Nový Fiat Cinquecento bude mít v rodném listu jen Polsko

Automobilka Fiat v jihopolském městě Tychy má naději: turínský koncern chce vyrábět novou generaci svého nejmenšího modelu 500, podle italské číslovky zvaného Cinquecento, jen v Polsku.
Nový Fiat Cinquecento bude mít v rodném listu jen Polsko

Na tři zdroje se odvolává Automotive News Europe (ANE), informoval, že Italové ukončí výrobu Fiatu 500 v továrně Chrysler Mexico v Toluce. Nová generace modelu má přijít v roce 2015 a bude se vyrábět výhradně „v nejlepší továrně Fiatu v Tychy“, odkud se bude prodávat do celého světa.

Mluvčí Fiatu a Chrysleru však odmítli plány komentovat. Fiat do výroby modelu 500 v Tychy investoval 300 milionů eur. Chrysler za rozběh licenční výroby v Toluce vydal 550 milionů dolarů.

Současné modely 500 z Tychy a Toluky vypadají podobně, velmi se však liší jejich interiéry. A s tím by měl být konec. Výroba automobilu „s globální specifikací“ umožní podle magazínu vyhnout se duplicitě nákladů.

Massimo Vecchio, analytik milánské společnosti Mediobanca Securities, časopisu řekl, že jedno výrobní místo se zdá být logickým krokem. Podle jeho názoru také přesun výroby do Polska umožní efektivní využití tychyské továrny.

V jejím nejlepším roce 2009 opustilo výrobní haly 600 tisíc automobilů. O dva roky později skončila výroba tamního nejdůležitějšího modelu Panda Classic, kterého se vyrobilo 2,1 milionu. Z politických důvodů se vedení rozhodlo vyrábět třetí generaci Pandy jen v jihoitalském Pomigliano d’Arco.

Sám výkonný ředitel automobilky Fiat Sergio Marchionne popsal tuto vynucenou operaci jako iracionální rozhodnutí a dodal, že bylo učiněno kvůli záchraně pracovních míst v Itálii, kde jsou náklady na práci vysoké.

V loňském roce bylo v Tychy vyrobeno již jen 350 tisíc vozů, letos by měla produkce dál klesat na 250 tisíc aut. Propuštěno bude 1450 zaměstnanců. Přitom továrna v Tychy platí za nejmodernější v rámci celého koncernu.

Zdroj: E15.cz 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků