Nový Ford Focus odhaluje další detaily. RS má být hybrid se 400 koňmi!

Premiéru nové generace Fordu Focus nejdříve všichni očekávali na ženevském autosalonu, nakonec se tak ale nestane. Na povrch se už navíc dostávají další detaily.

Nová generace Fordu Focus je už skutečně za dveřmi. Informace o ní se začaly ve větší míře objevovat už koncem loňského roku, třeba takové, že bude drahá, ale s adekvátní výbavou, a také že se ukáže v průběhu ledna. Tak se nakonec nestalo a aktuální zprávy hovoří o dubnovém představení v rámci soukromé akce.

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Ford Focus RS může mít samosvor vpředu i v Evropě. Za 111 000 Kč

Nejnovější informace přinesl holandský web autointernationaal.nl, a pokud jsou založeny na pravdě, máme se vcelku nač těšit. Vůz má do délky narůst o 50 milimetrů a v průměru shodí až půl metráku hmotnosti. Přístrojová deska se ponese v podobném duchu jako u Fiesty a dostane volně stojící displej infotainmentu namísto dříve používané „konzole“.

Holanďané však přišli také s informací, která dosud možná ani někoho nenapadla. Nová generace verze RS, která zřejmě přijde až po všech ST-linech a „estéčcích“, by totiž měla pracovat se 48voltovou elektrickou sítí, bude mít výkon až 400 koní a točivý moment 600 N.m! Už aktuální provedení se standardní „dva-trojkou“ turbo dává 257 kW (350 kW) a 470 N.m, zmíněných 400 koní je ale v dnešní době u ostrých hatchbacků pomalu standard.

Ford Focus RS se loučí. Poslední sjede z výrobní linky 6. dubna

Ford Focus RS se loučí. Poslední sjede z výrobní linky 6. dubna

Zaostávat by pak samozřejmě neměla ani dynamika. Kupříkladu zrychlení z 0-100 km/h by podle Holanďanů mělo zabrat 4 sekundy (v současnosti 4,7 sekundy), tedy zhruba totéž co v případě Audi RS3. Navíc nelze očekávat, že by vás elektronika při zrychlení zastavila na obligátní dvě stě padesátce. Současný Focus RS umí až 266 km/h, Audi RS3 za příplatek přes 40.000 korun posune omezovač až na 280km/h.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

dnes | Milan Lažanský | 22 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků