Nový Ford C-MAX se rozjíždí

Výrobní závod společnosti Ford v německém Saarlouis dnes zahájil produkci nového Fordu C-MAX. První vyrobený vůz vyvezli z výrobní linky starosta Saarlouis Roland Henz a ředitel továrny Jacques Pollenus. Nový        C-MAX bude u prodejců Ford k dostání od května. V letošním roce chce firma vyrobit 129 000 kusů tohoto modelu.
 
Prezident společnosti Ford-Werke GmbH Bernhard Mattes při této příležitosti řekl: „Ford C-MAX představuje pevný základ pro zajištění pracovních míst v Saarlouis. Do vývoje a modernizace podniku jsme investovali 17 milionů eur (475 mil. Kč).“
 
Závod je vytížen na plnou kapacitu, pracuje se na tři směny. Každý den podnik opustí 1920 nových vozů Ford Focus a C-MAX. Z toho 1300 připadá na tři karosářské varianty modelu Focus (sedan, hatchback, kombi) a 620 na C-MAX.
 
Továrna v Saarlouis je největším zaměstnavatelem v regionu. Pracuje zde 6400 zaměstnanců, další 2000 lidí nalezly uplatnění v přilehlém průmyslovém areálu. Celkem 78% ze zde vyrobených vozů Focus a C-MAX míří na export do osmašedesáti zemí světa. Patří k nim třeba Angola, Austrálie, Jamajka, Japonsko, Tahiti, Taiwan či Nový Zéland. Nejvýznamnějšími zahraničními odbytišti těchto dvou modelů jsou Velká Británie, Itálie a Francie.
 
Ford Focus se vyrábí rovněž ve španělské Valencii a ruském Vševoložsku. C-MAX je naproti tomu vyráběn výhradně v Saarlouis. Od 27. června 2003 jich zde stihli postavit již 509 000.
 
V Saarlouis však vznikají vozy Ford již od 16. ledna 1970. Nejprve to byl Ford Escort, následovaný modely Capri, Fiesta a Orion. Rekordmanem je Escort. Modrý ovál v Saarlouis vyrobil celkem 6,5 milionu kusů tohoto úspěšného vozu.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků