Nový Fiat Punto: větší, lepší, kulatější

Již delší dobu se spekuluje o tom, jaký bude nový Fiat Punto. Již delší dobu se rovněž ví, že bude velmi podobný nové Corse od Opelu. Jako obvykle vypátral více informací německý AMS. Nové Punto bude s novou Corsou sdílet velké množství dílů (řízení, elektroniku, brzdy atd.) včetně úplně nové platformy. Ta se nepochlubí větším rozvorem, jak tomu bývá u mnoha nových vozů zvykem, ale celkově bude automobil o 6 cm delší a 2 cm vyšší, takže délka bude činit 3.9 m a výška 1.5 m (už současné Punto patří k nejprostornějším v segmentu).

Na společném projektu spolupracovalo 80 lidí z Fiatu a 40 z Opelu. Tato forma spolupráce pomohla ušetřit až 20 procent nákladů. Přes značné úspory nové Punto i Corsa levnější nebudou. Obě automobilky se totiž rozhodly, že raději zlepší kvalitu a možná také výbavu. Jako pohonné jednotky bude Fiat podle AMS nabízet pět benzínových a čtyři naftové motory. Benzín zastoupí známé jednotky s objemem 1.2 l až po 1.8 l ve verzi Abarth, za naftu nastoupí jednotky 1.3 JTD a 1.9 JTD, pod kapotou se objeví i nová 1.6 JTD s výkonem 88 kW/120 k.  

Otázka vzhledu zůstává stále otevřená, nicméně víme, že tvary karoserie pochází z dílen Giugiara. Podle různých zdrojů má být nové Punto zase kulatější a tedy více podobné úspěšné první generaci. Na trhu by se mělo nové Punto objevit příští rok v létě.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků