Nový Fiat Cinquecento bude mít v rodném listu jen Polsko

Automobilka Fiat v jihopolském městě Tychy má naději: turínský koncern chce vyrábět novou generaci svého nejmenšího modelu 500, podle italské číslovky zvaného Cinquecento, jen v Polsku.
Nový Fiat Cinquecento bude mít v rodném listu jen Polsko

Na tři zdroje se odvolává Automotive News Europe (ANE), informoval, že Italové ukončí výrobu Fiatu 500 v továrně Chrysler Mexico v Toluce. Nová generace modelu má přijít v roce 2015 a bude se vyrábět výhradně „v nejlepší továrně Fiatu v Tychy“, odkud se bude prodávat do celého světa.

Mluvčí Fiatu a Chrysleru však odmítli plány komentovat. Fiat do výroby modelu 500 v Tychy investoval 300 milionů eur. Chrysler za rozběh licenční výroby v Toluce vydal 550 milionů dolarů.

Současné modely 500 z Tychy a Toluky vypadají podobně, velmi se však liší jejich interiéry. A s tím by měl být konec. Výroba automobilu „s globální specifikací“ umožní podle magazínu vyhnout se duplicitě nákladů.

Massimo Vecchio, analytik milánské společnosti Mediobanca Securities, časopisu řekl, že jedno výrobní místo se zdá být logickým krokem. Podle jeho názoru také přesun výroby do Polska umožní efektivní využití tychyské továrny.

V jejím nejlepším roce 2009 opustilo výrobní haly 600 tisíc automobilů. O dva roky později skončila výroba tamního nejdůležitějšího modelu Panda Classic, kterého se vyrobilo 2,1 milionu. Z politických důvodů se vedení rozhodlo vyrábět třetí generaci Pandy jen v jihoitalském Pomigliano d’Arco.

Sám výkonný ředitel automobilky Fiat Sergio Marchionne popsal tuto vynucenou operaci jako iracionální rozhodnutí a dodal, že bylo učiněno kvůli záchraně pracovních míst v Itálii, kde jsou náklady na práci vysoké.

V loňském roce bylo v Tychy vyrobeno již jen 350 tisíc vozů, letos by měla produkce dál klesat na 250 tisíc aut. Propuštěno bude 1450 zaměstnanců. Přitom továrna v Tychy platí za nejmodernější v rámci celého koncernu.

Zdroj: E15.cz 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků