Americká automobilka pokračuje v tradici silných pick-upů a uvádí již třetí generace vozu, který byl původně určený pro náročný vytrvalostní závod.
Americký Ford opět předvádí svou nespoutanou sílu uvedením třetí generace modelu F-150 Raptor. Nedá se tak začít jinde než pod kapotou. První generace modelu disponovala obřím osmiválcem o objemu 6,2 litru, aktuálně je však základem motor Ecoboost 3.5 V6 s dvojitým přeplňováním. Nemyslete si ale, že ford nějak vyměkl.
Ba naopak, toto je jen začátek pro masy, opravdový pick-upový fajnšmekři se své plnotučné verze teprve dočkají. Později totiž dorazí ještě Ford F-150 Raptor R, který bude očekávanou odpovědí na zběsilý Ram 1500 TRX. Zatím to vypadá, že se pod kapotou ukáže osmiválcový motor z Mustangu Shelby GT500 naladěný na 760 koní.
Ale zpět k výchozímu šestiválci. Ten je standardně spárovaný s 10stupňovou automatickou převodovkou. Každý raptor je také vybavený elektronickou uzávěrkou zadního diferenciálu s možností si připlatit samosvor Torsen vpředu. Samotný motor byl výrazně přepracovaný a má nový výfuk pro co nejlepší reprodukci všech koní. Kolik jich ale je automobilka nezveřejnila. Původní verze motoru měla 450 koní.
Při jízdě v terénu pomáhá řidiči nový software a jízdní režimy pro všechny možné situace. Nechybí dokonce nastavení vozu s označením Baja, čímž automobilka odkazuje na závod Baja 1000, kam mířil první Ford F-150 SVT Raptor R na začátku minulé dekády. Zajímavosti pak je, že nový vůz bude prvním pick-upem své třídy, který může být osazen 37palcovými pneumatikami. V takovém případě bude mít světlou výšku 33,2 centimetrů.
I podvozkové komponenty prošly výrazným vylepšením. Rám je nyní tužší a zadní pětiprvkové zavěšení bylo kompletně přepracované a nastavené speciálně pro raptor. Může se také pochlubit dosud největšími tlumiči Fox Live Valve. Zájemci o vůz se mohou pustit do objednávání, první kousky jim dorazí v létě tohoto roku. Kdy uvidíme verzi R zatím nevíme.