Nový Ford Fiesta bude k mání také ve verzi s terénní vizáží

Ford chce s novou generací fiesty oslovit co nejširší vrstvy zájemců o auta této velikosti. Proto připraví také luxusní verzi Vignale a variantu tvářící se skoro jako malé SUV. Novinky jsme si prohlíželi přímo při premiéře v Kolíně nad Rýnem.

I když se nepochybně dočkáme také nové generace Fiesty ST, zatím Ford při premiéře další generace svého veleúspěšného malého auta ukázal vůz v jiných verzích. Mimo klasického provedení také s paketem ST Line, dále jako luxusní malý vůz Vignale, a rovněž s "terénní vizáží" Active.

Technické údaje zatím nebyly zveřejněny (měli bychom se je ale dozvědět ve velmi krátkém čase), nicméně je jasné, že značka s modrým oválem hodlá fiestu nabízet o něco bohatším zákazníkům než dosud. Pro ty, kteří si vystačí s nenáročným autem do městského a příměstského provozu bude teď mít v nabídce Ford Ka+.

Ford Ka+ přijíždí do Evropy jako konkurent Dacie Sandero

Ford Ka+ přijíždí do Evropy jako konkurent Dacie Sandero

Zatímco design přídě sedmé generace evropského bestselleru není žádným překvapením, záď je oproti končící generaci zcela jiná. Například zadní skupinové svítilny se přestěhovaly pod okno v pátých dveřích a jsou rozdělené na dvě části. Ta druhá zasahuje do víka kufru. Stále si zájemci budou moci vybrat mezi verzemi s třemi a pěti dveřmi.

V interiéru, který jsme si ale zatím mohli prohlédnout pouze na obrázku, protože v sále vystavené exempláře byly uzamčené, jsme viděli zachování klasické páky parkovací brzdy, přítomnost šestistupňové manuální převodovky, a hlavně zcela nový multimediální systém. Dotykový displej je teď vytrčený z palubní desky směrem vzhůru, což se vznosně označuje jako plovoucí. Úhlopříčka měří úctyhodných osm palců. Díky displeji prý mohlo ubýt dvacet tlačítek, ale ovládání klimatizace naštěstí zůstalo analogové. Souhlasíme s tím, že interiér teď vypadá podstatně uklizeněji než dosud.

Ford zaměstnává ve své továrně také sabotéra. Pomáhá zvyšovat kvalitu

Ford zaměstnává ve své továrně také sabotéra. Pomáhá zvyšovat kvalitu

Jednou z technických zajímavostí v nové fiestě je nasazení nové verze litrového motoru, který v případě nízkého zatížení umí jeden z válců vypnout. To zatím nikdo u agregátu, který má jen tři válce, neudělal. Dělá se to samozřejmě kvůli úspoře paliva. Prý může jít až o šest procent.

I když hlavní událostí akce Fordu nazvané Go  Further bylo samozřejmě představení nové fiesty, představitelé značky informovali i o dalších plánech a událostech.

Například již během příštího roku hodlá automobilka začít v reálném provozu testovat v Evropě auta v autonomním režimu. První sériově nabízený automobil s touto technologií přijde k dealerům značky v roce 2021.

Ještě dříve (do roku 2020) se ale představí široká škála třinácti aut s elektrickým pohonem, do jejichž vývoje Ford investuje 4,5 miliardy dolarů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků