Nový Ford C-MAX se rozjíždí

Výrobní závod společnosti Ford v německém Saarlouis dnes zahájil produkci nového Fordu C-MAX. První vyrobený vůz vyvezli z výrobní linky starosta Saarlouis Roland Henz a ředitel továrny Jacques Pollenus. Nový        C-MAX bude u prodejců Ford k dostání od května. V letošním roce chce firma vyrobit 129 000 kusů tohoto modelu.
 
Prezident společnosti Ford-Werke GmbH Bernhard Mattes při této příležitosti řekl: „Ford C-MAX představuje pevný základ pro zajištění pracovních míst v Saarlouis. Do vývoje a modernizace podniku jsme investovali 17 milionů eur (475 mil. Kč).“
 
Závod je vytížen na plnou kapacitu, pracuje se na tři směny. Každý den podnik opustí 1920 nových vozů Ford Focus a C-MAX. Z toho 1300 připadá na tři karosářské varianty modelu Focus (sedan, hatchback, kombi) a 620 na C-MAX.
 
Továrna v Saarlouis je největším zaměstnavatelem v regionu. Pracuje zde 6400 zaměstnanců, další 2000 lidí nalezly uplatnění v přilehlém průmyslovém areálu. Celkem 78% ze zde vyrobených vozů Focus a C-MAX míří na export do osmašedesáti zemí světa. Patří k nim třeba Angola, Austrálie, Jamajka, Japonsko, Tahiti, Taiwan či Nový Zéland. Nejvýznamnějšími zahraničními odbytišti těchto dvou modelů jsou Velká Británie, Itálie a Francie.
 
Ford Focus se vyrábí rovněž ve španělské Valencii a ruském Vševoložsku. C-MAX je naproti tomu vyráběn výhradně v Saarlouis. Od 27. června 2003 jich zde stihli postavit již 509 000.
 
V Saarlouis však vznikají vozy Ford již od 16. ledna 1970. Nejprve to byl Ford Escort, následovaný modely Capri, Fiesta a Orion. Rekordmanem je Escort. Modrý ovál v Saarlouis vyrobil celkem 6,5 milionu kusů tohoto úspěšného vozu.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků