Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Výběr je u nového Focusu široký hed od začátku. Na český trh v plné parádě dorazí v červenci.

Bývá zvykem, že po světové premiéře nového modelu si na české ceny ještě dobrých pár měsíců počkáme. V případě čtvrté generace Fordu Focus, který jsme si teprve včera představili, to však neplatí. Známe tak ceny hatchbacku a kombi v šesti výbavách a sedmi motorizacích. Uvedené ceny v tabulce zážehových motorů jsou po zaváděcí slevě 50 tisíc korun, která tlačí cenu "již od" na 359.990 korun.

K mání je v šesti výbavových stupních, a to ještě chybí verze Active, terénní varianta s vyšší světlou výškou, oplastováním, ale třeba i jinými těhlicemi na přední nápravě. Základ v podobě výbavy Trend rozhodně není žádným holobytem. Nabídne manuální klimatizaci, palubní počítač, LED denní svícení, asistent pro jízdu v pruzích a rozjezd do kopce, tříramenný volant a hlavici řadicí páky v kůži, 16palcová ocelová kola a elektricky ovládaná přední a zadní okénka.

Ford Focus IV. generace - technická data a české ceny benzinových motorů
Motor 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1497 1497
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4
Točivý moment [N.m/min] 170/1400-4000 170/1400-4500 1600-4000 1600-5000
Největší výkon [kW/min] 74/4500-6000 92/6000 110/6000 134/6000
Max. rychlost [km/h] 186 200 - -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,1 10 - -
Cena Trend [Kč] 359.990 389.990 - -
Cena Trend Edition [Kč] 404.990 429.990 - -
Cena Trend Edition Plus - 463.990 - -
Cena Titanium [Kč] - 489.990 514.990 -
Cena ST-Line [Kč] - - - 539.990
Cena Vignale [Kč] - - 716.990* 638.990
* pouze automat, příplatek za automat činí 53.000 Kč, příplatek za kombi činí kombi 25.000 Kč

Výbava Trend se dělí na dvě části - Edition a Edition Plus. Ta levnější varianta za 404.990 korun již zahrnuje přední mlhovky s přisvícením do zatáčky, systémem SYNC 3 s bezdrátovým připojením chytrého telefonu, elektronickou parkovací brzdou, středovou konzolou s loketní opěrkou, sportovně tvarovanými sedačkami vpředu a 16palcovým obutím z lehkých slitin. Dražší plus vylučuje základní motorizaci a navíc má ve standardu palubní počítač s větším 4,2palcovým displejem, tempomat, přední a zadní parkovací senzory, integrovaný navigační systém či elektricky sklopná zrcátka.

Pokud netoužíte po speciálních verzích a chcete nový Focus přesto "v plné polní", zvolte již tradiční výbavu Titanium. Pořídíte ji ještě i s litrovým tříválcem v silnější specifikaci od 489.990 korun. V ceně zahrnuje automatickou dvouzónovou klimatizací, bezklíčové odemykání a startování, dešťový senzor, měkké opěrky kolen na středové konzole, stropní konzolu s držákem na brýle, osvětlení interiéru LED diodami a 16palcová kola z lehkých slitin.

Ford Focus IV. generace - technická data a české ceny vznětových motorů
Motor 1.5 EcoBlue 1.5 EcoBlue 2.0 EcoBlue
Zdvihový objem [cm3] 1499 1499 1996
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Točivý moment [N.m/min] 300/1750-2000 300/1750-2250 370/2000-2500
Největší výkon [kW/min] 70/3600 88/3600 110/3500
Max. rychlost [km/h] 183 196 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,4 10 -
Cena Trend [Kč] 461.990 - -
Cena Trend Edition [Kč] - 526.990 -
Cena Trend Edition Plus [Kč] - 560.990 -
Cena Titanium [Kč] - 596.990 626.990
Cena ST-Line [Kč] - 596.990 -
Cena Vignale [Kč] - - 725.990
Příplatek za kombi činí 35.000 Kč

Jak již bylo zmíněno, na cenu verzi Active si ještě počkáme, zatím lze ze speciálně zaměřených výbav vybírat mezi luxusní Vignale a sportovnější ST-Line. Jak už bývá u nových Fordů zvykem, nejde jen o odlišné dekory a designové příkrasy. 

Tyto vozy jsou odlišně naladěny a například ST Line má o 15 mm nižší světlou výšku a tužší naladění odpružení. Krom toho zahrnuje sportovní kožený volant nastavitelný ve čtyřech směrech, sportovní odpružení, černé čalounění stropu, LED přední mlhovky, hliníkové pedály, sportovní ozdobné prvky a sedmnáctipalcové obutí. Vignale naopak ve standardu nabídne aktivní parkovací asistent, head-up displej, přední LED světlomety či prémiovou kůži.

Minitest Ford Kuga 1,5 TDCi: Nejmenší diesel je příjemné překvapení

Minitest Ford Kuga 1,5 TDCi: Nejmenší diesel je příjemné překvapení

Paleta motorů je již uzpůsobena novému měřícímu cyklu a emisní normě Euro 6d. U zážehových motorů jde o dvojici tříválců. Patnáctistovka totiž s předchozí 1,5 Ecoboost nemá nic společného a nyní patří do rodiny tříválců k menšímu litrovému agregátu. EcoBoost o objemu 1,0 litru bude k dispozici ve dvou výkonových variantách se 74 a 92 kW, patnáctistovka pak s výkony 110 a 134 kW. Jako první tříválce na světě dokážou také odpojit jeden válec při částečném zatížení.

Zcela nová je i dieselová patnáctistovka EcoBlue s 70 a 88 kW, v obou případech s točivým momentem 300 Nm. Dieselovým vrcholem je známý, ale přepracovaný dvoulitr se 110 kW. Přesazena byla například poloha klikového hřídele. Ke všem jednotkám, krom základního litru, je k dispozici také nová osmistupňová převodovka s měničem momentu, ovládaná netradičním kruhovým voličem. Alternativou je přepracovaný šestistupňový manuál.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků