Nový Ford Fiesta ST bude mít jen tříválec. Ale s 200 koňskými silami

Novinka značky s modrým oválem ve znaku se představí na autosalonu v Ženevě. Do prodeje ale vstoupí až příští rok.
Nový Ford Fiesta ST bude mít jen tříválec. Ale s 200 koňskými silami

Zbrusu nový přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu válců se dostane pod kapotu sportovní verze Fordu Fiesta, který opět ponese označení ST.

Auto Ford přiveze na svůj stánek na autosalon do Ženevy. Na sériové provedení si však zákazníci budou muset počkat až do roku 2018.

Nový motor bude disponovat maximálním výkonem 147 kW (200 koní) a točivý moment může vystoupat až na 290 Nm. Akcelerace z nuly na sto by podle zatím neoficiálních měření měla trvat 6,7 sekundy.

Děti tajně opravily otcův Ford Fiesta, kterému je už 38 let

Děti tajně opravily otcův Ford Fiesta, kterému je už 38 let

Zajímavostí je schopnost motoru pracovat pouze ve dvouválcovém režimu. Typicky k tomu může docházet při jízdě setrvačností nebo při jízdě ustálenou rychlostí v rovinatém terénu, kdy motor pracuje jen s minimálním zatížením. Odpojení i opětovné připojení válce trvá pouhých 14 milisekund. Pro řidiče má být změna nepostřehnutelná. Účelem systému je pochopitelně snížení spotřeby paliva v běžném provozu.

Ford si je zřejmě vědom poněkud problematického zvuku tříválce, proto nasadí systém elektronického vylepšení zvuku i aktivní klapku do výfukového systému.

Jaký bude nový Ford Fiesta? Odpovědi jsme získali přímo v továrně

Jaký bude nový Ford Fiesta? Odpovědi jsme získali přímo v továrně

Nová Fiesta ST také dostane volič jízdních režimů. K dispozici budou tři: Normal, Sport a Track. Stabilizační systém bude možné ve dvou stupních deaktivovat.

Fiesta ST bude jezdit na osmnáctipalcových kolech z lehké slitiny. V interiéru budoucí vlastníci vozu najdou sportovní sedačky Recaro a sportovní volant.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků