Nový Ford Explorer míří do Evropy. Hybrid do zásuvky má V6 a 450 koní!

V USA populární rodinné SUV se opět vrací oficiálně na evropský trh. Ford zde bude zbrusu nový Explorer nabízet výhradně jako plug-in hybrid se slušnou základní výbavou.

Ford v současnosti řádně upravuje modelovou nabídku jak v USA, tak na evropském trhu. Trochu nečekaně se tak nyní dozvídáme, že za mořem oblíbeného SUV Explorer se po letech opět dočkáme i u nás. Sedmimístný vůz bude zastávat místo prémiového rodinného SUV, které navíc pomůže s elektrifikací modelové nabídky Fordu v Evropě.

O zcela novém Exploreru pro americký trh jsme psali již dříve. Vůči jeho evropské specifikaci se však zásadněji liší hlavě použitou technikou pod kapotou. Naše verze Exploreru bude totiž nabízena výhradně jako plug-in hybrid s ústrojím kombinujícím zážehový třílitrový šestiválec EcoBoost, elektromotor a generátor.

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Systémový výkon Exploreru Plug-In Hybrid je udávaných 331 kW (450 koní) a 840 N.m točivého momentu. Sílu na všechna kola přenáší 10stupňová automatická převodovka. SUV bude schopné jezdit i čistě na elektřinu, kdy v tomto režimu zvládne ujet přes 40 km v městském cyklu. Baterii o kapacitě 13,1 kWh poté během jízdy dobíjí i systém rekuperace energie při brzdění

Jediná nabízená motorizace bude určena pro obě výbavy, a to sportovně vyhlížející ST-Line a luxusněji pojaté Platinum. Přesné rozměry evropského Exploreru nám zatím Ford neuvádí, pouze tak víme, že velké SUV měří více než pět metrů na délku, dva metry na šířku a skoro dva metry na výšku. Sedmimístné uspořádání bude standardem. Základní objem kufru také zatím neznáme, se složenými sedačkami lze ale docílit objemu až 2274 litrů. 

Ford ukončí výrobu modelů C-Max a Grand C-Max. O rodinná MPV není zájem

Ford ukončí výrobu modelů C-Max a Grand C-Max. O rodinná MPV není zájem

Interiéru dominuje dotyková obrazovka o úhlopříčce 10,1 palce (standardně u Platinum) nebo 8,0 palce (standardně u ST-Line). V obou verzích je před řidičem digitální 12,3palcový přístrojový štít. Ve standardní výbavě pak nechybí vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná sedadla v druhé řadě, vyhřívaný volant, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu, sluneční clony u druhé řady sedadel, tónovaná okna či audiosystém B&O se 14 (Platinum) nebo 12 (ST-Line) reproduktory.

Explorer funguje i jako mobilní WiFi hotspot až pro deset zařízení a díky aplikaci pro chytré telefony je k dispozici dálkový přístup k vozu – odemykání/zamykání, startování, vyhledání polohy auta, kontrola stavu olejem, paliva apod.

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Prémiově určené SUV pak nesmí v základu postrádat ani systém hlídání mrtvých úhlů (i při tažení přívěsu dlouhého až 10 metrů), předkolizní asistent s detekci chodců a cyklistů, asistent při couvání s automatickým brzdění, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, čtení dopravních značek, asistent pro jízdu v pruhu či asistent pro úhybný manévr. Doplňkově bude k dispozici i kamerový systém s rozsahem 360 stupňů okolo vozidla nebo asistent pro automatické zaparkování vozu.

Ford je prozatím s některými informacemi o evropské verzi Exploreru střídmý. Ani cenovky a přesnější datum uvedení na trh tak zatím neznáme. Ještě během letoška se však mají zájemci o velké SUV dočkat spuštění prodeje.  

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků