Nový Ford F-150 Raptor má být nejtvrdší Ford v nabídce

 Nový Ford F-150 Raptor má být nejtvrdší Ford v nabídce

Ford si pro letošní Detroit připravil kromě konceptu GT ještě jednu zajímavou novinku, ke které jsme se zatím nedostali. Světu se představila nová generace modelu F-150 Raptor. Automobilka ji prezentuje jako nejchytřejší, nejschopnější a nejdrsnější pick-up.

Ford GT se vrací s turbem a automatem. Od příštího roku bude závodit

Ford GT se vrací s turbem a automatem. Od příštího roku bude závodit

Základem je přirozeně nová generace Fordu F-150. Raptor ovšem dostal mnoho úprav začínajících už od rámu, který je nejodolnější v nabídce pro F-150. Nešetřilo se ale ani s hliníkovými slitinami, takže je výsledek o více než 227 kg lehčí než odstupující Raptor. Ke snížení hmotnosti ale pomohl také menší motor. Na místo původního osmiválce o objemu 6,2 litru přišel přeplňovaný EcoBoost.

Ten má objem 3,5 litru, automobilka ale v tiskové zprávě neupřesnila jeho parametry. Pouze zmiňuje, že novinka nabídne více než končící osmiválec. Ten disponuje výkonem 305 kW (415 k) a točivým momentem 588 Nm. Dřívější šestistupňový automat byl navíc nahrazen novou desetistupňovou automatickou převodovkou.

Ford F-150 si zachovává samostatný rám, přesto je o 300 kg lehčí

Ford F-150 si zachovává samostatný rám, přesto je o 300 kg lehčí

Nová generace obdržela rovněž vylepšený podvozek. Standardem je přirozeně pohon všech kol, terénní sedmnáctipalcové pneumatiky a tlumiče Fox Racing. Ty jsou větší než dříve, přičemž kola mají také větší zdvih.

Řidič si pak může jízdu v různých podmínkách usnadnit výběrem vhodného jízdního režimu, který změní chování motoru, převodovky, stabilizace, kontroly trakce a ABS. K dispozici jsou režimy Normal, Street (jízda po silnici), Weather (déšť, led, sníh), Mud and Sand, Baja (pro vysokou rychlost na poušti) a Rock.

Co se samotného designu týká, ten těžko mohl být drsnější. Raptor může mít ve své výbavě navíc třeba diodová světla a poprvé také dvě koncovky výfuku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků