Nový Ford Fiesta přijede i jako crossover

Automobilka Ford již v minulém roce potvrdila, že pro své modely nabídne i náhon na všechna kola. I když není známo o jaký systém půjde, dá se předpokládat, že si ho vypůjčí od sesterského Volva. Tedy mělo by jít o náhon se spojkou Haldex. Nový Focus s tímto pohonem se již pilně testuje a pokud se nestane nic zvláštního, v září bude představen ve Frankfurtu.

Ford ovšem pilně pracuje i na nástupci současné Fiesty. Ta je na trhu poměrně dlouho a konkurence, jak známo, nikdy nespí a začíná se pokoušet o její pozice. Nový design, nové výkony a nové vlastnosti zcela nového modelu jí v boji o vavříny jistě pomohou.

O nové Fiestě toho není moc známo a tvary vozu jsou prozatím jen dílem počítačových grafiků. Každopádně nová Fiesta bude stát na stejném podvozku jako nová Mazda 2. Fiestě to zaručí více prostoru pro posádku a po zásahu techniků Fordu lze předpokládat, že i nová Fiesta bude patřit na vrchol segmentu.

Novou informací je i to, že Ford údajně chystá pro Fiestu jakousi verzi crossoveru, nebo malého SUV. To by bylo ve svém segmentu dost osamocené, protože mimo CrossPolo nemá nikdo malý kompakt se zvýšeným podvozkem. Navíc Fiesta v této verzi by měla dostat i náhon na všechna kola. Tedy jakási větší Panda a menší SX4.

I když nejsou známy ani informace o motorech, lze očekávat, že bude vcelku kopírovat současnou nabídku. Benzínové čtyřválce 1,3 a 1,4 jsou klasikou. Stejně jako benzínový motor 1,6. Pro vrcholnou verzi ST by měl být i nadále dostupný motor 2,0, který by ovšem měl nabídnou výkon okolo 170 koní.

Naftu pak zastoupí čtyřválce TDCi o objemech 1,4 a 1,6 l.

Klepněte pro větší obrázek
Možná podoba nového Fordu Fiesta
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků