loňského roku, třeba takové, že bude drahá, ale s adekvátní výbavou, a také že se ukáže v průběhu ledna. Tak se nakonec nestalo a aktuální zprávy hovoří o dubnovém představení v rámci soukromé akce.

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Nejnovější informace přinesl holandský web autointernationaal.nl, a pokud jsou založeny na pravdě, máme se vcelku nač těšit. Vůz má do délky narůst o 50 milimetrů a v průměru shodí až půl metráku hmotnosti. Přístrojová deska se ponese v podobném duchu jako u Fiesty a dostane volně stojící displej infotainmentu namísto dříve používané „konzole“.

Holanďané však přišli také s informací, která dosud možná ani někoho nenapadla. Nová generace verze RS, která zřejmě přijde až po všech ST-linech a „estéčcích“, by totiž měla pracovat se 48voltovou elektrickou sítí, bude mít výkon až 400 koní a točivý moment 600 N.m! Už aktuální provedení se standardní „dva-trojkou“ turbo dává 257 kW (350 kW) a 470 N.m, zmíněných 400 koní je ale v dnešní době u ostrých hatchbacků pomalu standard.

Ford Focus RS se loučí. Poslední sjede z výrobní linky 6. dubna

Ford Focus RS se loučí. Poslední sjede z výrobní linky 6. dubna

Zaostávat by pak samozřejmě neměla ani dynamika. Kupříkladu zrychlení z 0-100 km/h by podle Holanďanů mělo zabrat 4 sekundy (v současnosti 4,7 sekundy), tedy zhruba totéž co v případě Audi RS3. Navíc nelze očekávat, že by vás elektronika při zrychlení zastavila na obligátní dvě stě padesátce. Současný Focus RS umí až 266 km/h, Audi RS3 za příplatek přes 40.000 korun posune omezovač až na 280km/h.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 15 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků