Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Výběr je u nového Focusu široký hed od začátku. Na český trh v plné parádě dorazí v červenci.

Bývá zvykem, že po světové premiéře nového modelu si na české ceny ještě dobrých pár měsíců počkáme. V případě čtvrté generace Fordu Focus, který jsme si teprve včera představili, to však neplatí. Známe tak ceny hatchbacku a kombi v šesti výbavách a sedmi motorizacích. Uvedené ceny v tabulce zážehových motorů jsou po zaváděcí slevě 50 tisíc korun, která tlačí cenu "již od" na 359.990 korun.

K mání je v šesti výbavových stupních, a to ještě chybí verze Active, terénní varianta s vyšší světlou výškou, oplastováním, ale třeba i jinými těhlicemi na přední nápravě. Základ v podobě výbavy Trend rozhodně není žádným holobytem. Nabídne manuální klimatizaci, palubní počítač, LED denní svícení, asistent pro jízdu v pruzích a rozjezd do kopce, tříramenný volant a hlavici řadicí páky v kůži, 16palcová ocelová kola a elektricky ovládaná přední a zadní okénka.

Ford Focus IV. generace - technická data a české ceny benzinových motorů
Motor 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1497 1497
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4
Točivý moment [N.m/min] 170/1400-4000 170/1400-4500 1600-4000 1600-5000
Největší výkon [kW/min] 74/4500-6000 92/6000 110/6000 134/6000
Max. rychlost [km/h] 186 200 - -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,1 10 - -
Cena Trend [Kč] 359.990 389.990 - -
Cena Trend Edition [Kč] 404.990 429.990 - -
Cena Trend Edition Plus - 463.990 - -
Cena Titanium [Kč] - 489.990 514.990 -
Cena ST-Line [Kč] - - - 539.990
Cena Vignale [Kč] - - 716.990* 638.990
* pouze automat, příplatek za automat činí 53.000 Kč, příplatek za kombi činí kombi 25.000 Kč

Výbava Trend se dělí na dvě části - Edition a Edition Plus. Ta levnější varianta za 404.990 korun již zahrnuje přední mlhovky s přisvícením do zatáčky, systémem SYNC 3 s bezdrátovým připojením chytrého telefonu, elektronickou parkovací brzdou, středovou konzolou s loketní opěrkou, sportovně tvarovanými sedačkami vpředu a 16palcovým obutím z lehkých slitin. Dražší plus vylučuje základní motorizaci a navíc má ve standardu palubní počítač s větším 4,2palcovým displejem, tempomat, přední a zadní parkovací senzory, integrovaný navigační systém či elektricky sklopná zrcátka.

Pokud netoužíte po speciálních verzích a chcete nový Focus přesto "v plné polní", zvolte již tradiční výbavu Titanium. Pořídíte ji ještě i s litrovým tříválcem v silnější specifikaci od 489.990 korun. V ceně zahrnuje automatickou dvouzónovou klimatizací, bezklíčové odemykání a startování, dešťový senzor, měkké opěrky kolen na středové konzole, stropní konzolu s držákem na brýle, osvětlení interiéru LED diodami a 16palcová kola z lehkých slitin.

Ford Focus IV. generace - technická data a české ceny vznětových motorů
Motor 1.5 EcoBlue 1.5 EcoBlue 2.0 EcoBlue
Zdvihový objem [cm3] 1499 1499 1996
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Točivý moment [N.m/min] 300/1750-2000 300/1750-2250 370/2000-2500
Největší výkon [kW/min] 70/3600 88/3600 110/3500
Max. rychlost [km/h] 183 196 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,4 10 -
Cena Trend [Kč] 461.990 - -
Cena Trend Edition [Kč] - 526.990 -
Cena Trend Edition Plus [Kč] - 560.990 -
Cena Titanium [Kč] - 596.990 626.990
Cena ST-Line [Kč] - 596.990 -
Cena Vignale [Kč] - - 725.990
Příplatek za kombi činí 35.000 Kč

Jak již bylo zmíněno, na cenu verzi Active si ještě počkáme, zatím lze ze speciálně zaměřených výbav vybírat mezi luxusní Vignale a sportovnější ST-Line. Jak už bývá u nových Fordů zvykem, nejde jen o odlišné dekory a designové příkrasy. 

Tyto vozy jsou odlišně naladěny a například ST Line má o 15 mm nižší světlou výšku a tužší naladění odpružení. Krom toho zahrnuje sportovní kožený volant nastavitelný ve čtyřech směrech, sportovní odpružení, černé čalounění stropu, LED přední mlhovky, hliníkové pedály, sportovní ozdobné prvky a sedmnáctipalcové obutí. Vignale naopak ve standardu nabídne aktivní parkovací asistent, head-up displej, přední LED světlomety či prémiovou kůži.

Minitest Ford Kuga 1,5 TDCi: Nejmenší diesel je příjemné překvapení

Minitest Ford Kuga 1,5 TDCi: Nejmenší diesel je příjemné překvapení

Paleta motorů je již uzpůsobena novému měřícímu cyklu a emisní normě Euro 6d. U zážehových motorů jde o dvojici tříválců. Patnáctistovka totiž s předchozí 1,5 Ecoboost nemá nic společného a nyní patří do rodiny tříválců k menšímu litrovému agregátu. EcoBoost o objemu 1,0 litru bude k dispozici ve dvou výkonových variantách se 74 a 92 kW, patnáctistovka pak s výkony 110 a 134 kW. Jako první tříválce na světě dokážou také odpojit jeden válec při částečném zatížení.

Zcela nová je i dieselová patnáctistovka EcoBlue s 70 a 88 kW, v obou případech s točivým momentem 300 Nm. Dieselovým vrcholem je známý, ale přepracovaný dvoulitr se 110 kW. Přesazena byla například poloha klikového hřídele. Ke všem jednotkám, krom základního litru, je k dispozici také nová osmistupňová převodovka s měničem momentu, ovládaná netradičním kruhovým voličem. Alternativou je přepracovaný šestistupňový manuál.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků