Nový Ford Fiesta ST bude mít jen tříválec. Ale s 200 koňskými silami

Novinka značky s modrým oválem ve znaku se představí na autosalonu v Ženevě. Do prodeje ale vstoupí až příští rok.
Nový Ford Fiesta ST bude mít jen tříválec. Ale s 200 koňskými silami

Zbrusu nový přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu válců se dostane pod kapotu sportovní verze Fordu Fiesta, který opět ponese označení ST.

Auto Ford přiveze na svůj stánek na autosalon do Ženevy. Na sériové provedení si však zákazníci budou muset počkat až do roku 2018.

Nový motor bude disponovat maximálním výkonem 147 kW (200 koní) a točivý moment může vystoupat až na 290 Nm. Akcelerace z nuly na sto by podle zatím neoficiálních měření měla trvat 6,7 sekundy.

Děti tajně opravily otcův Ford Fiesta, kterému je už 38 let

Děti tajně opravily otcův Ford Fiesta, kterému je už 38 let

Zajímavostí je schopnost motoru pracovat pouze ve dvouválcovém režimu. Typicky k tomu může docházet při jízdě setrvačností nebo při jízdě ustálenou rychlostí v rovinatém terénu, kdy motor pracuje jen s minimálním zatížením. Odpojení i opětovné připojení válce trvá pouhých 14 milisekund. Pro řidiče má být změna nepostřehnutelná. Účelem systému je pochopitelně snížení spotřeby paliva v běžném provozu.

Ford si je zřejmě vědom poněkud problematického zvuku tříválce, proto nasadí systém elektronického vylepšení zvuku i aktivní klapku do výfukového systému.

Jaký bude nový Ford Fiesta? Odpovědi jsme získali přímo v továrně

Jaký bude nový Ford Fiesta? Odpovědi jsme získali přímo v továrně

Nová Fiesta ST také dostane volič jízdních režimů. K dispozici budou tři: Normal, Sport a Track. Stabilizační systém bude možné ve dvou stupních deaktivovat.

Fiesta ST bude jezdit na osmnáctipalcových kolech z lehké slitiny. V interiéru budoucí vlastníci vozu najdou sportovní sedačky Recaro a sportovní volant.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků