Nový Fiat Punto: větší, lepší, kulatější

Již delší dobu se spekuluje o tom, jaký bude nový Fiat Punto. Již delší dobu se rovněž ví, že bude velmi podobný nové Corse od Opelu. Jako obvykle vypátral více informací německý AMS. Nové Punto bude s novou Corsou sdílet velké množství dílů (řízení, elektroniku, brzdy atd.) včetně úplně nové platformy. Ta se nepochlubí větším rozvorem, jak tomu bývá u mnoha nových vozů zvykem, ale celkově bude automobil o 6 cm delší a 2 cm vyšší, takže délka bude činit 3.9 m a výška 1.5 m (už současné Punto patří k nejprostornějším v segmentu).

Na společném projektu spolupracovalo 80 lidí z Fiatu a 40 z Opelu. Tato forma spolupráce pomohla ušetřit až 20 procent nákladů. Přes značné úspory nové Punto i Corsa levnější nebudou. Obě automobilky se totiž rozhodly, že raději zlepší kvalitu a možná také výbavu. Jako pohonné jednotky bude Fiat podle AMS nabízet pět benzínových a čtyři naftové motory. Benzín zastoupí známé jednotky s objemem 1.2 l až po 1.8 l ve verzi Abarth, za naftu nastoupí jednotky 1.3 JTD a 1.9 JTD, pod kapotou se objeví i nová 1.6 JTD s výkonem 88 kW/120 k.  

Otázka vzhledu zůstává stále otevřená, nicméně víme, že tvary karoserie pochází z dílen Giugiara. Podle různých zdrojů má být nové Punto zase kulatější a tedy více podobné úspěšné první generaci. Na trhu by se mělo nové Punto objevit příští rok v létě.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků