Nový Ford Focus odhaluje další detaily. RS má být hybrid se 400 koňmi!

Premiéru nové generace Fordu Focus nejdříve všichni očekávali na ženevském autosalonu, nakonec se tak ale nestane. Na povrch se už navíc dostávají další detaily.

Nová generace Fordu Focus je už skutečně za dveřmi. Informace o ní se začaly ve větší míře objevovat už koncem loňského roku, třeba takové, že bude drahá, ale s adekvátní výbavou, a také že se ukáže v průběhu ledna. Tak se nakonec nestalo a aktuální zprávy hovoří o dubnovém představení v rámci soukromé akce.

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Nejnovější informace přinesl holandský web autointernationaal.nl, a pokud jsou založeny na pravdě, máme se vcelku nač těšit. Vůz má do délky narůst o 50 milimetrů a v průměru shodí až půl metráku hmotnosti. Přístrojová deska se ponese v podobném duchu jako u Fiesty a dostane volně stojící displej infotainmentu namísto dříve používané „konzole“.

Holanďané však přišli také s informací, která dosud možná ani někoho nenapadla. Nová generace verze RS, která zřejmě přijde až po všech ST-linech a „estéčcích“, by totiž měla pracovat se 48voltovou elektrickou sítí, bude mít výkon až 400 koní a točivý moment 600 N.m! Už aktuální provedení se standardní „dva-trojkou“ turbo dává 257 kW (350 kW) a 470 N.m, zmíněných 400 koní je ale v dnešní době u ostrých hatchbacků pomalu standard.

Ford Focus RS se loučí. Poslední sjede z výrobní linky 6. dubna

Ford Focus RS se loučí. Poslední sjede z výrobní linky 6. dubna

Zaostávat by pak samozřejmě neměla ani dynamika. Kupříkladu zrychlení z 0-100 km/h by podle Holanďanů mělo zabrat 4 sekundy (v současnosti 4,7 sekundy), tedy zhruba totéž co v případě Audi RS3. Navíc nelze očekávat, že by vás elektronika při zrychlení zastavila na obligátní dvě stě padesátce. Současný Focus RS umí až 266 km/h, Audi RS3 za příplatek přes 40.000 korun posune omezovač až na 280km/h.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků