Nový Ford F-150 Raptor má být nejtvrdší Ford v nabídce

 Nový Ford F-150 Raptor má být nejtvrdší Ford v nabídce

Ford si pro letošní Detroit připravil kromě konceptu GT ještě jednu zajímavou novinku, ke které jsme se zatím nedostali. Světu se představila nová generace modelu F-150 Raptor. Automobilka ji prezentuje jako nejchytřejší, nejschopnější a nejdrsnější pick-up.

Ford GT se vrací s turbem a automatem. Od příštího roku bude závodit

Ford GT se vrací s turbem a automatem. Od příštího roku bude závodit

Základem je přirozeně nová generace Fordu F-150. Raptor ovšem dostal mnoho úprav začínajících už od rámu, který je nejodolnější v nabídce pro F-150. Nešetřilo se ale ani s hliníkovými slitinami, takže je výsledek o více než 227 kg lehčí než odstupující Raptor. Ke snížení hmotnosti ale pomohl také menší motor. Na místo původního osmiválce o objemu 6,2 litru přišel přeplňovaný EcoBoost.

Ten má objem 3,5 litru, automobilka ale v tiskové zprávě neupřesnila jeho parametry. Pouze zmiňuje, že novinka nabídne více než končící osmiválec. Ten disponuje výkonem 305 kW (415 k) a točivým momentem 588 Nm. Dřívější šestistupňový automat byl navíc nahrazen novou desetistupňovou automatickou převodovkou.

Ford F-150 si zachovává samostatný rám, přesto je o 300 kg lehčí

Ford F-150 si zachovává samostatný rám, přesto je o 300 kg lehčí

Nová generace obdržela rovněž vylepšený podvozek. Standardem je přirozeně pohon všech kol, terénní sedmnáctipalcové pneumatiky a tlumiče Fox Racing. Ty jsou větší než dříve, přičemž kola mají také větší zdvih.

Řidič si pak může jízdu v různých podmínkách usnadnit výběrem vhodného jízdního režimu, který změní chování motoru, převodovky, stabilizace, kontroly trakce a ABS. K dispozici jsou režimy Normal, Street (jízda po silnici), Weather (déšť, led, sníh), Mud and Sand, Baja (pro vysokou rychlost na poušti) a Rock.

Co se samotného designu týká, ten těžko mohl být drsnější. Raptor může mít ve své výbavě navíc třeba diodová světla a poprvé také dvě koncovky výfuku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 57 732 km
Cena: 260 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 165 890 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Maverick 3
Rok výroby: 2003
Stav: 140 237 km
Cena: 96 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 226 653 km
Cena: 140 000 Kč
Ford S-Max 2
Rok výroby: 2010
Stav: 139 167 km
Cena: 290 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 118 468 km
Cena: 196 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků