Nový Ford Fiesta 1,4 16V: malé, ale dospělé auto (test)

Takřka kultovní model automobilky Ford prošel před nedávnem faceliftem, který oživil vzhled malé Fiesty a přenesl život její současné generace do druhé poloviny. Drobné změny oživlily vůz jako celek, dokáže ale Fiesta i po letech výroby nabídnout dnešním zákazníkům to, co hledají?
Nový Ford Fiesta 1,4 16V: malé, ale dospělé auto (test)
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Drobné změny na pohled, Zavazadelník
  2. Dospělý interiér, Motor, pružnost a spotřeba
  3. Jízdní dojmy, Zhodnocení, Plusy a mínusy, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Přestože patří Fiesta k automobilům, které se na trhu pohybují již několik desetiletí, je toto malé auto u nás trochu v ústraní jiných značek a modelů. Přitom nabízí širokou paletu motorů, výbav, variant a dokáže tak uspokojit téměř každého zákazníka, který vybírá auto v tomto segmentu. Fiesta nyní prošla malým faceliftem, který ji více uhladil a udělal z ní, i díky dílčím změnám v interiéru, opravdu dospělé auto.

Není mnoho zemí, kde malá auta plní tak často funkci rodinného vozu, ale Česká republika k nim jistě patří. A tak je o tento segment velký zájem nejen u automobilek, ale hlavně u zákazníků, kteří hledají malé-velké auto s co nejvyšší výbavou, dostatkem výkonu, výbornými jízdními vlastnostmi, komfortem vyšší střední třídy, zavazadelníkem kombi a to vše za cenu mini auta... Takový vůz samozřejmě neexistuje, chce-li však výrobce v českých pomínkách uspět, musí se mu alespoň co nejvíce přiblížit. A pokud má mít takové auto "vše v jednom" úspěch, musí nabídnout zákazníkovi i něco navíc. Fiesta se o to snaží a po faceliftu přidala několik novinek, které ji mohou pomoci k získání nových majitelů. K testu jsme dostali Fiestu ve výbavě Trend s motorem 1.4 16V Duratec, který dává výkon 59 kW (80 k).

Tip: Přečtěte si náš test rychlé a dravé Fiesty ST.

Omlazený vzhled

Jak jsem již zmínil výše, Fiesta spolu s modelem Fusion prošla na přelomu loňského a letošního roku menším faceliftem, který se odehrál téměř na všech místech vozu. Nejde sice o žádné revoluční změny, ovšem ty, pro které se Ford rozhodl, Fiestě určitě prospěly. Na druhou stranu oko neznalého by muselo hledat poměrně dlouho, aby si faktických rozdílů všimlo. Facelift se dotkl jak zevnějšku, tak i interiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
5D Fiesta s pozměněným kabátem.

První změnou, která se dá pokládat za netradiční, je proměna předních světlometů. Ty jsou po faceliftu kryty čirým plexi s tím, že směrové světlo je umístěno nad hlavním světlometem v malém výrůstku, který kolega vtipně pojmenoval "bradavice". Hlavně při čelním pohledu je toto řešení dobře viditelné a odlišuje tak Fiestu od konkurentů, kteří používají obdobně tvarované přední světlomety. Nový je také přední nárazník, spolu s celou přední maskou. Mlhovky mají nyní kulatý tvar a také mřížka chladiče doznala menších změn.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové přední světlomety s netradičně umístěným směrovým světlem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Také přední maska s nárazníkem doznaly změn.

Změny se odehrály i na opačném konci Fiesty a jsou obdobné, jako ty vpředu. Fiesta má zadní světlomety s novým designem. Ten je sice tvarově shodný s předchozími, ovšem rozmístění, vizuální odlišení jednotlivých části jsou již nové. Také zadní světlomety mají čiré, byť obarvené plexi. Nový je také zadní nárazník, který je jinak tvarovaný a objevily se na něm i nové, kulaté odrazky a mlhovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Také zadní světlomety dostaly nový vzhled a barevné provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový je i zadní nárazník s kulatými odrazkami a mlhovkami.

Ford tak vsadil na klasický facelift, kdy pozměnil pouze některé části, aby tak oživil nynější generaci. Nutno říci, že Fista v novém hávu vypadá dobře a design přední masky i zadní partie se podařil. Záď je nyní s novými prvky více uhlazená a třeba bílé zadní části světlometů dobře oživují původní vzhled. Přední maska nyní vypadá také moderněji, hlavně kulaté mlhovky se ke zbytku designu dobře hodí. Malou výtku bych měl pouze k černým krytům za mlhovkami, které by mohly lépe korespondovat s kulatým designem, na druhou stranu navazuje na mřížku chladiče v nárazníku.

Fista tak je tak i nadále oproštěna od snah designéru ohromit každého za každou cenu hned na první pohled. Jedno si ovšem Fiesta zachovala - na pohled se zdá menší, než je skutečnost. Přes svou délku 3 918 mm a rozvor 2 486 mm vypadá jako zástupce menší třídy, než do které patří např. Fabia, Peugeot 207, Clio nebo Grande Punto. Část viny na tom má subtilnější karosérie, která je oproštěna od mohutných nárazníků, které auto opticky zvětšují. Přesto svou délkou patří do této kategorie právem a rozvorem patří k nadprůměru. Tato kombinace má také za následek to, že jsou kola Fiesty více v rozích vozu, což nejen že vypadá dobře, ale přidává to i na jízdních vlastnostech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přes dobré rozměry vypadá Fiesta menší, než je ve skutečnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Díky většímu rozvoru netrpí Fiesta na převisy.

Samozřejmostí jsou u Fiesty i vypouklé lemy blatníků, které Ford postupně použil u všech svých modelů a které nyní přebírají i jiné automobilky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Také Fiesta dostala nezaměnitelné lemy blatníků.

Velké stěhování určitě ne

Přestože patří Fiesta do kategorie vozů, které mají sloužit spíše jako druhé auto v rodině, a tak není zavazadelník až tak podstatný, existuje i v této třídě boj o každý litr. Obzvláště v naší zemi, kdy tato kategorie automobilů jsou velmi často jediným vozem v rodině. Fiesta 5D se ovšem nemá za co stydět. Etalon všech tříd, Škodu Fabia, poráží v objemu zavazadlového prostoru o slušných 24 litrů, což je v této třídě velký rozdíl. Fiesta disponuje základním objemem 284 litrů (měřeno metodou VDA). Ten lze zvětšit po sklopení zadních sedaček na 613 litrů (měřeno po výšku pásů) a pokud hodláte naložit auto až po střechu, pak získáte objem 947 litrů.

Na druhou stranu po sklopení opěradel nezískáte zcela rovnou ložnou plochu, což ovšem kompenzuje široký nakládací otvor a také podběhy, které nijak výrazně nezasahují do zavazadelníku. Zadní opěradla jsou dělena v poměru 1:2 a nabízejí pouze základní možnosti variability. Nakládce a vykládce může také vadit mírná hrana zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Přístup do zavazadelníku je výborný --- Vadit může pouze (byť malá) hrana zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Zadní sedačky neoplývají velkou variabilitou, což se v této třídě ani moc nečeká.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Drobné změny na pohled, Zavazadelník
  2. Dospělý interiér, Motor, pružnost a spotřeba
  3. Jízdní dojmy, Zhodnocení, Plusy a mínusy, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků