Nový Fiat Uno 2010: tentokrát již detailněji

Znovuzrozené Uno je tu v plné parádě. Že by dobrá zpráva pro fanoušky klasických Fiatů? Ano, ale jen pro ty žijící v Jižní Americe, zatím...

O přípravách nového Fiatu Uno jsme vás informovali již několikrát. První špionážní snímky a podrobnosti jsme vám nabídli na tomto místě, před pár týdny unikly automobilce i první oficiální fotografie. Včera ale brazilská odnož Fiatu nové Uno konečně oficiálně představila veřejnosti.

Vůz, prodávat se zde začne již během tohoto měsíce, přičemž další jihoamerické trhy by měly následovat ve druhé půli tohoto roku. Během posledního měsíce jsme zaslechli zákulisní spekulace o tom, že by se nové Uno mohlo časem objevit i v Evropě, nyní se tyto spekulace změnily v oficiální oznámení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Fiat Uno má být 3 770 mm dlouhý, 1 643 mm široký a 1 490 mm vysoký, přičemž rozvor náprav činí 2 370 mm a základní objem zavazadlového prostoru byl stanoven na 280 litrů. Tyto parametry z Una dělají propojovací článek mezi modely Panda a Punto Evo. Karoserie Una si vypůjčila některé rysy z menší Pandy, ale celek působí svébytným zpracováním detailů. Interiér vozu je v porovnání se současnými evropskými Fiaty poněkud jednodušší, což svědčí o zvyklostech na trzích rozvojových zemí, jimž je novinka prvotně určena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme si u Fiatu zvykli, také Uno bude dodáváno v široké škále verzí včetně provedení „SUV“, jež se má vyznačovat jménem Way, zvýšenou světlou výškou a drsnějším vzezřením s oplastovanými spodními částmi karoserie.

V závislosti na konkrétním trhu bude možno volit ze dvou nových zážehových motorů, které byly vyvíjeny se záměrem spalovat benzín i alkohol (zvláště v Brazílii jde o zavedený druh paliva vyráběného z obnovitelných zdrojů na místech neobnovitelných deštných pralesů). „Litr“ má dávat 75 koní (55 kW) při provozu na benzín a 73 koní (53 kW) na alkohol, výkonnější jednotka s objemem 1,4 l má zaručovat výkon 88 koní (64 kW), resp. 85 koní (62 kW). Oba motory budou pohánět kola přední nápravy skrze pětistupňovou převodovku s manuálním řazením. Se vznětovými verzemi se zatím nepočítá, alespoň ne pro brazilský trh, jenž se znovuzrozenému Fiatu Uno stane na nějakou dobu jedinou domovinou.

Jak jsme již zmínili, Uno by měla čekat kariéra i v Evropě a na dalších kontinentech. Na přesnější informace o době příchodu na trh, technice a cenové třídě, do které Uno v Evropě zamíří, si ale ještě budeme muset počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Fiat Uno 2010
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků