Trojvalec do objemu dvoch litrov povazujem za nieco uplne normalne. Velky hrniec ma vyssiu ucinnost, pripaja sa k tomu preplnanie - bez ktoreho by to cele nemalo zmysel. Dnesne metody riadenia a vyvazenia takehoto motora nie su problemom. Motorky to uz maju dvano, napriklad Triumph. A taky speed triple je tovaren na na radost z jazdy. Nevidim dovod to neskusit aj pri autach. Ale zaroven jednym dychom dodavam ze je treba zachovat aj tazkotonazniky akym je napriklad mustang s tym jedinym a spravnym motorom - je to krasna strojovna. Nech si ludia vyberu, dajte im tu moznost!
Tak pokud ten R3 nechas stat na stole a budes resit vyhradne termodynamiku ;-)
Jakože dnes už platia iné fyzikálne zákony ako v čase, ked trojvalce všetci okrem východného bloku opustili?
Vychodny blok bol v tomto smere progresivny, skratka isli na vec jednoducho, sli na to tradicne pragmaticky. Potrebovali dostat z motora pozadovane parametre, potrebovali to co najlacnejsie a potrebovali to hned. Cim sa aboslutne nelisia od dnesnych produktov koncernu, zvlastne, ze?Dnes, znovu vynajdeny princip sa ocita v inom svelte, ked mame moznost motor vyvazit, mame moznost pouzivat vrstvene zmesi, mame moznost pouzivat (a pozor, toto je dolezite), ine paliva, mame moznost nastavit ine tolerancie vo vyrobe a materialy vobec. No a tak sa dnes EU sojuz vratil o minimalne polovicu storocnice dozadu a vsetky tie napady, konstrukcne pristupy a know-how, zrealizoval nanovo v prostredi dnesneho technologickeho know-how a objavuje vyssiu ucinnost. Mam len (odovodnene) obavy, ze ziskovy kanal vyrobca-zisk-faso eu uradnik, na ktory doplati len a len eu-ovcan, sa tu snazi presadit nieco ine, co je na mile a svetelne roky vzdialene zaujmom nam, obcanov. Potom zistite, ze motor je odpisany po par rokoch. S odkazom: KUPTE SI NOVE! Ale toto, nic v zlom, nemozete hodit na technologiu. Ttoto hodte na eurouradnika, fasoplateneho z fasozisku.
Proc se neodstehujes nekam mimo EU? Zkousel ses na to podivat treba tak, ze se jede predevsim na cenu, aby si drive 'luxusni' zbozi mohli poridit i (nemysleno pejorativne) plebs? Dnes kdejaky nymand/drevak musi mit veci, na ktere evolucne a realne (podle vzdelani, snahy a pristupu k zivotu/praci a vubec) nema narok. Pritom ty veci casto ke stesti nepotrebuje. KONZUM
Stacila by mi digiklima, tempomat a senzory. I kvuli takovym blbostem musi clovek sahnout po vyssi vybave, nebo priplatit v nizsi, coz se zpravidla nevyplati. Neni to jen u Fordu. Ale v 21.stoleti? Paneboze, za co... :-)
Vaclav: Přesně tak. Mně tohle nejvíc vadí u motorizací. Za tento stupidní systém bych sekal ruce.
Trihrnek jako zaklad proc ne. Alle STecko bez 1 valce.... WTF...To je velka skoda. Uz jen proto ze sazomet bude s obsahem 2 litry. Na druhou stranu rikam pockejme na svezeni. A jeste neco. Za me je to jedno z nejkrasnejsich aut segmentu C. A to jednoznacne. B-]
ST samozrejme R3 mit nebude. V ceniku je jen STline, takze pouze opticky paket
Lukas: I ST bude mít R3, bohužel.
Ford už dávno Fordem. Koukáte se na převlečený Hyundai i30.
i30 má multilink neee?:-O
Pokud nenabízí čtyřválcový benzinový motor, tak mě tohle auto nezajímá.
Mám to v podstatě podobně. Pokud bych si měl vybrat mezi Astrou 1.6T R4 147 kW, Leonem FR 1.8T R4 132 kW a Focusem ST-line 1.5T R3, tak bych neváhal ani minutu a o Focusu bych ani nepřemýšlel.
O čem bys nepřemýšlel bylo jasné hned, ale co bys vybral jsi nenapsal.
Tak sdělení bylo jasné. O konkurentech lze dlouho přemýšlet, nicméně R3 jako vrholná motorizace se diskvalifikuje automaticky:-D
qwertz: Když je při výběru podmínka R4, což vyplývá z vlákna na které reaguješ, tak je logické, že se R3 diskvalifikuje automaticky. Takže pro tebe to sdělení evidentně jasné nebylo, ale to pro mě není žádná novinka. A smajlíkem to už nedoženeš.Mirek: Na 99% Leona FR.
Asi bych volil z tohoto výběru stejně.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.