Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Ford v USA představuje novou generaci svého populárního SUV Explorer. Přestože je dostupné i s pohonem všech kol, standardně je v dnešní době trochu překvapivě zadokolkou.

S pořadí již šestou generací rodinného SUV Explorer se Ford vrací ke kořenům. Na rozdíl od předchůdce, který měl motor uložený napříč a standardně pohon předních kol, totiž automobilka uvádí nový Explorer s podélně uloženým motorem a základně pohonem zadních kol. Nadále se však bude Ford snažit modelu udržet prestižní místo jednoho z nejprodávanějších SUV na trhu USA.

Velké SUV opět cílí na rodinné využití, takže nabízí celkem tři řady sedadel, kdy prostřední druhá řada může být v konfiguraci klasické lavice nebo dvou samostatných sedaček. Se složenou druhou i třetí řadou sedaček nabídne Explorer zavazadlový prostor o objemu až 2486 litrů.

Ford Mustang Shelby GT500 se dále poodhaluje. Nyní unikly patentové snímky

Ford Mustang Shelby GT500 se dále poodhaluje. Nyní unikly patentové snímky

Uvnitř bude asi největší kontroverzí dotykový 10,1palcový displej infotainmentu, který je ve vyšší úrovni výbavy situován na výšku a trčí ze středu palubní desky. Po vzoru dnešních trendů pak dostává model i digitální přístrojový štít před řidičem. Premiérou je nakonec v Exploreru nový parkovací asistent Active Park Assist 2.0, která má pomoci zaparkovat SUV zcela autonomně.

Pod kapotou bude výchozí jednotkou 2,3litrový čtyřválec EcoBoost o výkonu 223 kW (304 koní) a točivém momentu 420 Nm. Ten bude standardně spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou a sílu bude posílat na zadní kola. Systém pohonu všech kol bude u Exploreru nabízen za příplatek.

Auto roku 2019 v České republice: Vítězem je Ford Focus!

Auto roku 2019 v České republice: Vítězem je Ford Focus!

Výkonnější motorizaci zastane třílitrový šestiválec EcoBoost o výkonu 272 kW (370 koní) a točivém momentu 514 Nm. Specifikace převodovky a pohonu zadních nebo všech kol zůstává stejná. Dále se rovněž mluví o zástavbě hybridního ústrojí používajícího elektromotor a 3,3litrový šestiválec – motorizaci, kterou mimochodem dostanou Explorery určené pro americkou policii.

Ford také oznámil, že pracuje na vrcholné variantě ST, která by z třílitrového V6 dokázala vymáčknout až 298 kW (405 koní) a kolem 540 Nm. Každopádně, výrobce zatím neuvedl, zda plánuje s novým Explorerem vytáhnout i mimo trh USA.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků