Nový Ford Bronco oficiálně: Legenda se vrátila jako drsný off-road a robustní SUV

Po několika ukázkách a řadě uniklých fotografií se konečně strhla plachta z jednoho z nejočekávanějších aut letošního roku. Dorazilo rovnou ve třech verzích!

O návratu modelu Bronco do nabídky amerického Fordu se mluvilo již pár let zpět. Ford se k tomu ale moc neměl a místo toho pokračoval ve vylepšování svých tradičních pick-upů, kterým dodnes silně houstne konkurence. Nakonec k tomu ale došlo a Ford se rozhodl pokračovat v tradici, kterou započal v roce 1965.

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

První bronco se zaměřovalo na zákazníky klasického Jeepu CJ-5 a terénního vozu International Harvester Scout. To současné míří na Jeep Wrangler a jeho různé variace, případně pak i proti Land Roveru Defender, pokud vezmeme v potaz myšlenku klasického terénního vozu v moderním pojetí.

Bronco

Novinka bude dostupná ve třech provedeních - dvoudveřové, čtyřdveřové a jako SUV s názvem Sport. Nejdříve se podíváme na ty terénní. Ford si zakládá na tom, že novinka nevznikla jako módní doplněk, ale jako funkční nástroj. To se rozhodl podpořit zajímavými čísly. Světlá výška vozu je 29,4 cm, brodivost 85,1 cm a maximální přejezdový úhel až 37,2 stupňů.

Designově není pochyb o tom, že mají Jeep a Land Rover hodně těžkou konkurenci. Bronco totiž hraje na stejnou nostalgickou notu a překládá zákazníkům tradiční retro s porcí nové techniky včetně LED světlometů a velkého infotainmentu s off-road navigací. Zajímavostí pak je vršek palubní desky, který není plochý, ale zahrnuje několik úchytů pro doplňky. Aby Ford udržel krok s Jeepem, mají i bronca do terénu odnímatelné dveře a střechu.

TEST Jeep Wrangler Unlimited 2.2 CRD AWD Sahara: Hodinky s vodotryskem

TEST Jeep Wrangler Unlimited 2.2 CRD AWD Sahara: Hodinky s vodotryskem

Ford Bronco bude k mání ve dvou motorizacích EcoBoost. Základem je čtyřválec o objemu 2,3 litru, který můžete znát ze standardního Fordu Mustang. V broncu disponuje výkonem 270 koní a 420 N.m točivého momentu. Druhá motorizace má o dva válce víc a produkuje výkon 310 koní a 542 N.m točivého momentu.

Motory mohou být spárované s novým sedmistupňovým manuálem (speciální první stupeň pro jízdu v terénu) či desetistupňovou automatickou převodovkou a k dispozici jsou dva druhy pohonu 4x4. Pod karoserií je bytelný ocelový rámový podvozek, při jehož stavbě byly použity komponenty od terénních specialistů ze společnosti Dana Corporation.

Ford Troller TX4 oficiálně: Když je pro vás Wrangler drahý a Jimny měkkota

Ford Troller TX4 oficiálně: Když je pro vás Wrangler drahý a Jimny měkkota

Ford Bronco bude k dispozici v šesti různých výbavách a jedenácti barevných odstínech. Vstup na trh pak odstartuje další výbava First Edition. Samozřejmostí je pak několik paketů, které vás vůz vybaví do jakéhokoliv terénu. Nechybí také dodatečné světlomety či střešní nosiče. Nehledě na zvolenou výbavu pak bude možné vůz osadit terénními pneumatikami o velikosti 35“.

Sport

Ford Bronco Sport je lehce změkčená verze vozu, který jsme si představili v předchozích odstavcích. I tak ale disponuje dobrými terénními schopnostmi, které mohou některá SUV pouze závidět (světlá výška 22,4 cm). Terénní i víceúčelové bronco navrhovali stejní lidé ve stejnou dobu. Vozy tak spolu sdílí velmi podobný design.

Bronco Sport měří 4387 mm na šířku, 2088 mm na šířku a od 1783 mm na výšku (dle pneumatik). S rozvorem 2670 mm je tedy podobně velké jako Hyundai Tucson. Základní motorizací modelu bude tříválec EcoBoost o objemu 1,5 litru s výkonem 135 kW (183 koní) a s 257 N.m točivého momentu.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Výbava Badlands, která je více zaměřená na jízdu mimo silnici, a první edice First Edition budou dostupné s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 183 kW (249 koní) a 372 N.m točivého momentu. Pro tyto výbavy bude dostupný i pohon všech kol. Hlavním rivalem tohoto vozu je Jeep Compass Trailhawk.

Za kolik?

Ford Bronco Sport půjde do prodeje ještě letos a začíná na 28.155 dolarech (662.000 Kč). Terénní bronco vyjde na minimálně 29.995 dolarů (705.000 Kč). Za tyto peníze dostanete dvoudveřovou konfiguraci s motorem 2.3 EcoBoost. Kompletní ceny a dostupnost na dalších trzích zatím nejsou jasné.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků