Nový Ford Focus je venku, pro Evropu i USA

35 komentářů

Dronte Mauricijský
18. ledna • 0:50

Nový Ford Focus? Proč mám pocit, že s těmi novými motory EcoBoost to bude jen taková kulišárna? Neboť většina věci honosící se přídomkem eko ve skutečnosti ekologické či ekonomické pro majitele vůbec není.
A co tam bude tak zářně nového, co jinde u konkurence není již pár let?
Např. pro některé motorizace 6-stupňový automat, který oslavují jako svoji velkou technologickou pýchu? V době, kdy už je na trhu nějaký čas u VW 7° DSG a který je lepší, než onen fordův?
"Focus zůstane věrný pohonu předních kol a k jeho lepším jízdním vlastnostem má přispět instalace elektronické soustavy Dynamic Cornering Control" - bezvadně: takže elektronika bude do zatáček přibržďovat vnitřní kolo! Geniální :-D zkrátka fičura, proč dále nezlepšovat podvozek, ale levně to ojebat a ještě to prezentovat jako výhodu! (Viz nynější fičura: bezzátkové uzavírání palivové nádrže - rozumněj ušetří se 1 € za zátku, a zákazníkovi se to cpe jako výhoda!). A samozřejmě pohon všech kol se nebude konat.
A interiér bude předpokládám stále stejně pouťový a laciný jako u nynějšího FF2 po faceliftu, čemuž napovídají fotografie, spolu s vnějším vzhledem evokujícím nynější Fiestu to bude opravdu reprezentativní vůz! A to se opravdu vyplatí!

Geo
18. ledna • 7:08

Preco Focus? Odpovedal si si sam. Samozrejme ze pre dobry podvozok. Ostatne je na cloveku, co od toho ocakava a pozaduje. Marketing oblbuje vsade. Interier FFIII je krok dalej oproti FFII. Mozno sucasny braska FII je v interieri jednoduchy, ale je to normalny interier. Skus porovnat ospevovany nadstandardny VW GTI pri pohlade interieru a FFII RS, alebo ST. Aj ked mozno su materialy u VW nepatrne kvalitnejsie, o fadnosti interieru nadupaneho GTI niet pochyb. Hodne obrazkov pre porovnanie je vidiet u spanielov na www.km77.com. VW VI celkovym dizajnom nic moc, z dialky na nerozoznanie od V, ktory je tu kratko a uz sa ukazuju Golf VII. Zeby spravny marketing VW, alebo nejaka chybicka sa vludi? O servisovatelnosti VW Glof V nehovorim. Beznu zadnu ziarovku popisuju, ze si moze uzivatel vymenit sam, a ukazalo, ze ani servis to len tak lahko nedokaze, pretoze z kufra treba odobrat tapacinu. Az by to od niekoho ziadal urobit na ceste policajt, tak by som mu tu radost doprial, nech to skusi vymenit, ak chyba pristup z kufra ku ziarovkam. U Forda s tym vieckom od nadrze u Forda, to nie je na usetrenie 1 Euro, prave tento uzaver je komplikovanejsi, nez obycajne viecko, ale je to preto, ze vela ludi pri cerpani asi este spi, ci myslia na kraviny a nedivaju sa aku pistol strkaju do nadrze. To veko zabranuje cerpaniu nespravneho paliva, to je jeho hlavny ucel. Mozno este chybaju plynove vzpery prednej kapoty. Keby Ford robil tie kapoty z plastu alebo hlinika, aj kratka plynova vzpera by to udrzala. Napr. nove Mondeo ma nehorazne tazku a dlhu prednu kapotu, takze vzpera chyba. U Audi, ci Laguny je kapota ako pierko, rozdie je citit. Pockame si az uvidime novy Focus na zivo. Je priskoro hodnotiti podla par obrazkov. Dizajn maju dobre spracovany mozno na par detailov, sedan ma svoj smrnc. Jazdne vlastnosti EU Fordov na svoj zabehany standard boli vzdy na vynikajucej urovni. Niekedy menej elektroniky okolo podvozku je lepsia jazda. Inac sa straca pocit, ze to auto skutocne riadim ja.

Dronte Mauricijský
20. ledna • 16:58

Ještě k tomu podvozku: z popisu jsem vyrozuměl pouze to, že se m mechanice žádné změny nekonají a že zlepšení poskytuje pouze ona elektronická fičura, onen udávaný krok dál, což i pro vás, když říkáte, že rád řídíte a spoléháte na mechaniku, určititě nebude to pravé ořechové. A pro mě rozhodně ne, já takovou "vychytávku" v autě nechci, já chci ještě lépe vyladěnou mechaniku.
Co se týká uzávěru hrdla palivového potrubí, tak v předfaceliftovém Focusu 2 je na uvnitř potrubí poblíž ústí kovová klapka a na hrdlo dosedá uzávěr. Vše je ještě kryto plastovou odklápěcí krytkou tvořící součást karoserie. V pofaceliftované verzi a ve verzi FF3 onen šroubovací uzávěr chybí a hrdlo palivové nádrže překrývá ona krytka, byť má z vnitřní strany jakýsi náznak zátky. Toto nemístné šetření nákladů se mi také nelíbí. Fičura správné tankovací pistole dle mého názoru spočívá pouze v menším průměru hrdla dané tenčí tankovací pistolí pro naftu. Možná se mýlím, opravte mě, prosím.
Jsem zvědav na proklamované hodnoty spotřeb motorů, neboť výkonové parametry nebudí ve srovnání i s nynější konkurencí nadměrně velká očekávání, tak aspoň spotřeba by mohla být slušná, minimálně konkurenceschopná. Vhledem k tomu, jaký má Ford posledních několik let v tomto přístup, a jaké moderní technologie běžnému zákazníku nabízí, moc tomu nevěřím. FFV jako moderní hig-tech nepokládám, proti standartním motorům je jen málo změn: trochu upraven SW v ECU, trochu odolnější těsnicí materiály palivového traktu a zástrčka v masce na kabelovou přípojku k předehřevu motoru. Jinak nic. Doufám, že aspoň dají ke všem agregátům 6-ti stupňové převodovky, nynější situace je pro Ford minimálně ostudná.
Nebudu mluvit ani o audiu u současného FF2, kdy kvalita audia a hlavně reproduktorů mi nepřijde nikterak závratná, rozhodně je neprémiová a určitě nekoresponduje s cenou. Tato audia mohou chválit možná pouze ti, kteří žádné lepší audio v automobilu (i sériové, v neprémiovém segmentu) neslyšeli.
Shrnu-li to, pak mi chování Fordu přijde jako chování koncernu VW před ještě docela nedávnou dobou, kdy jeho marketing každou blbost chválil do nebe, aby zakryl fakt, že vlastně zákazníkovi žádné zvláštní věci a hi-tech nepřináší. Teď se VW aspoň trochu snaží, Ford je naopak v jeho dřívější situaci, kdy nějak nedokáže či nechce zákazníkovi nabídnout žádné moderní technologie a tak aspoň vymýšlí podobné "vychytávky" jako znouzectnost, přičemž cena nových vozů také není zrovna lidová. I co se týká většiny akčích nabídek (srovnej, co dostaneš za 267 000 u Renault Mégane III s 1.6 16v 100 HP a FF2 za 299 000 s 1.4 16v 80 HP, přičenž výbava je +/- srovnatelná). Dle mého názoru Ford spoléhá jen prakticky pouze na kvalitní podvozek, ale věčně se z toho žít nedá. A samozřejmě na mohutný marketing a motoristické novináře, kterým toto, zdá se, nějak nepochopitelně příliš nevadí.
D.M.

Geo
20. ledna • 21:39

Ano je to mnohom skutocne tak ako pises. Ale nesuhlasim, ze Ford je hotova tragegia, ako to poniektori popisuju, v zapale kritizuju Fordu uplne vsetko, akoby to druhe by bolo bez chyb. Pohladov na kazdy vyrobok, hodnotiacich faktorov je vela. V mohych veciach ma Ford nielen svoj image, ale urcite zvlastnosti, cim sa odlisuje svojim sposobom. Ford na sebe v mnohom popracoval, na dizajne je to vidiet najviac, a to co sa skryva pod kapotou, este ma urcite rezervy. Nie zeby to Ford nevedel, ale drzii si zavedenu liniu. Zrejme Ford neplanuje pri svojich nakladoch zdvihat cenu aut zavadzanim uplne novych techologii. Focusy ST a RS su na prednokolky vynimocne a dokazu hodne, kde sa 4 kolky len o kus navrch prejavuju. WRC je ina trieda. Ford si aj napriek svojmu stylu a progresu drzi svoje, be znamok zmeny. Aj tak sa uspokojivo predava. Co je tiez ukazovatel. Snad ludia vedia, co kupuju, aspon dufam.
Statisticky, spohalivostou skoro aj cenovo su teraz VW a Ford velmi porovanetelni. Proste, prast jak uhod. Ford na sebe za posledne roky popracoval, ale este ma co urcitych veciach dohanat. Ale podobne problemy zdielaju aj ini. Jadime vo firme flotilove Octavie, Golfy, Mercedesy A,B, Passaty ci v nemeckej casti aj Focusy, Mondea, Audi, BMW, Volvo, zopar Opelov. Vysledok spolahlivosti nie je nicim prenikavejsi, vyraznejsi v prospech VW koncernu. Audi ako premiovka kolegov dost trapi. Podla kolegov, najmenej probelmov maju s BMW. Ak si pozerame zaznamy v databaze, kde kolko vozidiel, alebo kolkoktrat s jednym VW vozidlom bolo potrebne behat po servisoch, proste nic lichotive. Casto je problem u vodica, kto ako s tym zaobchadza, tak z tym schadza. Spatny vodic dodrbe aj dobry kus. A nerozumiem preco vychadzal vyssi naklad na olej u dizlov u VW na skoro rovnaky pocet km ako napr. u spominaneho Forda. PSA dizle su asi inac koncipovane a spotreba oleja sa menej prejavuje. K comu je to dobre? Konstrukter VW motorov asi vie. Mne by sa nepacilo jazdit na olej (syntetika 1l za 600 korun), aj ked si podla VW prevadzka motora prepoklada urcitu spotrebu.
S tym vieckom je to tak ako pises. Rozdiel v zohladneni priemeru trubky pistole premietajucej sa do mechanizmu viecka nadrze. "Bezzatkove" viecko nema rucne srubovaciu zatku (clovek sa nemusi spinit, s nicim navyse manipulovat). Najskor je v hrdle plastova zatka, okolo ktorej je ruzica a ta reaguje rozovretim lamiel po obvode naraz pri vlozeni spravneho priemeru pistole. Do uzsieho hrdla hrubsia pistol jednoducho nevojde, a v hrubsom hrdle tensia pistol nerozovrie ruzicu po obvode naraz. Az po uvoleni ruzice sa pod plastom odkryje uz bezna kovova klapka na pruzine, ktora brani ako u vsetkych vozidiel nahodnemu vniknutiu vacsich necistot a pod.. K tomu podvozku, je uz par rokov zavedena konstrukcia vpredu McPerson vzadu bezne Control Blade (neratam KA, ci Fiestu), ktora sa len nepatne u jednotlivych prevedeni napr. aj Focucu malo lisi. Co je overene a dobre zavedene, len tazko sa nahradzuje niecim uplne novym. Zasadna a citelna zmena bola ked Ford presiel u zadnej napravu s torznej zadnej napravy zo starych Ecortov na Control blade u Focusov. Nezavisle zavesenie sa ukazalo ako zasadna vyrazna zmena k lepsiemu. Robit u dobreho podvozku dalsie drobne zmeny a ocakavat prevrat v riadeni je asi neopodstanene. Zazraky nerobi nikto. Casto je citit rozdiely vdaka zmenam v zaveseni a geometrii napravy, v naladeni, ci tvrdosti pruzin a charakterisk tlmicov, ci v prevode - strmosti riadenia, ci posilnovaci riadenia. Mozne su povacsine drobne kozmeticke zmeny, kym sa neprejde k uplne inemu prevratnemu, co tu este nebolo. Kto ma jazdu v zakrutach rad, ak je to mozne vypina zabudovane elektronicke systemy napomahajuce pretacaniu zadnej napravy a pod... V tomto pevne viazanu elektroniku nemam rad. Ford postupne dopracovava nove Ecoboost motory, rozsiri sa ponuka prevodoviek. Nie je dobre zrovnavat Fordy s premiovkami, to pri svojej cenovej politike smerom k zakaznikovi Ford zatial v plane nema. Focus a A3 sa lisia najma cenou, a ked si uz clovek sadne do A3 priestorovo citi sa stiesnenejsi nez vo Focuse. Takze doraz je u kazdeho inde. Co sa tyka francuzskych aut, tie by som s nemeckou skupinou prilis nezrovnaval, oni su vlastna skupina. Aj ked dizajn a cena francuzov navonok je posobiva, ale kazia si to vacsou poruchovostou. Z blizka ten interier postarada urcite doladenie. Jazdil som Megany, jednu Lagunu II som dokonca vlastnil. po zlave 25%. U tych novsich je generacny krok vpred u Laguny III, ale citit v detailoch stale francuzsku nizsiu cenu. Spolahlivost je dost prepadak hlavne u Meganov. Na Lagunach si dali viac zalezat. A GT verzia ma cosi do seba, na tu zadnu riadenu napravu si clovek tazko zvyka, ked na malo prietore ten zadok zataca az prilis skoro, je to nezvyk. Javi sa to az neprirodzene, aj ked to ma svoj efekt.
Ford urcite spolieha aj na podvozok, ale to zaposobi iba na tych ktori to dokazu precitit a porovnavali a vedia, co v jeho cene ziskavaju, takl snad vedia preco idu do Forda. Aj taky maly Ford KA ma ten samy podvozok ako Fiat 500, ale predsa to nejazdi rovnako. Inym tvrdsim naladenim u Forda je to vyrazne lepsie. Ale nie na rozbitych cestach. Na lepsich cestach plnych zakrut si vyssiu tvrdiost lahko clovek oceni. V meste na pomale jazdenie ten maksi podvozok asi viac uspokoji.
U Forda skor by som bral ako posobivy dizajn, aj prakticnost, egonomiu. Ja som roky jazdil stary Escort a od 98 roku este celu galeriu dalsich sluzobnych. Momentalne okrem inych jazdim vlastne Mondeo a nemam s tym najmensie problemy. Celkovo jazdny komfort, tichy motor, ci skor velmi efektivne odhlucnenie, prijemny cierny interier s carbonovym dekorom, interier, vynikajuco tvarovane pohodlne a prirestranne sedadla s dostatocnou tvrdostou, chrbat to po dlhej ceste neunavuje, dizajn ci audio maximalna zatial maximalna spokojnost. Radia 6000CD u Focusov hrali uplne normalne, tie novse Sony boli viac vysadene na basy, ale dalo sa to korigovat. Nic nevrzgalo, ani nerezonovalo u tych drahsich ktore mali po 8 repro to hralo lepsie, basy aj vysky ladia. Aby to clovek porovnal musel by obiehat s tou istou hudbou po vsetkych autach. Ani u jednej znacky to nie o tom istom, pretoze audio aj pre Focusy su ponuke rozne a navzajom rozne zneju a generacne je to citit. Zalezi nielen od hlavnej zosilnovacej jednotky, ale aj od pouzitych reproduktorov. Uz len v Golf V so slabsim radiom hra kvalitativne slabsie nez vyssie vybaveny Golf s lepsim radiom. Mame toho vo firme viac, tak vieme porovnat. Ak niekto presadne z Focusu s kvalitativne slabym radiom do novsieho Golfa, je to v prospech Golfu,. Ale je to aj naopak, slabsie radio u Golfa hra akusticky horsie ako novsie kvalitnejsie Sony vo Focuse. Dizajn radii nehodnotiac. Skala radii je u znaciek aut siroka, pre danu triedu bezne po 4 rozne radia. Casto je to vec akustickeho citenia cloveka, ako si kto prisposobi akustiku pre danu hudbu. U VW napr. Blaupunkt radia su dizajnom jednoduche, ale rovnako dobre funkcne.
Podla mna marketingove, ci technologicke nedostatky sa javia u VW aj Forda, hoci kazdy v inej casti. Kazdy prekonava na svoju etapu ine problemy, Sled verzii Golf V, VI a uz nadchadzajuci VII je podla mna nezvladnuty, aj ked kazdy model v comsi drobnom napreduje. Ford sa prilis nesnazi za kazdu cenu zavadzat posledne techologie, ale zakaznikom to asi nerobi problem. Predaje su aj tak na uspokojivej urovni. Nechajme sa prekvapit, ako sa prejavi na zivo dizjanovo technologicky nova seria Fordov, cez novy C-max, Grand C-Max, nadchadzajuci B-Max (Fusion), faceliftove Mondeo, buduci rok Mondeo coupe, az k FFIII. Sucasny coskoro faceliftovy S-Max, ci Galaxy a Mondeo si nejaky cas podrzia svoj styl s mierne upravenymi prvkami, s doladenou elektronikou. Az verejnost rozhodne, pozdvihne kvalitu, alebo funkcnost, prakticnost , bezpecnost ..., alebo skoli kazdy nevydareny model. Skalni sa budu drzat vzdy toho svojho, bez ohladu na cisla a nazory inych. Po mojich skusenostiach od Forda v europe neocakavm prevrat, ale aj tak drzim mu place. Nerobi to az tak spatne, ale to neznamena, ze nie je co vylepsovat. Nikto nieje dokonaly. Za vsetkym citit rozhodnutie cloveka a vysledky jeho prace. Nespravne odhadnuty trend, ci smer vyvoja, moze stat firmu pozicia na trhu s autami. Konkurencia nespi. Zla skusenost s autom sa siri neskutocne rychle a je zlozite ju napravat. Na rozdiel to pozitivne sa dostane do povedomia ludi s pomalejsim ale trvalejsim efektom. Je to vlastnost ludi a konkurencny zapas, poukazovat hlavne na nedostaky duhych o tych vlastnych je dobre nehovorit. Nie je od veci mierny naznak reality, overene informacie, ziadne ohlupovanie. Su aj chytri a dobre informovani zakaznici. Ale ak cosi zle zisti verejnost na vlastnej skusenosti, citi sa podvedena. Je to o tom, kto dokaze u zakaznika vzbudit zaujem tym sposobom, aby co najmenej bola narusena dovera v znacku. Ja prepovedam FFIII dalsi Fordov uspech, pretoze je to segment ktory oslovuje asi najvaciu klientelu. Smer je definovany, podla predbeznych informacii, je tam na zaciatok drobne zavahanie, ale su to este velmi skore informacie. Do roka a zaciatku predaja je este daleko. Vylepsit sa da mnohe.

Dronte Mauricijský
21. ledna • 12:43

Jinak, co se týká těch audií, tak mám ve svém Focusu 2 před FL autorádio s navigací Blaupunkt Travel Pilot, a ta sice podporuje MP3, ale zvuk je naprosto úděsný, příliš nepomůže ani korekce výšek a hloubek. Když jsem do něj dal klasiku Orffa, byl jsem zděšen, jaké zvuky z toho lezou. Zvuk neskutečně plastový, plochý, s malou dynamikou reprodukce (ale to možná to zapříčiňují jen nekvalitní reproduktory, kterých je jen 4, každopádně audio na tehdejší nejvyšší řadu velká bída, to soudruzi nezvládli). To obyčejné radio 6000 CD a předchozí verze 5000 CD, již jsem měl v předchozím Focucu 1, jsou zvukově o něco lepší, byť MP3 nepodporují.
Dále naprosto nechápu Fordovu strategii motorizace: v Mondeu 3 po FL bude zatím max. jen 4-válcová nafta 2.0 120 kW, což je jen neúcta/výsměch k zákazníkům toužícím po výkonější naftové motorizaci. I pro spoustu dnešních vozů v segmentu nižším, tj. v nižší střední, jsou k dispozici výkonější naftové motorizace. Namátkou připomnu Š Octavia RS 2.0 TDi, Mazda 3 2.2 MZR-CD se 132 kW (!), atd. O naftových 6-válcích v koncernu PSA se 244 HP, resp. Renault se 235 HP nemluvě, tady se nic takové nekoná a konat nebude. Takže zatímco všechny automobilky své motorizace v souvislosti s konkurencí posilují, Ford je oslabuje! Asi by byl raději, aby si lidé automobily Ford kupovali méně. O benzínu nemluvě, tam je k dispozici také jen 4-válec 2.0 se 149 kW. O nějaké motorizaci podobné 3.6 V6 se 260, resp. 300 HP koncernu VW, aj. taktéž nemluvě. A věřím tomu, že Mondeo po FL bude ještě těžší. A věřím tomu, že zákazník, kupující si vrcholovou motorizaci určitě nepříliš rád uvítá, že i vůz nižšího segmentu pojede poměrně výrazně lépe, než jeho.
Dronte Mauricijský.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Geo
23. ledna • 11:05

Ano, kvalita repro je velmi dolezita. Staci ak na to iste radio pripojis kvalitnejsie repro s vyssou citlivostou (udavanou v dB/V alebo dB/mW cim vyssi tento udaj tym lepsie), alebo k danemu vykonu pripojis podla moznosti rozmerovo vacsie repro (vacsia membrana inac rezonuje pri danom vykone, ako rozmerovo a maly reprak), dochadza pri nizsom napati k lepsiemu vybudeniu, dynamika je lepsia, prejav zvuku je kvalitnejsi. Mozem to potvrdit. Snad 10% rozdiel medzi radiami robi tzv "chemia", nielen aka kvalitna elektronika je pouzita, ale aj vnutorne prednastavenie korekcii zvuku a ich cahrakteristiky, kvalita a pocet repro pripadne elektronicke vyhybky k viacpasmovym repro. V beznom aute to audio plne vyhovuje, pretroze bezne auto nie je koncertny sal a na danu kategoriu je vsade audio akustika prisposobena modelu a cene. Kto si kupuje auto pre kvalitnu audio aparaturu, musi prejst do inej kategorie nez bezny standard. Je pravda, ze mnohe sa da vylepsit. Ford zvladol odhlucnenie motora do interieru velmi slusne. Nemam rad vozy, kde mi motor selesti po cely jazdu do usi. Oproti VW su este aj Renaulty tichsie, u BMW bravurne zvladli aj dizle. Vnutorne prepazky, sposob a prevedenie tapacin od motoru su velmi dolezite, hluk benzinu je nizsi nez dizla. Momentalne zvladnuta fyzika, konstrukia (rozdielne kompresne pomery a sposob zapalovania zmesi, zotrvacniky, ...) asi nedokaze zmenit rozdiely hluku benzin - dizel. Dizle sa prejavuju nielen hlucnejsim motorom, ale aj ich zaber do vyssich otacok je na skelete karoserie je citi viac (aj ked su vybavne dvojhmotovymi zotrvacnikmi, ci vyvazovacimi hradelmi), aj ked tah a krutiaci moment maju vyssi oproti benzinu. Nieco za nieco. Rozdiely spotreby dizla a benzinu v meste nie su az tak dramaticky rozdielne ako mimo mesto. Dizlove motorizacie su drahsie nez benzinove. Dolezite je kolko a kde toho clovek najazdi rocne, aby sa finacne naklady na prevadzku prejavili viac v prospech jednoho, ci druheho. Nahradne diely a pracnost nad opravou dizla je vyssia (turba a vsteky su pomerne drahe), vyzaduje si vac oleja, silnejsiu bateriu. Tazsi voz ma nepatne vyssi vply na ojazdenie pneu, a pri brdeni sa oblozenia pod vyssou hmotnostou skor opotrebovavaju. atd.. Kazde kilo navyse sa niekde casom prejavi.U Forda v EU sa da ocakavat, ze nepojde cestou silnych motorizacii, asi v sucasnej dobe, ked pomaly prichadzaju do mody aj ked stale drahe, ale ekologickejsie hybridy, ci nebodaj auta na vodikove paliva a pod.. (niektore krajiny vyrazne zvyhodnuju na dani majitelov ekologickych vozidiel, kde sme v tomto my?). Napr. spominane 6 valce su iba velmi uzkou okrajovou skupinou pre svojich zaujemcov. Ford bude mat od Volva novy 4 valcovy 2.0 l ecoboost ekologickejsi konstrukcne lahsi a ciastocne jednoduchsi motor s vykomom blizkym k sucasnej v celku ziznivej, ale vybornej 5 valcovej 2.5. Vykom motora 220 koni je az prilis predimenzovany na bezne jazdenie. Mondeo s 2.2 TDCi motorom aj napriek plnemu nalozeniu je skutocny tahun s krutiacim momentom 400 Nm. Pri razantnej jazde o neuspornej jazde niet pochyb. Mondeo je velke tazke ale stale skvele jazdiace auto, aj tak sa s nim neda jazdit ako s niecim mansim, co je logicke. Kilogramy to nedovolia, ako vsade inde. Silne motory PSA u francuzov ako ich poznam tiez nehrozia, aj ked sa pouzivaju. Robia auta pomerne lacne a z tych vykonejsich vedia, zeby prili nepredali aby im to zaplatilo vyvoj. Ale snazia sa vyplnit istu medzeru motoizacii v tych svojich najrozsirenejsich segmentoch. Aj ked Renault uviedol v Lagune Coupe V6 dCI 3L 235k, ci V6 3.5L 240k, ale tieto motory asi neoslovia prilis vela ludi, aj ked cena vozidla vobec nie je prehnana.Riadenie maju mnohe auta uz v elektromechanike a u Forda jeho citlivost zvladli k spokojnosti. To riadenie mas svoje vyhody, ak motor nejde nastartovat pootocis volantom v pohode. U hydraulickeho posilnovaca, odkazaneho na pohon z motora pri potiahnuti bez motora to bolo utrpenim. Jazdu nam mnohe pravidla znacne spomajuju. A tych par momentov na predbiehanie s vyhodou silneho motoru s plne nalozenym vozidlom musi rovnako kazdy spravne odhadnut ako aj u slabych motorov. Vodici, robia casto kraviny na cestach aj na prehladnych a realtivne bezpecnych usekoch je videt, ze ani silny motor pri predchadzani nepomohol. Je dost umerne, ze majitel auta so silnym motorom dava casto pocitit tym druhym, kto je tu pan ciest. Casto nebezpecne predchadza a privedie do kolizie aj ineho vodica. Pri silnych motoroch su naklady na pohonne hmoty radovo vyssie, nez u nizsich motorizacii. Ale kto ma ma drahe a silne auto, spotrebu neriesi.
Svet motorv sa pomaly a isto ubera tzv. downsizeing-om. Bez turba sa vyssi vykom u nizsieho objemu neda dosianut. Motor zacne byt zlozitejsi a nachylnejsi na poruhy. Aj ked v jednoduchosti je krasa a ucel, ale tendy sa nedaju prilis zmenit. U niektorych tehcnologii zvazuje sa s pouzitim turba pohananeho el. motorom, ktore by dodstatocne dobre davkovalo stlaceny a predohriaty zvduch aj pri velmi nizkych otackach, co klasicky pohanane turba odvodene od mechanickeho pohonu z mortora nedokazu. Preto klasicky dizel s turbom pri nizkych otackach netaha skoro vobec, az potom pride povestny kopanec vykonu, ked turbo zareaguje. Tuto nelinearitu krutiaceho vykonu v nizkych otackach dizla by mohlo odsrtanit elektricky pohanane turbo. Teorii je vela, ale aka bude realita? Vyvoj technologiin a ich fiancovanie su vzdy klucovou otazkou. Skoro kazda automobilka uz reaguje podobne vratane Fordu. Na ten nizsi objem motora pridaju jedno, alebo dokonca 2 turba a nacipuju to na poriadny vykon. Napr. realitou je VW koncern s 1.4 TSI motorom s 2 turbami o vykone 180 koni. Ja som zvedavy aka je cena a zivotnost takehoto motora. To je ako maleho chlapca nacpat steroidmi, aby mal silu a svaly statneho muza. Niekde sa negativum prejavit musi. Aj ked ludia menia auta castejsie ako kedysi, tie maloobjemove nadupane motory by mali cosi vydrzat. Vyrobca si asi nedovoli tuto technologiu davat do vsetkych modelov sucasne, inac sa z toho moze stat auto prilis drahe pre povodnu skupinu klientov. Bezne vodici najazdia 100 - 150 tisic km, ked po vacsine menia auto za ine (u firiem je to po splateni lizingu a pod..). Ale vyssie kompresnne pomery, o cosi vyssie otacky motora, znizuju zivotnot motora. Zalazi na sposobe jazdy, ci prevazuju km jazdene v meste, alebo mimo mesto. V meste sa viac nici prevodovka, spojka, brzdy, nicia sa napravy, tlmice, starter, bateria, viac koroduju vyfuky, pretoze sa v meste viac v zime soli, ci posypuje kamienkami a prostredie na auto je agresivnejsie atd... Ja si myslim, ze teraz je to hlavne o ekologii, pretoze aut nehorazne pribuda, je to citit aj na kvalite ovzdusia, ci celkovom na zivotnom prostredi. O chybajucich parkovacich miestach ani nehovorim, casto sa buduje priestor pre auta nez zelena oaza, ci park v meste pre ludi pre kus odpocinku, ci relax v malej zeleni mesta. Momentalne bezne snahy su z tradicnych motorov dostat max. vykon pri co najnizsej moznej spotrebe, pretoze vyvoj a uplatnenie noveho ekologickeho a usporneho je drahe a ludia na tie nove motoristicky ekologicke technologie este nie su dostatocnen finacne vybaveni.To FL Mondeo IV (je to iba polcas tejto verzie, ziadna nova karoseria), ktore planuju predstavit v prvej polovici roku 2010, bude mat iba drobne zmeny prednej masky a naraznika, pribudnu v ponuke LED svetla, podobne ako uz predstaveny FL S-Max, ci Galaxy, nepatrne ina elektronika, ci vybavy. Rapidny narast hmotnosti sa tak neprepoklada. Je to na tom istom slekete od zahajenia vyroby 03/2007, ktory sa do predaja v anglicku dostal 06/2007 a u nas az v 10/2007. Mazda sa ubera zaujimavou pozitovnou cestou znizovania hmotnosti. Sucasne M3 a M6 su lahsie nez ich predchodcovia, pouzili aj novu vysokopevnostnu ocel karoserie, usterili kg na drobnostich cez krycie plasty, sedadla, palubovku, audio, M6 je uz tiez bez rezervneho kolesa atd.. Celkovo na M6 -35 kg oproti jej predchodcovi je uspech pri splneni bezpecnostnych kriterii. Ale vsade sa narazi casom na urcite limity, kym nepride na vyuzitie novych technologii. Auta sa nedaju uplne odlahcovat pri zachovani rozmerov, (sucasne vozy postupne rastu, a kedysi vyssi segment je pomerny rozmerom sucasneho nizsieho segmentu) aj ked sa pouzivaju materialy na base uhlikovych vlakien, zmesi hlinika, ci plastov, pretoze z hladiska pasivnej bezpecnosti by mohol byt problem. Rovnako auto ma mat aj svoju primeranu hmotnost, inak sa meni prilnavost vozidla k vozovke, aj ked pouzivaju specialne pneu. Viac prilnave pneu su drahsie a skor sa opotrebovavaju. Hlada sa maximalne vyvazenie a vyuzitie fyzikalnych zakonov v spojitosti s napredovanim chemie.
Vacsie vozidla triedy D sa budu predavat ako doteraz. Nikdy neprekrocia najviac predavany B alebo C segment. Udava precento ludi schopne siahnut na svoj unosny finacny strop. Ludia casto kupuju auto cez pozicky, leasing a pod.., pretoze na to v hotovosti naraz nemaju. Zial auto sa stava drahym spotrebnym materialom, casto nevyhnutnym pre cloveka. Rozdiely tried, ak neratame premiove, ci executive vozidla, dokazu zvyraznit aj jazdny komfort apod.. Jazda v meste, parkovanie, spoteba a pod.. je s Golfom, ci Focusom lepsie zvladnutelna. Velke auto sa do mesta prilis nehodi. Hlavna vyhoda vacsieho auta sa skor ukaze v jazdnom komforte a mimo mesto (vyssia hmotnost, razvor, nepatrne vacsie vnutorne rozmery, pohodlnejsie rozne nastavilekne sedadla s pamatou, to je vyssia vybava, ...) skoro s porovnatelnou spotrebou k nizsiemu segmentu. Tazsi voz na dlhych cestach menej drnca, a ide kludnejsie, jazda je kus pohodovejsia, a pri vypnutom radiu, ventilatorov klimy je skutocne tichsi, lepsie zvukovo odhlucneny a nehovoriac o tom, ze je aj bezpecnejsi pretoze ma o cosi dhlsie deformacne zony.
Nadchadzajuci Focus III bude dalsim ozivenim palety vozidiel Ford a verim, ze rovnako nestrati na svojje atraktivnosti, ako jeho repdhchodca, ja ked ten mal svoje drobne nedostatky.

Dronte Mauricijský
26. ledna • 17:12

Podotknu, že u audia nejvyšší třídy Ford by ty reproduktory mohl také dávat lepší, než jako má kazeťák z vietnamské tržnice za 500,- Kč. Ostatně zaplatit si za to nechá opravdu dost.
Ještě pár poznámek týkající se motorizace: 1) benzímové 2-litry jsou (pochopil-li jsem to tak správně) pouze s dvouspojkovou převodovkou. Proč ne také s 6-ti stupňovým manuálem? Aby to auto bylo dražší? A neargumejtujte mi nižší spotřebou, v reálu u DSG od VW (a je dokonce i 7ˇ) rozdíl je jen bezvýznamný. A protože v motorizaci bude i nynější 2-litr 107 kW 145 HP stále jen s 5-ti kvaltem a stále jen 145 HP, (ačkoliv Mazda jej nabízí s 6-ti kvaltem už pár let), lze čekat, že přeplňovaná 1.6 bude mít cca 130 HP - a aby byla zachována posloupnost pohonných jednotek - převodovka bude také jen 5-ti kvalt. Opravdu moderní technika! Je to tím, že evropská auta jsou optimalizovaná pro měření spotřeby dle pochybné euronormy, mající s reálným provozem jen pramálo společného. Proto si výrobci aut pro Evropu mohou dovolit dávat stále 5-ti kvalt a nápisy Econetic apod., ačkoliv 6. kvalt v reálném provozu spotřebu skutečně a prokazatelně, narozdíl od tohoto prolhaného šejdířství, sníží. V USA, kde metodika měření spotřeby mnohem více odpovídá reálnému provozu, tu 6 určitě dají.
Vidím to tak, že Ford Europe má hlavně díky svému propracovanému marketingu stále zisk, nic ho nenutí dávat pro Evropu moderní technologie, když to evropané koupí i se zastaralou technikou; to v USA se musí podstatně více snažit. O vrcholných motorizacích v Mondeu III po FL, nedosahujících svými parametry ani vrcholových motorizací řady vozů v segmentu o třídu níž, nemluvě. Srovnej Mondeo 2.0 TDCi 120 kW vs. Mazda 3 2.2 MZR-CD 132 kW! Ale dokud to evropský zákazník bude tolerovat a kupovat dál, bude si moci Ford z nich takto dělat dobrý den stále.
Dronte Mauricijský.

Geo.
28. ledna • 20:29

Clovece s tymi repro u najvyssej tredy Ford nie je dobre prahanat, este tomu ludia uveria a vykupia trznicku. Cena repro z trznice je urcite klasa, a to je ich jednina vyhoda. Zvazujem, zeby bolo vhodne aby aj nove auta sa predavali na trznici. V Mondeu mam Radio-Navi TravelPilot NX k tomu patricne repro a nepocitoval som vobec akusticky problem ako popisujes. Hra to ako sa patri, pri hlasitosti na 50% sa v tom voze je tazke vydrzat hodne decibelov. Na maximalku hlasitostou si netrufam ist, praskli by mi bubienky. Max. vykon je tak postacujuci, znamena to ze hudbu je mozne vychutnat v kludnejsej hladine decibelov. Vyskove repro je oddelene a tahaju obstojne. Mozno radiu chyba viacpasmovy equalizer, ale zvuk je v uplne pohode.
V Mondeu je pocas jazdy ticho aj ked nic nehra a nefuka, proste motor skoro nepocujes, skor citit v usiach aerodynamicky hluk a hluk od kolies. Koncernove VW su na tom horsie s hlukom motora v interieri, este maju bohate rezervy. Ale vsade si treba nechavat priestor na zdokonalovanie.
Fordu urcite chybaju 6 stupnove prevodovky, ale DSG som vobec nespominal ak si vsimnes, takze nechapem na koho v tom navazujes. Kolega ma u svojho Golfa DSG, ale to urcite je s vyssou spotrebou, nez s klasickou prevodovkou. S DSG sa paradnejsie, cvakatka na volante, plynulejsie radi, ma to vacsi komfort, stoji to sialene prachy rovnako ako servis tejto prevodovky, a to je zhruba vsetko.
Marketing je vsade rovnaky, vsade oblbuju, inac by nepredali. Je jedno ci je to kupa auta, chladnicky, potravin, odevov .... Napr. Skoda predava a generuje tak vysoke cisla a je na spici predajnosti. Je otazkou je preto najlepsia na trhu? Cim to je? Uz len u Audi k TT v ramci akcie ponukali Fabiu zdarma. To je skvely marketing. Alebo je to v nastavenych cenach, ze zrazu ide jedno auto do paru k druhenu zdarma? Tak o akych cenach to je? Ludia to asi zeru, ak s tym predajca vyrukuje von. Ludia kupuju Skodu aj napriek jej cenam, ktore v porovnani s konkurenciou su vyssie. Len je otazkou o co viac clovek ziskava so Skodou v porovnatelnej kategorii a vybave nez ini? Devizou Skody je najrozsirenejsi servis, ale servisy su plne aut. Aka uroven sluzieb sa k tomu stihne poskytnut, to je otazne. Mame skusenosti, s jednou opravou mechanizmu dveri behat do servisu na 3x, je asi prijemne. Velmi zalezi na osobnom pristupe majitela firmy a vychove servisnych kadrov. V nemecku niektory majitelia autoservisov povolavaju na kontrolu svojich zamestancov v osobe fiktivneho zakaznika s vozidlom, kde vopred vytvotili 10 chyb, od poskodenia gumy stieraca, cez ziarovky, az po podhustenu rezervu. Tak sa ukazalo kde ako zamestnanci plnia pracovne povinnosti, ako kontroluju vozidlo pri preberani a nakoniec pri odovzdavani ako informuju zakaznika o zistenych, ci odstranenych zavadach. Casto ide o viacstupnovu kontrolu v autoservise. Slo o to, aby bol hlavne zakaznik spokojny a servis si robil pozitivnu reklamu. To je vzajomny vztach postupneho budovania si dovery u zakaznika, vypestovat v ludoch zmysel pre poctivu pracu financnym ohodnotenim. Motivacia musi byt, zdarma ani kura nehrabe. Zial aj napriek tomu odchadzaju zo servisu, ci predajne nespokojini zakaznici.Ako som uz uviedol, ludia su casto nepoucitelni. Ti skalni, ktori jazdili Skodu si kupia dalsiu, kto mal Golfa, bude mat dalsieho atd.. Niekdy musi prist naozaj velke sklamanie, az clovek zmeni nazor. Americky trh je kde si uplne inde a mentalita ludi vratane. Mnohi neuznavaju nic len to svoje americke, pretoze poriadne a ine neskusili, pretoze zasadne ani len nemaju zaujem. Nech si vravi kto chce co chce, nik ich len tak nepresvedci. Taka zaslepenost nie je dobra, kde pride moment prekvapenia, ze aj cosi ine je dobre, pride s tym ich sklamanie.
Europa si ide vlastnou cestou a ta sa javi triezvejsia, ako v niektorych rysoch ta "dokonala" americka. Zivot sa aj v tomto utrasie sam. Kazdemu sa dostane to, co mu je blizke. Niekto bude mat auto roky ako rodinneho milacika, a druhy ho bude od prvej chvile preklinat. Predajca si bude mydlit ruky v oboch pripadoch, pretoze na oboch zakaznikoch zarobil. A naspat k nemu sa vratia iba Ti spokojni.

mp
16. ledna • 19:35

Zadní lampy a vnitřek hrůza, jak stánek větnamců s elektronikou v 90 letech. Předek divnej, ale budiš. Zadek toho sedanu ujde. Celkově je to podivný.

ted nevim
17. ledna • 13:06

A ten el. posilovac tomu nasadil korunku..:-/

Composite
16. ledna • 13:12

Ak bude také predražené ako je teraz, tak si ľudia budú kupovať fakt iba pre dizajn.

lamal
16. ledna • 11:22

sklamanie na plnej ciare, nemastne neslane a spatne...zadne svetla tak to je pekny ulet vobec to ku fordu nepasuje...focus mal vyzerat uplne inac , to teraz sa mi paci tato predavana generacia kombi a cakal som, ze konecne pride nieco super a....

Sejnohaf
16. ledna • 11:16

No, tak z nového Focusu jsem taky trošku zklamán:-/
Předek je poněkud zvláštní a světla u hatchbacku jsou děsný. Sedan vypadá podstatně lépe. A interiér taky není nic slavnýho - je kapku přeplácaný - méně je někdy více. Uvidíme naživo - třeba se můj názor změní. Co mi ale vadí nejvíc je, že ta nová auta jsou čím dál tím větší. Jak s tím má člověk parkovat? No a představte si, s novými technologiemi, kdyby auta byla veliká podobně jako třeba v devadesátých letech, ale motory a podobně byly dokonalý jako nyní. Víte, o kolik by se snížila spotřeba paliva? Místo toho jsou auta velký krabice a žerou stejně jako před 10 - 15 lety.

mp
16. ledna • 19:38

-naprostej souhlas, bohužel když někde auto o 3 mm třeba zúžej, strhne se doslova histerie, že se tam nikdo nevejde.

davpro
13. ledna • 10:28

Exteriér není špatný, až na ta zadní světla, ta se mě osobně nelíbí. Interiér je fajn, ale minimálně výdechy ventilace mě přijdou a lá Ceed nebo I30.

-drb-
13. ledna • 12:00

Zajímalo, kdo dělal design, protože podobností s Ceedem a i30 je tam více, stejně jako na faceliftu ceedu byla vidět vnější podobnost se starším designem Fordu. Nepovažuju to ale za kopírování, spíše mi to přijde, že na tom dělali lidé, kteří prošli podobnou designérskou školou či ateliérem - ten rukopis je hodně podobný.

RedBaron
13. ledna • 9:42

Ford se designově ztratil, tohle je takový ten univerzálně načinčaný design jaký teď jedou všichni, s korejcema v čele...

Petr
13. ledna • 7:04

Exterier nehodnotim, ale interier na mne na prvni pohled z fotografie působí podivně futuristicky přeplácaně.

Martin
13. ledna • 0:00

Nevypadá to špatně,i když tentokrát to má ford hodně jednoduchý,protože tak nudné a ošklivé auto jako byl Focus 2 už ani znova nelze.

Petr Švancar (Švany)
12. ledna • 20:16

Predek dobrej, interier taky celkem fajn, ale ta prdel co to je? ... S delsi prdeli to jeste de ... ale ty lampy sou dokonaly kekel...

Roman
13. ledna • 8:56

interiér fajn? a co ty americký svislý díry na výdechy vzduchu a ten lesklý plast? Jestli platily doteď interiéry fordu za nejhorší ve třídě, tak se bojím že EU/USA jednotný styl tomu zrovna moc nepřidá :-(

RRR
17. ledna • 11:08

Souhlas pod to se podepíšu!

THOR
12. ledna • 19:34

Tak tohle je naprostej humus.... nevim kde se inspirovali ale vypadá to jak větší zprzněná fiesta

Zelí
12. ledna • 19:27

Nechci se připojovat ke kritikům, ale tohle ja už x-tý facelift focusu v řadě. Nejdříve to faceliftovali vzhledem k mondeu a teď to faceliftují dolů k fiestě. Evidentně to fackují od zdi ke zdi. Technicky, pokud jsem četl správně tam není nic nového.
Myslím, že hlavní důvod je srovnat krok s GM, který vyrukoval s world károu Cruze a tak ford, aby nezaostal nafaceliftoval focuse a vyhlásil to s velkou slávou jako world car.
Rozumný člověk, pokud focuse vlastní a chtěl by ho zas, tak počká až se vyblbnou a přijdou s něčím opravdu novým.

homer
12. ledna • 17:00

bejt fordem tak vyrábim malý mustangíčky, střední mustangy a velký mustangáče - nic jinýho než mustangy jim stejně nešlo

fero
13. ledna • 7:26

presne tak

Pavel Kvapil
12. ledna • 15:55

Bože muj to jako že jednou peugeot předvedl otřesně protaženy a obrovsky světla, to teď musi každej kopirovat? dyť to je vrchol hnusu... Fiesta/Ka byl hnus už tak, ale tohle je korunovanej humáč. předek by se ještě dal, ale ten zadek, ty světla vzadu, no to je prostě moc silny kafe. a interier strašně přeplácanej... absolutně se mi to nelibi. Bohužel taky posledni dobou přicházim vic na chuť fauwéčku, ikdyž koncern nesnášim :(

Shimi
12. ledna • 14:51

No, co k tomu říct. Asi jsem měl příliš velký očekávání. Uvidíme, jak bude vypadat konečná verze pro Evropu. Zatím je to, pro mě osobně, velký zklamání. Možná tomu designu přijdu časem na chuť, jako v mnoha jiných případech, ale z toho co je zatím k dispozici nic moc pocity. Ten předek bych ještě překous, ale ten zadek :-( Kdo navrhoval zadní lampy, ten by potřeboval pár facek. Navíc to na mě celý působí bachratým Crossover dojmem. Jediný co chválím jsou motory, 1.6T byla potřeba jako sůl.Nemůžu si pomoct, ale poslední dobou přicházím víc a víc na chuť konzervativnímu designu koncernu. Nevím, asi je to tím, že se na to dívám staršíma očima a kineticko-ufoloidní design mě oslovuje čím dál míň. Jako fandu značky a majitele FFII mě to docela mrzí, ale nenadělám nic. Vidím to tak, že do konce roku pořídím poslední STčko a s ním už dožiju :-D

Geo
13. ledna • 8:21

No kluci nebude to ziadna tragedia. Mne sa to auto na pohlad paci. Nepoznam auto, ktoremu sa neda cosi vytknut, totiz neexistuje dokonale auto. Kazdemu autu cosi chyba, a ma svoje plus a minus. Otazkou je ktore priority clovek uprednostni pri vybere vozidla, v zavislosti od ceny a az po vybavu, o ergonomii nehovoriac. Odbocim, ze novy produkcny Audi E-Tron tu zacinaju ospevovat. Na to, ze je Audi premiovka, ma E-tron dizajnom vobec neoslovil, aj ked vnutri sa moze ukryvat kvalita. A taka Honda Legent, technolgicky mozno super, ale ine auata v rovnakej cene sa predavaju omnoho lepsie. Cim to asi bude? Ako spravne oslovit svoju skupinu zakaznikov? Staci na to vybavit voz elektronickymi serepetickami a pod..? Ukazuje sa, ze urcite nie. Hodne faktorov rozhoduje, co bude ako uspesne, ak to marketing nedohadne, je to smola pre automobilku. U koncernoveho VW robia tiez kraviny. Vytiahli "nedavno" Golf VI, ktory je len nepatrne odlisny od Golf V, rovnako neskoro prisiel na trh Golf V Variant, a uz za nedlho tu bude Golf VII. K comu to je u VW dobre? Skusaju trpezlivost zakaznikov? Skalni si kuia to svoje, nech to kritizuje kto chce. Je otazkou ako u VW je spracovana marketingova politika, poziadavky a prieskum trhu. A tu vycitaju nejake na pohlad nepatrrne drobnosti nastupujuceho Focusu. Aj v cechach sa Ford predava az velmi dobre, cim to asi bude? Ale vratme sa k FFIII, Interier a tvar sedaciek a ich sklon je konecne skvely. FFII aj v najnizej pozicii sedaku vodica to mal kus vysoko. Ale inac na svoju triedu skvele jazdiaci voz, s presnym riadenim. Kto pozna Ford a u Focusu zvlast jeho bravurne jadzne vlastnosti, tak aj tych par detailov prekusne. Chce to auto vidiet nazivo a v inych farbach. Jazdim aj Mondeo, rovnako na svoju cenu (s 30% zlavou) nic som nepreplatil a funguje perfektne, priestor a jazdne vlastnosti skvele, zial ale uz je citit jeho mohutnost. Kto si chce uzit jazdu za volantom, tak za primeranu cenu Focus je urcite dobra volba, mam s tym len dobre skusenosti. Pridu nove uspornejsie motory, podvozok bude nepatrne doladeny pre lepsie jazdne vlastnosti, to je jeden z hlavnych cielov Fordu u tohoto modelu. Facelistove sucasne FFII sa naozaj podarili. Prvy FFI, ktory nastupil po Escortu mnohi zatracovali, interier odsudzovali, ale kto si do neho raz sadol a cistil, co to auto na ceste pri praci s volantom dokaze, zabudol na vystrelky tophoto modelu. :-D Je dobre, ze Ford zacina razit cestu uspesnych teraz globalnych modelov. Znizi to naklady na vyrobu od prilisnej rozmanitosti modelov pre rozne trhy. Ja tomu auticku fandim. Kto je dokonaly, nech hodi kamenom. ;-)

Roman
13. ledna • 8:54

tak jo ty velkej kluku;-)

Leszek
12. ledna • 13:15

Nový focus podle mě popírá své předchůdce. Po krásné fiestě a káčku si v segmentu C myslím docela zavařili - aspoň tedy na evropských trzích...

Zb.
12. ledna • 13:05

těšil jsem se na premiéru, ale mám celkem rozporuplný pocity...jako nic moc, teda...

Pacho
12. ledna • 12:57

fuuuj...sklamanie na plnej čiare

Roman
13. ledna • 8:53

na tom už se vyřádil nějakej tuzingář né?:-D:-D:-D:-D

ztrew
12. ledna • 12:34

Rychlá informace k nezaplacení...

Doporučujeme

Články odjinud