Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Ford v USA představuje novou generaci svého populárního SUV Explorer. Přestože je dostupné i s pohonem všech kol, standardně je v dnešní době trochu překvapivě zadokolkou.

S pořadí již šestou generací rodinného SUV Explorer se Ford vrací ke kořenům. Na rozdíl od předchůdce, který měl motor uložený napříč a standardně pohon předních kol, totiž automobilka uvádí nový Explorer s podélně uloženým motorem a základně pohonem zadních kol. Nadále se však bude Ford snažit modelu udržet prestižní místo jednoho z nejprodávanějších SUV na trhu USA.

Velké SUV opět cílí na rodinné využití, takže nabízí celkem tři řady sedadel, kdy prostřední druhá řada může být v konfiguraci klasické lavice nebo dvou samostatných sedaček. Se složenou druhou i třetí řadou sedaček nabídne Explorer zavazadlový prostor o objemu až 2486 litrů.

Ford Mustang Shelby GT500 se dále poodhaluje. Nyní unikly patentové snímky

Ford Mustang Shelby GT500 se dále poodhaluje. Nyní unikly patentové snímky

Uvnitř bude asi největší kontroverzí dotykový 10,1palcový displej infotainmentu, který je ve vyšší úrovni výbavy situován na výšku a trčí ze středu palubní desky. Po vzoru dnešních trendů pak dostává model i digitální přístrojový štít před řidičem. Premiérou je nakonec v Exploreru nový parkovací asistent Active Park Assist 2.0, která má pomoci zaparkovat SUV zcela autonomně.

Pod kapotou bude výchozí jednotkou 2,3litrový čtyřválec EcoBoost o výkonu 223 kW (304 koní) a točivém momentu 420 Nm. Ten bude standardně spojen s desetistupňovou automatickou převodovkou a sílu bude posílat na zadní kola. Systém pohonu všech kol bude u Exploreru nabízen za příplatek.

Auto roku 2019 v České republice: Vítězem je Ford Focus!

Auto roku 2019 v České republice: Vítězem je Ford Focus!

Výkonnější motorizaci zastane třílitrový šestiválec EcoBoost o výkonu 272 kW (370 koní) a točivém momentu 514 Nm. Specifikace převodovky a pohonu zadních nebo všech kol zůstává stejná. Dále se rovněž mluví o zástavbě hybridního ústrojí používajícího elektromotor a 3,3litrový šestiválec – motorizaci, kterou mimochodem dostanou Explorery určené pro americkou policii.

Ford také oznámil, že pracuje na vrcholné variantě ST, která by z třílitrového V6 dokázala vymáčknout až 298 kW (405 koní) a kolem 540 Nm. Každopádně, výrobce zatím neuvedl, zda plánuje s novým Explorerem vytáhnout i mimo trh USA.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků