Nový Fiat Cinquecento bude mít v rodném listu jen Polsko

Automobilka Fiat v jihopolském městě Tychy má naději: turínský koncern chce vyrábět novou generaci svého nejmenšího modelu 500, podle italské číslovky zvaného Cinquecento, jen v Polsku.
Nový Fiat Cinquecento bude mít v rodném listu jen Polsko

Na tři zdroje se odvolává Automotive News Europe (ANE), informoval, že Italové ukončí výrobu Fiatu 500 v továrně Chrysler Mexico v Toluce. Nová generace modelu má přijít v roce 2015 a bude se vyrábět výhradně „v nejlepší továrně Fiatu v Tychy“, odkud se bude prodávat do celého světa.

Mluvčí Fiatu a Chrysleru však odmítli plány komentovat. Fiat do výroby modelu 500 v Tychy investoval 300 milionů eur. Chrysler za rozběh licenční výroby v Toluce vydal 550 milionů dolarů.

Současné modely 500 z Tychy a Toluky vypadají podobně, velmi se však liší jejich interiéry. A s tím by měl být konec. Výroba automobilu „s globální specifikací“ umožní podle magazínu vyhnout se duplicitě nákladů.

Massimo Vecchio, analytik milánské společnosti Mediobanca Securities, časopisu řekl, že jedno výrobní místo se zdá být logickým krokem. Podle jeho názoru také přesun výroby do Polska umožní efektivní využití tychyské továrny.

V jejím nejlepším roce 2009 opustilo výrobní haly 600 tisíc automobilů. O dva roky později skončila výroba tamního nejdůležitějšího modelu Panda Classic, kterého se vyrobilo 2,1 milionu. Z politických důvodů se vedení rozhodlo vyrábět třetí generaci Pandy jen v jihoitalském Pomigliano d’Arco.

Sám výkonný ředitel automobilky Fiat Sergio Marchionne popsal tuto vynucenou operaci jako iracionální rozhodnutí a dodal, že bylo učiněno kvůli záchraně pracovních míst v Itálii, kde jsou náklady na práci vysoké.

V loňském roce bylo v Tychy vyrobeno již jen 350 tisíc vozů, letos by měla produkce dál klesat na 250 tisíc aut. Propuštěno bude 1450 zaměstnanců. Přitom továrna v Tychy platí za nejmodernější v rámci celého koncernu.

Zdroj: E15.cz 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků