Nový Ford Fiesta bude k mání také ve verzi s terénní vizáží

Ford chce s novou generací fiesty oslovit co nejširší vrstvy zájemců o auta této velikosti. Proto připraví také luxusní verzi Vignale a variantu tvářící se skoro jako malé SUV. Novinky jsme si prohlíželi přímo při premiéře v Kolíně nad Rýnem.

I když se nepochybně dočkáme také nové generace Fiesty ST, zatím Ford při premiéře další generace svého veleúspěšného malého auta ukázal vůz v jiných verzích. Mimo klasického provedení také s paketem ST Line, dále jako luxusní malý vůz Vignale, a rovněž s "terénní vizáží" Active.

Technické údaje zatím nebyly zveřejněny (měli bychom se je ale dozvědět ve velmi krátkém čase), nicméně je jasné, že značka s modrým oválem hodlá fiestu nabízet o něco bohatším zákazníkům než dosud. Pro ty, kteří si vystačí s nenáročným autem do městského a příměstského provozu bude teď mít v nabídce Ford Ka+.

Ford Ka+ přijíždí do Evropy jako konkurent Dacie Sandero

Ford Ka+ přijíždí do Evropy jako konkurent Dacie Sandero

Zatímco design přídě sedmé generace evropského bestselleru není žádným překvapením, záď je oproti končící generaci zcela jiná. Například zadní skupinové svítilny se přestěhovaly pod okno v pátých dveřích a jsou rozdělené na dvě části. Ta druhá zasahuje do víka kufru. Stále si zájemci budou moci vybrat mezi verzemi s třemi a pěti dveřmi.

V interiéru, který jsme si ale zatím mohli prohlédnout pouze na obrázku, protože v sále vystavené exempláře byly uzamčené, jsme viděli zachování klasické páky parkovací brzdy, přítomnost šestistupňové manuální převodovky, a hlavně zcela nový multimediální systém. Dotykový displej je teď vytrčený z palubní desky směrem vzhůru, což se vznosně označuje jako plovoucí. Úhlopříčka měří úctyhodných osm palců. Díky displeji prý mohlo ubýt dvacet tlačítek, ale ovládání klimatizace naštěstí zůstalo analogové. Souhlasíme s tím, že interiér teď vypadá podstatně uklizeněji než dosud.

Ford zaměstnává ve své továrně také sabotéra. Pomáhá zvyšovat kvalitu

Ford zaměstnává ve své továrně také sabotéra. Pomáhá zvyšovat kvalitu

Jednou z technických zajímavostí v nové fiestě je nasazení nové verze litrového motoru, který v případě nízkého zatížení umí jeden z válců vypnout. To zatím nikdo u agregátu, který má jen tři válce, neudělal. Dělá se to samozřejmě kvůli úspoře paliva. Prý může jít až o šest procent.

I když hlavní událostí akce Fordu nazvané Go  Further bylo samozřejmě představení nové fiesty, představitelé značky informovali i o dalších plánech a událostech.

Například již během příštího roku hodlá automobilka začít v reálném provozu testovat v Evropě auta v autonomním režimu. První sériově nabízený automobil s touto technologií přijde k dealerům značky v roce 2021.

Ještě dříve (do roku 2020) se ale představí široká škála třinácti aut s elektrickým pohonem, do jejichž vývoje Ford investuje 4,5 miliardy dolarů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků