Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Ford v USA představuje novou generaci svého populárního SUV Explorer. Přestože je dostupné i s pohonem všech kol, standardně je v dnešní době trochu překvapivě zadokolkou.

S pořadí již šestou generací rodinného SUV Explorer se Ford vrací ke kořenům. Na rozdíl od předchůdce, který měl motor uložený napříč a standardně pohon předních kol, totiž automobilka uvádí nový Explorer s podélně uloženým motorem a základně pohonem zadních kol. Nadále se však bude Ford snažit modelu udržet prestižní místo jednoho z nejprodávanějších SUV na trhu USA.

Velké SUV opět cílí na rodinné využití, takže nabízí celkem tři řady sedadel, kdy prostřední druhá řada může být v konfiguraci klasické lavice nebo dvou samostatných sedaček. Se složenou druhou i třetí řadou sedaček nabídne Explorer zavazadlový prostor o objemu až 2486 litrů.

Ford Mustang Shelby GT500 se dále poodhaluje. Nyní unikly patentové snímky

Ford Mustang Shelby GT500 se dále poodhaluje. Nyní unikly patentové snímky

Uvnitř bude asi největší kontroverzí dotykový 10,1palcový displej infotainmentu, který je ve vyšší úrovni výbavy situován na výšku a trčí ze středu palubní desky. Po vzoru dnešních trendů pak dostává model i digitální přístrojový štít před řidičem. Premiérou je nakonec v Exploreru nový parkovací asistent Active Park Assist 2.0, která má pomoci zaparkovat SUV zcela autonomně.

Pod kapotou bude výchozí jednotkou 2,3litrový čtyřválec EcoBoost o výkonu 223 kW (304 koní) a točivém momentu 420 Nm. Ten bude standardně spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou a sílu bude posílat na zadní kola. Systém pohonu všech kol bude u Exploreru nabízen za příplatek.

Auto roku 2019 v České republice: Vítězem je Ford Focus!

Auto roku 2019 v České republice: Vítězem je Ford Focus!

Výkonnější motorizaci zastane třílitrový šestiválec EcoBoost o výkonu 272 kW (370 koní) a točivém momentu 514 Nm. Specifikace převodovky a pohonu zadních nebo všech kol zůstává stejná. Dále se rovněž mluví o zástavbě hybridního ústrojí používajícího elektromotor a 3,3litrový šestiválec – motorizaci, kterou mimochodem dostanou Explorery určené pro americkou policii.

Ford také oznámil, že pracuje na vrcholné variantě ST, která by z třílitrového V6 dokázala vymáčknout až 298 kW (405 koní) a kolem 540 Nm. Každopádně, výrobce zatím neuvedl, zda plánuje s novým Explorerem vytáhnout i mimo trh USA.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků