Nový Fiat Uno 2010: tentokrát již detailněji

Znovuzrozené Uno je tu v plné parádě. Že by dobrá zpráva pro fanoušky klasických Fiatů? Ano, ale jen pro ty žijící v Jižní Americe, zatím...

O přípravách nového Fiatu Uno jsme vás informovali již několikrát. První špionážní snímky a podrobnosti jsme vám nabídli na tomto místě, před pár týdny unikly automobilce i první oficiální fotografie. Včera ale brazilská odnož Fiatu nové Uno konečně oficiálně představila veřejnosti.

Vůz, prodávat se zde začne již během tohoto měsíce, přičemž další jihoamerické trhy by měly následovat ve druhé půli tohoto roku. Během posledního měsíce jsme zaslechli zákulisní spekulace o tom, že by se nové Uno mohlo časem objevit i v Evropě, nyní se tyto spekulace změnily v oficiální oznámení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Fiat Uno má být 3 770 mm dlouhý, 1 643 mm široký a 1 490 mm vysoký, přičemž rozvor náprav činí 2 370 mm a základní objem zavazadlového prostoru byl stanoven na 280 litrů. Tyto parametry z Una dělají propojovací článek mezi modely Panda a Punto Evo. Karoserie Una si vypůjčila některé rysy z menší Pandy, ale celek působí svébytným zpracováním detailů. Interiér vozu je v porovnání se současnými evropskými Fiaty poněkud jednodušší, což svědčí o zvyklostech na trzích rozvojových zemí, jimž je novinka prvotně určena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme si u Fiatu zvykli, také Uno bude dodáváno v široké škále verzí včetně provedení „SUV“, jež se má vyznačovat jménem Way, zvýšenou světlou výškou a drsnějším vzezřením s oplastovanými spodními částmi karoserie.

V závislosti na konkrétním trhu bude možno volit ze dvou nových zážehových motorů, které byly vyvíjeny se záměrem spalovat benzín i alkohol (zvláště v Brazílii jde o zavedený druh paliva vyráběného z obnovitelných zdrojů na místech neobnovitelných deštných pralesů). „Litr“ má dávat 75 koní (55 kW) při provozu na benzín a 73 koní (53 kW) na alkohol, výkonnější jednotka s objemem 1,4 l má zaručovat výkon 88 koní (64 kW), resp. 85 koní (62 kW). Oba motory budou pohánět kola přední nápravy skrze pětistupňovou převodovku s manuálním řazením. Se vznětovými verzemi se zatím nepočítá, alespoň ne pro brazilský trh, jenž se znovuzrozenému Fiatu Uno stane na nějakou dobu jedinou domovinou.

Jak jsme již zmínili, Uno by měla čekat kariéra i v Evropě a na dalších kontinentech. Na přesnější informace o době příchodu na trh, technice a cenové třídě, do které Uno v Evropě zamíří, si ale ještě budeme muset počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Fiat Uno 2010
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků