Nový Ford Fiesta přijede i jako crossover

Automobilka Ford již v minulém roce potvrdila, že pro své modely nabídne i náhon na všechna kola. I když není známo o jaký systém půjde, dá se předpokládat, že si ho vypůjčí od sesterského Volva. Tedy mělo by jít o náhon se spojkou Haldex. Nový Focus s tímto pohonem se již pilně testuje a pokud se nestane nic zvláštního, v září bude představen ve Frankfurtu.

Ford ovšem pilně pracuje i na nástupci současné Fiesty. Ta je na trhu poměrně dlouho a konkurence, jak známo, nikdy nespí a začíná se pokoušet o její pozice. Nový design, nové výkony a nové vlastnosti zcela nového modelu jí v boji o vavříny jistě pomohou.

O nové Fiestě toho není moc známo a tvary vozu jsou prozatím jen dílem počítačových grafiků. Každopádně nová Fiesta bude stát na stejném podvozku jako nová Mazda 2. Fiestě to zaručí více prostoru pro posádku a po zásahu techniků Fordu lze předpokládat, že i nová Fiesta bude patřit na vrchol segmentu.

Novou informací je i to, že Ford údajně chystá pro Fiestu jakousi verzi crossoveru, nebo malého SUV. To by bylo ve svém segmentu dost osamocené, protože mimo CrossPolo nemá nikdo malý kompakt se zvýšeným podvozkem. Navíc Fiesta v této verzi by měla dostat i náhon na všechna kola. Tedy jakási větší Panda a menší SX4.

I když nejsou známy ani informace o motorech, lze očekávat, že bude vcelku kopírovat současnou nabídku. Benzínové čtyřválce 1,3 a 1,4 jsou klasikou. Stejně jako benzínový motor 1,6. Pro vrcholnou verzi ST by měl být i nadále dostupný motor 2,0, který by ovšem měl nabídnou výkon okolo 170 koní.

Naftu pak zastoupí čtyřválce TDCi o objemech 1,4 a 1,6 l.

Klepněte pro větší obrázek
Možná podoba nového Fordu Fiesta
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků