Jeho technika je bez překvapení, uvnitř se těšte na chytré nápady pro vysokou přepravní kapacitu i bezpečnost.
Fiat se stává pátou značkou, využívající konstrukci Citroënu Berlingo, který přišel na trh již před čtyřmi lety. U Peugeotu mu říkají Rifter, u Opelu Combo a mimo koncern Stellantis ji využívá Toyota pro své ProAce City.
Fiat Doblo bude na evropském trhu k dostání jako van, crew cab s dvěma řadami sedadel a nákladovým prostorem i jako rodinné Combi. Zákazník bude moci vybírat ze dvou délek. Pohon zajistí osvědčená paleta motorů: benzinová dvanáctistovka s výkonem 81 kW či naftová patnáctistovka se 74 kW či 96 kW. Elektrické provedení E-Doblo využije 100kW elektromotor v kombinaci s 50kWh baterií, dojezd dle WLTP činí přes 280 km.
Svým vnitřkem vyhoví rodinnému i pracovnímu životu – v civilním provedení může mít v druhé řadě tři samostatná sedadla se systémem Isofix, jako užitkáč pak umožní naložit předměty o délce až 3,4 metru díky otevíratelné části přepážky. Uvnitř najdeme také digitální zpětné zrcátko, kombinované s parkovací kamerou. Jeho obraz jde na 5“ obrazovku. U pracovního provedení E-Doblo pak lze využít zásuvku pro napájení nářadí nebo třeba ledničky. Elektromobil uveze až 800 kilogramů nebo dvě europalety, provedení se spalovacím motorem zvládne až tunu. Výroba bude probíhat ve španělském Vigu.
Otázkou ale je, zda a jak budou spalovací motory dostupné. Koncern Stellantis před nedávnem oznámil, že Berlingo a jeho deriváty budou jezdit výhradně na elektřinu a například u Citroënu nebo Peugeotu už najdete v nabídce pouze bateriové modely, u Opelu si můžete pomoci fintou a objednat si prosklené pětimístné Combo Life N1. Uvidíme, až Doblo dostane český ceník.