Ford představuje v pořadí již 14. generaci svého populárního pick-upu. S novinkami nešetřil.
Jeden z nejprodávanějších automobilů světa přichází v nové generaci, která se možná po stránce designu nezdá natolik jiná, vylepšení ovšem skrývá celou řadu. Jde o nejaerodynamičtější F-150 vůbec, v mřížce chladiče najdete aktivní žaluzie a pro optimalizaci proudění vzduchu a snížení odporu byl přepracován i tvar kabiny a ložné plochy. Karoserie je pak vytvořena z ještě odolnější hliníkové slitiny.
Plno novinek přichází v interiéru, kde se objevuje standardně digitální přístrojový štít, zatímco nový infotainment může ve vyšších výbavách používat až 12,3palcovou obrazovku. Systém SYNC 4 zvládá aktualizace on-line, podporuje rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Po stránce luxusní výbavy lze zmínit například prémiový audiosystém Bang & Olufsen s celkem 18 reproduktory.
Pro stránce praktičností se zase hodí široký středový tunel, který může s volitelnými rozkládacími díly fungovat jako pracovní stolek. V kanceláři na kolech se můžete i vyspat, jelikož kompletně sklopitelná sedadla ve výbavě také nechybí.
Ostatně jako pracovní plocha s mnoha vychytávkami mohou být použity i páté dveře ložné plochy a k ruce bude i poslední palubní generátor umožňující napájet hned několik nástrojů či příslušenství najednou.
Samozřejmě dostává F-150 i celou řadu nejnovějších asistenčních a bezpečnostních systémů – předkolizní asistent s automatickým brzděním, detekci chodců, zadní parkovací kameru s asistentem připojení přívěsu, adaptivní dálkové světlomety, udržování jízdy v pruhu nebo sledování únavy řidiče.
Po stránce motorizací zatím Ford zmiňuje hlavně novinku ve formě 3,5litrového hybridního V6 PowerBoost, který bude dostupný pod kapotou výbav XL až Limited. Elektromotor je zabudovaný ve skříni desetistupňové automatické převodovky a pracuje s 1,5kWh baterií. Přesné údaje o výkonu ještě nebyly zveřejněny.
Střídmý je Ford rovněž ohledně dalších motorizací. Pod kapotou F-150 by se ale měly nadále objevit 2,7litrové a 3,5litrové šestiválce EcoBoost, atmosféricky plněný pětilitrový V8 nebo třílitrový turbodiesel V6. Pohon zadních kol zůstává standardem, čtyřkolka je za příplatek. Produkce nového Fordu F-150 začne na podzim.