Nový Ford Explorer míří do Evropy. Hybrid do zásuvky má V6 a 450 koní!

V USA populární rodinné SUV se opět vrací oficiálně na evropský trh. Ford zde bude zbrusu nový Explorer nabízet výhradně jako plug-in hybrid se slušnou základní výbavou.

Ford v současnosti řádně upravuje modelovou nabídku jak v USA, tak na evropském trhu. Trochu nečekaně se tak nyní dozvídáme, že za mořem oblíbeného SUV Explorer se po letech opět dočkáme i u nás. Sedmimístný vůz bude zastávat místo prémiového rodinného SUV, které navíc pomůže s elektrifikací modelové nabídky Fordu v Evropě.

O zcela novém Exploreru pro americký trh jsme psali již dříve. Vůči jeho evropské specifikaci se však zásadněji liší hlavě použitou technikou pod kapotou. Naše verze Exploreru bude totiž nabízena výhradně jako plug-in hybrid s ústrojím kombinujícím zážehový třílitrový šestiválec EcoBoost, elektromotor a generátor.

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Systémový výkon Exploreru Plug-In Hybrid je udávaných 331 kW (450 koní) a 840 N.m točivého momentu. Sílu na všechna kola přenáší 10stupňová automatická převodovka. SUV bude schopné jezdit i čistě na elektřinu, kdy v tomto režimu zvládne ujet přes 40 km v městském cyklu. Baterii o kapacitě 13,1 kWh poté během jízdy dobíjí i systém rekuperace energie při brzdění

Jediná nabízená motorizace bude určena pro obě výbavy, a to sportovně vyhlížející ST-Line a luxusněji pojaté Platinum. Přesné rozměry evropského Exploreru nám zatím Ford neuvádí, pouze tak víme, že velké SUV měří více než pět metrů na délku, dva metry na šířku a skoro dva metry na výšku. Sedmimístné uspořádání bude standardem. Základní objem kufru také zatím neznáme, se složenými sedačkami lze ale docílit objemu až 2274 litrů. 

Ford ukončí výrobu modelů C-Max a Grand C-Max. O rodinná MPV není zájem

Ford ukončí výrobu modelů C-Max a Grand C-Max. O rodinná MPV není zájem

Interiéru dominuje dotyková obrazovka o úhlopříčce 10,1 palce (standardně u Platinum) nebo 8,0 palce (standardně u ST-Line). V obou verzích je před řidičem digitální 12,3palcový přístrojový štít. Ve standardní výbavě pak nechybí vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná sedadla v druhé řadě, vyhřívaný volant, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu, sluneční clony u druhé řady sedadel, tónovaná okna či audiosystém B&O se 14 (Platinum) nebo 12 (ST-Line) reproduktory.

Explorer funguje i jako mobilní WiFi hotspot až pro deset zařízení a díky aplikaci pro chytré telefony je k dispozici dálkový přístup k vozu – odemykání/zamykání, startování, vyhledání polohy auta, kontrola stavu olejem, paliva apod.

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Prémiově určené SUV pak nesmí v základu postrádat ani systém hlídání mrtvých úhlů (i při tažení přívěsu dlouhého až 10 metrů), předkolizní asistent s detekci chodců a cyklistů, asistent při couvání s automatickým brzdění, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, čtení dopravních značek, asistent pro jízdu v pruhu či asistent pro úhybný manévr. Doplňkově bude k dispozici i kamerový systém s rozsahem 360 stupňů okolo vozidla nebo asistent pro automatické zaparkování vozu.

Ford je prozatím s některými informacemi o evropské verzi Exploreru střídmý. Ještě během letoška se však mají zájemci o velké SUV dočkat spuštění prodeje. Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Frankfurt nad Mohanem, Německo
Adresa výstaviště: Ludwig-Erhard-Anlage 1, 60327
Oficiální web: www.iaa.de/en/cars
Otevírací doba: Po - Ne 9:00 - 19:00
Ceny vstupného: Po-Pá: 15 eur, So-Ne: 13:00 eur, studenti: 8,5 eur
Vstupenky: IAA Online Ticketing

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

 

 

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků