Nový Ford C-MAX se rozjíždí

Výrobní závod společnosti Ford v německém Saarlouis dnes zahájil produkci nového Fordu C-MAX. První vyrobený vůz vyvezli z výrobní linky starosta Saarlouis Roland Henz a ředitel továrny Jacques Pollenus. Nový        C-MAX bude u prodejců Ford k dostání od května. V letošním roce chce firma vyrobit 129 000 kusů tohoto modelu.
 
Prezident společnosti Ford-Werke GmbH Bernhard Mattes při této příležitosti řekl: „Ford C-MAX představuje pevný základ pro zajištění pracovních míst v Saarlouis. Do vývoje a modernizace podniku jsme investovali 17 milionů eur (475 mil. Kč).“
 
Závod je vytížen na plnou kapacitu, pracuje se na tři směny. Každý den podnik opustí 1920 nových vozů Ford Focus a C-MAX. Z toho 1300 připadá na tři karosářské varianty modelu Focus (sedan, hatchback, kombi) a 620 na C-MAX.
 
Továrna v Saarlouis je největším zaměstnavatelem v regionu. Pracuje zde 6400 zaměstnanců, další 2000 lidí nalezly uplatnění v přilehlém průmyslovém areálu. Celkem 78% ze zde vyrobených vozů Focus a C-MAX míří na export do osmašedesáti zemí světa. Patří k nim třeba Angola, Austrálie, Jamajka, Japonsko, Tahiti, Taiwan či Nový Zéland. Nejvýznamnějšími zahraničními odbytišti těchto dvou modelů jsou Velká Británie, Itálie a Francie.
 
Ford Focus se vyrábí rovněž ve španělské Valencii a ruském Vševoložsku. C-MAX je naproti tomu vyráběn výhradně v Saarlouis. Od 27. června 2003 jich zde stihli postavit již 509 000.
 
V Saarlouis však vznikají vozy Ford již od 16. ledna 1970. Nejprve to byl Ford Escort, následovaný modely Capri, Fiesta a Orion. Rekordmanem je Escort. Modrý ovál v Saarlouis vyrobil celkem 6,5 milionu kusů tohoto úspěšného vozu.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků