Již delší dobu se spekuluje o tom, jaký bude nový Fiat Punto. Již delší dobu se rovněž ví, že bude velmi podobný nové Corse od Opelu. Jako obvykle vypátral více informací německý AMS. Nové Punto bude s novou Corsou sdílet velké množství dílů (řízení, elektroniku, brzdy atd.) včetně úplně nové platformy. Ta se nepochlubí větším rozvorem, jak tomu bývá u mnoha nových vozů zvykem, ale celkově bude automobil o 6 cm delší a 2 cm vyšší, takže délka bude činit 3.9 m a výška 1.5 m (už současné Punto patří k nejprostornějším v segmentu).
Na společném projektu spolupracovalo 80 lidí z Fiatu a 40 z Opelu. Tato forma spolupráce pomohla ušetřit až 20 procent nákladů. Přes značné úspory nové Punto i Corsa levnější nebudou. Obě automobilky se totiž rozhodly, že raději zlepší kvalitu a možná také výbavu. Jako pohonné jednotky bude Fiat podle AMS nabízet pět benzínových a čtyři naftové motory. Benzín zastoupí známé jednotky s objemem 1.2 l až po 1.8 l ve verzi Abarth, za naftu nastoupí jednotky 1.3 JTD a 1.9 JTD, pod kapotou se objeví i nová 1.6 JTD s výkonem 88 kW/120 k.
Otázka vzhledu zůstává stále otevřená, nicméně víme, že tvary karoserie pochází z dílen Giugiara. Podle různých zdrojů má být nové Punto zase kulatější a tedy více podobné úspěšné první generaci. Na trhu by se mělo nové Punto objevit příští rok v létě.
Fiat Punto si získává zákazníky především stylovým italským designem, ale v jeho prospěch mluví i jistý podvozek a energický turbomotor 1,4 l. Vyrábí se i jako sportovní Abarth.
Test Fiat Punto Evo 1,4