Americký  Ford  opět předvádí svou nespoutanou sílu uvedením třetí generace modelu F-150 Raptor. Nedá se tak začít jinde než pod kapotou. Zdroj: Ford

Americký Ford opět předvádí svou nespoutanou sílu uvedením třetí generace modelu F-150 Raptor. Nedá se tak začít jinde než pod kapotou. | Zdroj: Ford

První generace modelu disponovala obřím osmiválcem o objemu 6,2 litru, aktuálně je však základem motor Ecoboost 3.5 V6 s dvojitým přeplňováním. Nemyslete si ale, že ford nějak vyměkl. Zdroj: Ford

První generace modelu disponovala obřím osmiválcem o objemu 6,2 litru, aktuálně je však základem motor Ecoboost 3.5 V6 s dvojitým přeplňováním. Nemyslete si ale, že ford nějak vyměkl. | Zdroj: Ford

Ba naopak, toto je jen začátek pro masy, opravdový pick-upový fajnšmekři se své plnotučné verze teprve dočkají. Později totiž dorazí ještě Ford F-150 Raptor R, který bude očekávanou odpovědí na zběsilý  Ram 1500 TRX . Zdroj: Ford

Ba naopak, toto je jen začátek pro masy, opravdový pick-upový fajnšmekři se své plnotučné verze teprve dočkají. Později totiž dorazí ještě Ford F-150 Raptor R, který bude očekávanou odpovědí na zběsilý Ram 1500 TRX. | Zdroj: Ford

Zatím to vypadá, že se pod kapotou ukáže osmiválcový motor z  Mustangu Shelby GT500  naladěný na 760 koní. Zdroj: Ford

Zatím to vypadá, že se pod kapotou ukáže osmiválcový motor z Mustangu Shelby GT500 naladěný na 760 koní. | Zdroj: Ford

Ale zpět k výchozímu šestiválci. Ten je standardně spárovaný s 10stupňovou automatickou převodovkou. Každý raptor je také vybavený elektronickou uzávěrkou zadního diferenciálu s možností si připlatit samosvor Torsen na předku. Zdroj: Ford

Ale zpět k výchozímu šestiválci. Ten je standardně spárovaný s 10stupňovou automatickou převodovkou. Každý raptor je také vybavený elektronickou uzávěrkou zadního diferenciálu s možností si připlatit samosvor Torsen na předku. | Zdroj: Ford

Samotný motor byl výrazně přepracovaný a má nové výfuky pro co nejlepší reprodukci všech koní. Kolik jich ale je automobilka nezveřejnila. Původní verze motoru měla 450 koní. Zdroj: Ford

Samotný motor byl výrazně přepracovaný a má nové výfuky pro co nejlepší reprodukci všech koní. Kolik jich ale je automobilka nezveřejnila. Původní verze motoru měla 450 koní. | Zdroj: Ford

Při jízdě v terénu pomáhá řidiči nový software a jízdní režimy pro všechny možné situace. Nechybí dokonce nastavení vozu s označením Baja, čímž automobilka odkazuje na závod Baja 1000, kam mířil první Ford F-150 SVT Raptor R na začátku minulé dekády. Zdroj: Ford

Při jízdě v terénu pomáhá řidiči nový software a jízdní režimy pro všechny možné situace. Nechybí dokonce nastavení vozu s označením Baja, čímž automobilka odkazuje na závod Baja 1000, kam mířil první Ford F-150 SVT Raptor R na začátku minulé dekády. | Zdroj: Ford

Zajímavosti pak je, že nový vůz bude prvním pick-upem své třídy, který může být osazen 37palcovými pneumatikami. V takovém případě bude mít světlou výšku 33,2 centimetrů. Zdroj: Ford

Zajímavosti pak je, že nový vůz bude prvním pick-upem své třídy, který může být osazen 37palcovými pneumatikami. V takovém případě bude mít světlou výšku 33,2 centimetrů. | Zdroj: Ford

I podvozkové komponenty prošly výrazným vylepšením. Rám je nyní tužší a zadní pětiprvkové zavěšení bylo kompletně přepracované a nastavené speciálně pro raptor. Zdroj: Ford

I podvozkové komponenty prošly výrazným vylepšením. Rám je nyní tužší a zadní pětiprvkové zavěšení bylo kompletně přepracované a nastavené speciálně pro raptor. | Zdroj: Ford

Může se také pochlubit dosud největšími tlumiči Fox Live Valve. Zájemci o vůz se mohou pustit do objednávání, první kousky jim dorazí v létě tohoto roku. Kdy uvidíme verzi R zatím nevíme. Zdroj: Ford

Může se také pochlubit dosud největšími tlumiči Fox Live Valve. Zájemci o vůz se mohou pustit do objednávání, první kousky jim dorazí v létě tohoto roku. Kdy uvidíme verzi R zatím nevíme. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

První generace modelu disponovala obřím osmiválcem o objemu 6,2 litru, aktuálně je však základem motor Ecoboost 3.5 V6 s dvojitým přeplňováním. Nemyslete si ale, že ford nějak vyměkl. Zdroj: Ford
Ba naopak, toto je jen začátek pro masy, opravdový pick-upový fajnšmekři se své plnotučné verze teprve dočkají. Později totiž dorazí ještě Ford F-150 Raptor R, který bude očekávanou odpovědí na zběsilý  Ram 1500 TRX . Zdroj: Ford
Zatím to vypadá, že se pod kapotou ukáže osmiválcový motor z  Mustangu Shelby GT500  naladěný na 760 koní. Zdroj: Ford
Ale zpět k výchozímu šestiválci. Ten je standardně spárovaný s 10stupňovou automatickou převodovkou. Každý raptor je také vybavený elektronickou uzávěrkou zadního diferenciálu s možností si připlatit samosvor Torsen na předku. Zdroj: Ford
41
Fotogalerie

Nový Ford F-150 Raptor oficiálně: Hlavní rival může být zatím v klidu, má šestiválec

Americká automobilka pokračuje v tradici silných pick-upů a uvádí již třetí generace vozu, který byl původně určený pro náročný vytrvalostní závod.

Americký Ford opět předvádí svou nespoutanou sílu uvedením třetí generace modelu F-150 Raptor. Nedá se tak začít jinde než pod kapotou. První generace modelu disponovala obřím osmiválcem o objemu 6,2 litru, aktuálně je však základem motor Ecoboost 3.5 V6 s dvojitým přeplňováním. Nemyslete si ale, že ford nějak vyměkl.

Ba naopak, toto je jen začátek pro masy, opravdový pick-upový fajnšmekři se své plnotučné verze teprve dočkají. Později totiž dorazí ještě Ford F-150 Raptor R, který bude očekávanou odpovědí na zběsilý Ram 1500 TRX. Zatím to vypadá, že se pod kapotou ukáže osmiválcový motor z Mustangu Shelby GT500 naladěný na 760 koní.

Ale zpět k výchozímu šestiválci. Ten je standardně spárovaný s 10stupňovou automatickou převodovkou. Každý raptor je také vybavený elektronickou uzávěrkou zadního diferenciálu s možností si připlatit samosvor Torsen vpředu. Samotný motor byl výrazně přepracovaný a má nový výfuk pro co nejlepší reprodukci všech koní. Kolik jich ale je automobilka nezveřejnila. Původní verze motoru měla 450 koní.

Při jízdě v terénu pomáhá řidiči nový software a jízdní režimy pro všechny možné situace. Nechybí dokonce nastavení vozu s označením Baja, čímž automobilka odkazuje na závod Baja 1000, kam mířil první Ford F-150 SVT Raptor R na začátku minulé dekády. Zajímavosti pak je, že nový vůz bude prvním pick-upem své třídy, který může být osazen 37palcovými pneumatikami. V takovém případě bude mít světlou výšku 33,2 centimetrů.

I podvozkové komponenty prošly výrazným vylepšením. Rám je nyní tužší a zadní pětiprvkové zavěšení bylo kompletně přepracované a nastavené speciálně pro raptor. Může se také pochlubit dosud největšími tlumiči Fox Live Valve. Zájemci o vůz se mohou pustit do objednávání, první kousky jim dorazí v létě tohoto roku. Kdy uvidíme verzi R zatím nevíme.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud