Nový Focus bude levnější než Golf, Astra a Octavia

18 komentářů

stim
2. září • 20:42

No ja myslim, ze konkurence dotlaci vyvoj na poli bezpecnosti i k vice bodovym pasum, jakesi levne kleci a sedadlum s bocni ochranou/vedenim hlavy. Pred 25 lety se lide na zadnich sedadlech vubec nepoutali. Detske sedacky se nepouzivaly. Operky hlavy.... A dnes? Mit v aute na predni sedacce stejny petibodovy pas a bocni ochranu hlavy jako ma nas mladej (3 roky) na sve detske sedacce tak si piskam a citim se mnohem bezpecneji. Myslim, ze nejvetsi problem je prave nedokonalost soucanych pasu. 6-8 Airbagu bude za 5 let ve standardu i malych aut. Za 3-5 roku budou mit skoro vsechny novy (evropsky a jap.) auta 5 hvezdicek v crash testech.
Ono totiz na tech autech neni pomalu co zlepsovat. Viz stara a nova Oktavia. Nejvetsi rozdil bude pocitam v crash testu. Stara 4 hvezdy s odrenyma usima a nova predpokladam 5 poctivych. Ale to jsou jen me domnenky. Problem muze byt to, ze nektery prvky bezpecnosti mohou omezovat komfort a snadnost pouziti auta.

nfx
2. září • 21:52

No právě, ono je to o té pohodlnosti a až absurdním pocitu zdánlivé bezpečnosti, který berou lidé nevím kde. Vždyť stačí drobná nepozornost a máte navždy změněný život. Celé je to o uvědomění si toho, jak je cestování autem vlastě ve skutečnosti vysoce nebezpečné. Do budoucna kromě pasivní bezpečnosti dojde myslím i ke zvýšení aktivní bezpečnosti tak, že stále více činností budou vykonávat počítače. To co dnes mají jen nejluxusnější auta, jako třeba automatické hlídání vzdálenosti například od vozidla před vámi, bude naprostá samozřejmost. Dokonce si myslím, že to dojde tak daleko, že řidič nebude přímo ovládat volantem směr, všechny předepsané vzdálenosti a pozici na cestě budou hlídat počítače, volantem se budou pouze dávat pokyny, co by chtěl řidič udělat, a teprve počítač vyhodnotí, je-li to správné a sám provede potřebné akce, jako třeba zapnutí blinkrů, přeřazení, volba správného natočení kol a průjezdové rychlosti, apod.

Nick
1. září • 19:05

v zakladu by mely byt jen 2 airbagy.

Petr
1. září • 19:36

Nesmysl, každý novější auto nižší střední má aspoň 4. Dva je dnes už málo.

nfx
1. září • 20:13

No, já si třeba myslím, že airbagy jsou pouze přechodné řešení současné doby. Podívejte se na Formuli 1, tam také žádné airbagy nemají, a jaké havárie bez problému přežijí. Pevnost karoserie při nárazu má zkrátka ještě co zlepšovat.

Al Bunda
1. září • 22:08

A všiml sis také, jak jsou připoutaní? 6 bodovými pásy a pořádně utažení, takže je to o komplexních opatřeních a řešeních. Máš pravdu - je co zlepšovat, ale bohužel to vše stojí spousty peněz - a nikdo by si tak drahé auto (které má takové technické řešení jako F1 či alespoň podobně účinné) nekoupil, neboť by převyšovalo i cenu Ferrari ENZO  Takže nastupuje kompromis - relativně pevná karoserie, účinné bezpečnostní pásy a AIRBAGY

Turbo
2. září • 0:50

Cite:: Takže nastupuje kompromis - relativně pevná karoserie, účinné bezpečnostní pásy a AIRBAGY ---/// Reply: Chceš něco vědět? Žádný osobní vůz dodávaný na trh nemá karoserii natolik pevnou, aby prostor pro posádku zůstal neporušen při čelním nárazu větším jak 65 km/h a bočním nárazu větším jak 30 km/h. Žádný airbag s pyropatronou, vystřelující bag rychlostí ca 260 km/h, není v autě z toho důvodu, aby plnil funkci měkkého polštáře. Žádný laciný samonavíjecí 3 bodový pás s předpínačí nebo bez není schopen při větších nárazových rychlostech udržet tělo dospělého člověka tak, aby nekolidovalo s volantem/palubkou. Při nárazu se pás pod náporem těla natáhne až o metr - a už vůbec není schopen udržet tělo v rovině při nárazech zešikma. Takže z toho plyne otázka: Na co tam tyhle věci jsou??? Když nemohou zachránit život, vyjma nárazu při absurdně nízkých rychlostech?? - Je třeba uznat, že je to stále o poznání "lepší" než před x lety a alespoň někdy to dost pomůže. ALE stejně. Proti těmhle pičičinkám je poměrně laciná bezpečnostní klec z trubek, skořepinové sedačky s 5ti a 6ti bodovými pásy, naprosto geniální. Obzvláště, když dokáže jezdcům rallye zachránit život i při kolizích v rychlostech nad 150 km/h. Nevím jak kdo, ale já bych to ve svém sériovém autě chtěl mít taky, i za tu cenu, že bych do něj musel lézt střechou. Nějaký přiblblý bagy, který mi náraz vylepšej rozdrcením obličejové části, jsou tak akorát na ....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Al Bunda
2. září • 10:48

Možná sis nevšiml, že jsem psal RELATIVNĚ pevná karoserie. Ono je nutno také počítat s deformačními zónami, aby přetížení působící na tělo nepřekročilo limitní hodnoty. Jistě že by pro konstruktéry nebylo tak těžké navrhnout kabinu tak, aby "vydržela" náraz třeba při 150km/h rychlosti, ale jak píšu - nikdo by to nezaplatil. Proto ten kompromis a snaha konstruktérů zádržnými systémy udrřet tělo tak, kde je nebezpečí průniku karoserie minimální.

Nikde jsem nepsal, že airbag má být měkký polštář, funkce airbagu v autě je mi známa a vím, že airbag tě RELATIVNĚ dobře ochrání pouze při současném připoutání. Ten airbag je tam právě kvůli tomu aby tělo nekolidovalo s palubkou/volantem a pás má tělo natolik zpomalit aby ke kontaktu těla s airbagem došlo až v momentě, kdy je plně nafouknutý.

Tvá hypotéza o metrovém prodloužení je zajímavá, leč ničím nepodložená.

Jinak ti nic nebrání si nechat tvůj "bezpečnostní" návrh do svého vozu nechat dodělat - určitě najdeš tuningovou firmu, která ti vyhoví a opatří tvůj vůz "klecí" šestiboďáky i skořepinama. Jde jen o to, zda na to máš finance.

Turbo
2. září • 18:14

Ja se nepřišel hádat. Pouze tě informovat. Relativně pevná karoserie neexistuje. Buď je pevná nebo není. O deformačních zónách a jejich potřebnosti netřeba diskutovat. Prostor pro posádku však není součástí deformační zóny. Co se týká pásů, tak pokud si myslíš, že jde o hypotézy, tak tě zklamu. Princip filmové cívky v pásech a limity umělých tkanin, jsou dostatečně známé. Trubkový rám stojí od 9,500 Kč. Sedačky a pásy předpokládám asi tak podobně - tedy méně, než 2 bagy.

Al Bunda
3. září • 9:14

V tom případě neexistuje pevná karoserie - vždy je možno vyvinout dostatech síly aby byla deformovaná. Je to o slovíčkaření, kdo chce ten pochopí co jsem měl na mysli, kdo ne ... jeho smůla.

Ano, vím že každý materiál má své limity - jen jsi nedoložil konkrétními zkouškami či měřením to prodloužení o 1 m  proto hypotéza

Turbo
2. září • 10:02

Ty to mas nejake popletene. Moznost preziti s pasem a bagem pri tech tvych "absurdne nizkych rychlostech", pri kterych se mimochodem stane vetsina dopr. nehod, je opravdu vyrazne vyssi, nez bez nich. To jen abys vedel na co tam ty veci jsou. Kdyby tam nebyly, tak odhaduju, ze tech mrtvych bude tak 2x tolik. A kdyby se lidi jeste poutali vsichni a ne jen polovina, tak by ten rozdil byl tak 4:1.
Mohl bych tady rozporovat tvoje teorie o natazeni pasu a jine, ale nema to cenu. Myslim, ze ti nikdo nebrani si tam ty skorepiny a 6bod. pasy dat. Jeste si vem prilbu i s limcem. S tou kleci to uz bude trochu slozitejsi.
Mam pocit, ze si toho jeste moc nenajezdil(jestli vubec). A ze by si absolvoval nejakou drsnejsi dopr. nehodu, o tom uz uplne pochybuji. Pak bys totiz vedel, z jak zdemolovanyho auta se da vylezt oknem bez jedineho skrabnuti, samozrejme pokud tam mas ty "picicinky". Promin, ale cela ta tvoje teorie je mi pripada jak od nejakyho skolaka, co si nekde vycetl nejaka cisla.

nfx
2. září • 8:34

Přesně tak, mě by také vůbec nevadilo poutat se pořádnými šestibodovými pásy a aby auto mělo třeba tu trubkovou konstrukci. Ty spousty smrtelných zranění jsou zkrátka daní za to, jak "frajersky" se v něčem tak nebezpečném, jako je rozjeté auto, pohybujeme. Stačí pouze respektovat fyzikální zákony pomocí relativně jednoduchých opatření a bezpečnost se radikálně zvýší.

Ivoš
1. září • 20:10

Fiat Stilo je starej asi 3 roky a taky má jenom 2. V nejnižší výbavě... Je pravda že je taky levnej... dávají na něj velký slevy

Petr
1. září • 20:44

Auto starý tři roky není nový. 307 má taky jenom dva, ale je to stařeček. Mégane, Golf, Octavia, A3, všichni mají čtyři nebo šest abgs.

vedeni
1. září • 11:02

...nevidim duvod koupe vyse zmineneho tria.

n
2. září • 15:29

kupa focusu je rozhodne dobra investicia. motor vydrzi dlhsie, ako konkurencia od vw.

vahal by som mozno nad octaviou, ale focus bol robeny samostatne pre svoj podvozok, octavia sa len prisposobuje. takze, jasna kupa.

Name and surname
1. září • 11:17

...pokud u výběru auta vede především cena, tak snad... Ale já si vybírám vůz i podle jiných kritérií a cena je až druhořadou položkou...

Michael
1. září • 11:51

Vetsina lidi vybira auto pomerem cena/vybava.

Je pravda ze s auty od Forda jsem mimoradne spokojen, takze pro me je to jednoznacne vyhodna koupe!

Doporučujeme

Články odjinud