Nový Fiat Uno 2010: tentokrát již detailněji

Znovuzrozené Uno je tu v plné parádě. Že by dobrá zpráva pro fanoušky klasických Fiatů? Ano, ale jen pro ty žijící v Jižní Americe, zatím...

O přípravách nového Fiatu Uno jsme vás informovali již několikrát. První špionážní snímky a podrobnosti jsme vám nabídli na tomto místě, před pár týdny unikly automobilce i první oficiální fotografie. Včera ale brazilská odnož Fiatu nové Uno konečně oficiálně představila veřejnosti.

Vůz, prodávat se zde začne již během tohoto měsíce, přičemž další jihoamerické trhy by měly následovat ve druhé půli tohoto roku. Během posledního měsíce jsme zaslechli zákulisní spekulace o tom, že by se nové Uno mohlo časem objevit i v Evropě, nyní se tyto spekulace změnily v oficiální oznámení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Fiat Uno má být 3 770 mm dlouhý, 1 643 mm široký a 1 490 mm vysoký, přičemž rozvor náprav činí 2 370 mm a základní objem zavazadlového prostoru byl stanoven na 280 litrů. Tyto parametry z Una dělají propojovací článek mezi modely Panda a Punto Evo. Karoserie Una si vypůjčila některé rysy z menší Pandy, ale celek působí svébytným zpracováním detailů. Interiér vozu je v porovnání se současnými evropskými Fiaty poněkud jednodušší, což svědčí o zvyklostech na trzích rozvojových zemí, jimž je novinka prvotně určena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme si u Fiatu zvykli, také Uno bude dodáváno v široké škále verzí včetně provedení „SUV“, jež se má vyznačovat jménem Way, zvýšenou světlou výškou a drsnějším vzezřením s oplastovanými spodními částmi karoserie.

V závislosti na konkrétním trhu bude možno volit ze dvou nových zážehových motorů, které byly vyvíjeny se záměrem spalovat benzín i alkohol (zvláště v Brazílii jde o zavedený druh paliva vyráběného z obnovitelných zdrojů na místech neobnovitelných deštných pralesů). „Litr“ má dávat 75 koní (55 kW) při provozu na benzín a 73 koní (53 kW) na alkohol, výkonnější jednotka s objemem 1,4 l má zaručovat výkon 88 koní (64 kW), resp. 85 koní (62 kW). Oba motory budou pohánět kola přední nápravy skrze pětistupňovou převodovku s manuálním řazením. Se vznětovými verzemi se zatím nepočítá, alespoň ne pro brazilský trh, jenž se znovuzrozenému Fiatu Uno stane na nějakou dobu jedinou domovinou.

Jak jsme již zmínili, Uno by měla čekat kariéra i v Evropě a na dalších kontinentech. Na přesnější informace o době příchodu na trh, technice a cenové třídě, do které Uno v Evropě zamíří, si ale ještě budeme muset počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Fiat Uno 2010
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků