Nový Ford C-MAX se rozjíždí

Výrobní závod společnosti Ford v německém Saarlouis dnes zahájil produkci nového Fordu C-MAX. První vyrobený vůz vyvezli z výrobní linky starosta Saarlouis Roland Henz a ředitel továrny Jacques Pollenus. Nový        C-MAX bude u prodejců Ford k dostání od května. V letošním roce chce firma vyrobit 129 000 kusů tohoto modelu.
 
Prezident společnosti Ford-Werke GmbH Bernhard Mattes při této příležitosti řekl: „Ford C-MAX představuje pevný základ pro zajištění pracovních míst v Saarlouis. Do vývoje a modernizace podniku jsme investovali 17 milionů eur (475 mil. Kč).“
 
Závod je vytížen na plnou kapacitu, pracuje se na tři směny. Každý den podnik opustí 1920 nových vozů Ford Focus a C-MAX. Z toho 1300 připadá na tři karosářské varianty modelu Focus (sedan, hatchback, kombi) a 620 na C-MAX.
 
Továrna v Saarlouis je největším zaměstnavatelem v regionu. Pracuje zde 6400 zaměstnanců, další 2000 lidí nalezly uplatnění v přilehlém průmyslovém areálu. Celkem 78% ze zde vyrobených vozů Focus a C-MAX míří na export do osmašedesáti zemí světa. Patří k nim třeba Angola, Austrálie, Jamajka, Japonsko, Tahiti, Taiwan či Nový Zéland. Nejvýznamnějšími zahraničními odbytišti těchto dvou modelů jsou Velká Británie, Itálie a Francie.
 
Ford Focus se vyrábí rovněž ve španělské Valencii a ruském Vševoložsku. C-MAX je naproti tomu vyráběn výhradně v Saarlouis. Od 27. června 2003 jich zde stihli postavit již 509 000.
 
V Saarlouis však vznikají vozy Ford již od 16. ledna 1970. Nejprve to byl Ford Escort, následovaný modely Capri, Fiesta a Orion. Rekordmanem je Escort. Modrý ovál v Saarlouis vyrobil celkem 6,5 milionu kusů tohoto úspěšného vozu.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků