Proč to dali tak levně ? To se v čechách přestane prodávat oktávčí hatchback ! Kdyby přidali 30 tisíc na ceně, vydělaj víc a ucho se neutrhne.
...hmm, tak toho ze by bylo Bravo v Cechach prodejni hit se fakt nebojim. Toby se musel uplne zmenit pristup FIATU CR ke svejm zakaznikum... Jedou ve stylu "nedavam slevu zadarmo" a pri reseni problemu se podle toho taky chovaj... Servisni sit a zazemi vubec, chovani k zakaznikovi pri reseni reklamaci je uplne k placi... I kdyby BRAVO bylo konecne ta zlomova pastika, kterou Fiat fanaticky videj ve kazdym novym modelu od dob Stila, samo o sobe to moc nepomuze, protoze poprodejni sluzby jsou k placi...
Jestli je priplatek 30-50k "prekvapivy" a "nemaly", co je potom priplatek za trvalcovyho ropaka u Fobie? Vzdyt tam se doplaci snad 90k(!!). :-O
Mně by docela zajímalo, jaké jsou ve skutečnosti náklady na turbonafťák vs. turbobenzín. Je mi jasné, že se na vysoké ceně nafťáků podílí nenažranost automobilek ve stylu "budeš jezdit za levno, tak sis dobře spočítal, že se ti výrazně dražší ropák vyplatí". Ale zajímalo by mě zhruba kolik můžou být reálné vyšší náklady a kolik ta nenažranost.
Podle me je rozdil ve vyrobe zanedbatelny, ropak nema nic, kvuli cemu by mel byt nejak extremne drahy. Ceny jsou vysledkem marketingu a spousta lidi vidi nizkou spotrebu, aniz by jim doslo, ze se to nemusi nutne vyplatit. Jenze polozka "auto" je jen jedna, zatimco polozek "uctenka za benzin" je spousta a tak ten prvotni naklad neni tak videt. A nenazranost - nevim, co delas, ale "nenazranej" je uplne kazdej, kdo neco prodava - kazdy proste prodava za tolik, za kolik muze. Zadny business neni charita a pokud se najde clovek, ktery si za 1.4 TDI ve Fobii priplati 90k a jeste s tim machruje na diskusi (porad se musim smat), tak proc mu to davat levneji? Vzdyt ten clovek je presvedcen, ze to poridil levne. Navic pochopitelne onanovat nad uctem z benzinky a pak frajerit na netu, ze jezdis za 4 na 100 s benzinem nemuzes. Ropakistum pochopitelne nedochazi, ze ne kazdy musi hlidat kazdou korunu a na jizde lze uprednostnit i jine veci, nez je chrochtani a mala spotreba. Diky tomu je ale zase sranda, ne?:-)
lidem, kteří jsou ovce nepatří nic jiného, než ostříhat.
Jak tato myšlenka souvisí s cenou nové Bravy?Asi žiji na jiné planetě,ale buď potkávám lidi no a když jedu na SK,tak tam vidím pást se dobytek.Ale že by to byli přetransformovaní lidé,to si nemyslím.B-]
Ad nenažranost - já kapitalismus celkem dobře chápu. Nenažranost jsem myslel tak, že mi přijde v absolutním nepoměru prodejní cena vs "náklady + přiměřený zisk".Když přijedu do servisu s tím, že potřebuju vyměnit dejme tomu gumu, mohli by mě natáhnout, protože mám za 2h jednání a musím to stihnout (expresní příplatek +100%, zahraniční vůz +50%, luxusní třída +100%), ale taky mi to můžou udělat za běžnou cenu, za jakou kolo vymění Fandovi Vonáskovi, co je v důchodu. Sice to není úplně ekonomický pojem, ale já zkrátka rozlišuju "podnikat jen pro prachy za každou cenu" (ryze kapitalistický přístup) a "poskytnout slušný produkt/službu za odpovídající peníz" (tento lidský přístup se do kapitalismu moc nehodí, vím).
Porad by me zajimalo, co delas, protoze si myslim, ze nemas pravdu a skoro urcite bych rekl, ze business tvym oborem neni (muzu se ale plest).To, co oznacujes za ryze kapitalisticky pristup totiz nicim takovym neni. Kapitalista neni clovek, ktery se ridi heslem "po nas potopa", to je pristup socialisticky. Naopak je to clovek, ktery vi, ze bude z neceho potreba zit i pristi tyden a podle toho se chova, tj. slusne. Navic tebou uvedeny pripad by byl spis pokusem o zneuzitim momentalniho postaveni a tisne nez o bezny pristup, protoze kdybys nespechal, tak mu na takove podminky z vysoka vis co. To, co delaji automobilky ale nicim takovym, cos popsal, neni. Nikdo te nenuti koupit si zrovna Bravo a mas-li pocit, ze za ty prachy nestoji, tak si ho nevezmes. Dobry priklad kapitalistickeho pristupu jsou treba nemecke mycky. Kdyz je zamraceno/prsi, stoji umyti tak 3-4 Eura. Kdyz je ale krasne pocasi, stoji to 6. Muzes rikat, ze se te snazi odrbat, ale muzes si to taky umyt sam a na mycku se vykaslat, nebo proste auto neumyvat. Rozcilovat se, ze ferova cena jsou 3 Eura k nicemu neni, navic definovat "ferovou cenu" je tezke, protoze kdyby se vetsine ridicu 6 Euro zdalo moc, mycka by musela zlevnit. Takova, ktera by uctovala +50% za zahranicni auto a +100% za luxusni tridu si troufam rict neexistuje - prave proto, ze mycky provozuji kapitalisti a nikoliv Paroubek.
Napis mi na birdie na porcus tecka cz, probereme to detailneji.
No daky rozdiel v nakladoch tam predsa len bude. Naftak musi byt koli vyssim tlakom a kompresnemu pomeru robustnejsi a pevnejsi, to sa tyka prakticky vsetkych casti pohonu (klukovka, piesty, ojnice). Z toho isteho dovodu je aj tazsi. Ale pri stanoveni ceny ma samozrejme aj marketing svoje slovo (niekedy dokonca hlavne slovo)...Priplatok 30-50 tisic za rovnako vykonny naftak povazujem este za akceptovatelny. Samozrejme, ide o to, kolko clovek rocne najazdi, a po akych cestach. Rozdiel vo vyssej nakupnej cene by sa mal vratit tak do 2, maximalne 3 rokov v usetrenych nakladoch na palivo. Ale tych 90tisic priplatok u FabieII je nehoraznost, to musis najazdit vyse 100tisic km, kym sa ti to vrati...
Tak ja neviem, asi mi ta matematika uz nejde ako kedysi, ale ja v tej tabulke vidim priplatok za ten slabsi naftak 35/40 tisic pri vybavach dynamic/emotion (oproti cene za rovnako vykonny 88kw benzinovy motor). To je ale detail oproti faktu, ze u Fiata Bravo sa naftak naozaj *oplati*, na rozdiel od povedzme Fabie, kde je zan tusim 70 az 90tisic priplatok (co je doslova sialene, navyse u tak maleho auta)...
Plečka, kterou si na úvodu koupí pár nadšenců značky a pak budou muset zlevňovat, viz Grande Punto....
A ono GP slevňuje? Že jsem si nevšiml... Kromě předělání výbav kdysi dávno zatím na GP žádná sleva není, nebavím se o akcích leas.
mám pocit, že se v Turíně chlápci při.posrali. Takový peníze a za fiata?? Ne děkuji, naštěstí mám již objednanou Fabii II TDI. Jen doufám, že mi jí borci při stávce moc nezkazili. Už se těším převelice a Cimbu to bude jistit výkonově
to jelimánek: Máte tam něco ? Srovnávejte Bravo s Hatchbackem Octavie, ne s Fabií. Tu porovnejte s Grande Puntem.
A dají ti k tomu škodifkářskýmu tříválci TDI i sluchátka?
Sluchatla az od verzie "Ambiente", alebo ako doplnkova vybava za priplatok. Vo vybave "Classic" su len chranice na usi ako mal Otik vo filme "Vesnicko ma strediskova"... :-)
super vtip !!!, bohužel pro některé se stane přesto skutečností !
"Takovy penize za fiata?" a zaroven si kupovat o tridu mensi F2 TDI, to je for tydne:-D:-D:-D
tak at ti ta "seuperlevna"fabka slouzi, i kdyz JTDcko by ji hrave strcilo do kapsy
Takový peníze za Fabii? No, já myslím, že Bravo je na tom daleko líp, než třeba Vámi zmíněná Fábka, ikdyž uznávám, je o třídu výše. Naštěstí máme ale každý možnost volby...
Za stejný love mít o třídu menší, výrazně slabší auto je výhra
Ten hoch zřejmě nezná rozdíly mezi třídami. Fabka je o třídu níž a navíc ta nová je dost odpuzující. Bravo vypadá moc pěkně, ale vevnitř je vzadu málo místa, což překvapuje, neboť podvozek je stejný jako u Stila. Jinak ovšem cena odpovídá a neviděl bych ji tragicky, spíše naopak. A ani příplatek nevybočuje z praxe u aut s diesely. Článek asi psal nějaký znalec...
...tak to tě fuckt lituju :-):-)):-D
No to mi nedá nereagovat. No to je debil, ten pán, co pohrdá fiatem, jelikož naštěstí už má objednanou fabii TDI. Buď neumí vůbec řídit, nebo číst, nebo nevidí, nebo je fakt debil jako diagnóza, nebo nejspíš fšechno najednou. Nevadí vám blbečci zaslepení, že vás Mladá Boleslaf Motoren werke tahá za nos? Že Vám dá tu starou techniku v novém kabátě? Že má naprosto neúnosně zastaralé diesely, které se dnes kriticky serou? Doufám, že právě ten chytrák s tou fabií TDI chytí vadné tandemové čerpadlo, ve kterém proniká nafta do oleje a zadře vinou toho motor. Je to dnes častá vada, se kterou si umí koncern poradit stejně dobře, jako s neúnosně krátkou životností turbodmychadel. To mi fakt hnulo žlučí. Jak může být někdo tak omezený a napsat něco takového. Jdu se ven vyzuřit a pokud někdo kolem vysloví ono mezi světskými, olašskými cikány a debily rozšířené "TDI Pičo", dostane do držky (tedy pokud bude menší a slabší, samozřejmě, což ta vyžraná prasata jezdící a modlící se ke koncernovým vozům často bohužel nejsou). Omlouvám se za duševní průjem, ale ztratil jsem soudnost, jednám v afektu, pokud teď zabiju nějakého koncernového omezence, soud mne osvobodí a ještě dostanu 50 Kč od státu za hubení škodné.
A von se to ještě chytá čipovat, Cimbu to je jistě nějaký čiptuzing nebo co? Tak dosud to mohl být i kdysi chytrý chlapec jen chudák vychovaný v hajlující rodině, ale teď už je mi jasné, že jde o nějakého prosťáčka. Že má tento motor historicky vysokou kompresi a více vzduchu se do něj prostě nevedje, tudíž ani více paliva není možné účinně spálit, to mu asi nic neříká. Dobré diesely dnes mají 16,5:1, nejlepší 15,5:1, pak je možné dosahovat pořádných výkonů, anžto turbo tam může fedrovat klidně 1,6 baru i víc. TDI má 19,0:1 a pro řadu blbečků je to stále nejlepší diesel. Nechápu, jakou frustraci musí zažívat konstruktér dieselů, který se s tímto čechonázorem setká.
2Martin Vaculík :S tím co jsi napsal jsi potvrdil že jsi stejnej debil jak on.:-D
somare ty debile odkud siB-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]B-]
Ano, to je bohužel pravda, ale nemohl jsem si pomoci. Už jsem z koncernového fanatismu úplně vyřízený. Nemám sílu s tím bojovat. Bohužel jsem z oboru a zejména o dieselech toho vím příliš mnoho na to, aby mi nervalo žíly, že 90 malozaprděných tlustočechů, považuje TDI za nejlepší motor na světě. Ten motor je dnes jen ukázkou, kudy cesta nevede. Nejlepší byl tak v letech 1993 až 1997, možná 2000. Dnes je to ostuda a značka, která by nejela setrvačností z dob dávno minulých, nemohla by takový junk nabízet.
Klídek! Spíš,kdy bude č.6 Auto Diesel?Na trouby se vykašli.Souhlas s tím obdobím kolem roku 2000.Klasická rotačka,81kW,to šlo,to jo.;-)
V pondělí leze do tiskárny, tipuji, tak týden ho budou vyrábět, takže tak přespříští čtvrtek bude na stáncích. Jo, 81 kW devatenáctka byla skvělá, kdo to má, ať si to nechá do důchodu. Spolehlivější a o moc úspornější diesely už nebudou.
OK, dobrá zpráva,mám předplaceno,takže nesháním, ale už je absťák...chybí mi normální čtení...Perfektní časák! Hlavně je tam cítit odbornost,žádné bláboly.Díky,dobrá práce! ;-)
Ale kliiid.On to zrovna napsal schválně takhle , jak LAMA a tys ses chytil a o to jim jde, jen průděj.V poslední době pozoruji spíše opak.Spousta lidí se tady naváží do Škodovky alá TDI aniž by byl důvod.Dělaj to už jenom ze zvyku.Z TDI už tady nikdo moc vyblázněnej není, spíš naopak.Jsem si jist že je tady v poslední době víc příspěvků antiTDI a bezdůvodně.Ano TDI nastavili směr u ropáků, v té době měl VW náskok opravdu velký rámci své konkurence.Bohužel později vsadil na špatnou technologii zhlediska emisí, ale i TDI má své přednosti...Jinak brzo bude CR, takže jsem zvědav jak se s tím poperou.Apropo víte někdo kyd se začal první TDI montovat do AUDI?? A kdo měl první CR??Schválně:)
Jaroslave, ty asi budeš chytrej týpek, viď? "Zlevňování" je tradičním nástrojem obchodní politiky většiny automobilek na českým trhu. Takže až se zase příště vyspíš v knihovně, tak si nech ranní moudra pro sebe... B-]
a až ty si ho vyhoníš nad fotkou Brava, tak ti třeba dojde, že je rozdíl mezi akcí a výrazným zlevněním z důvodů dlouhodobě malých prodejů
ROTFL, a to ako myslis ze aj u toho GrandePunta zlevnovali koli dlhodobo malym predajom? No, pozri si najprv statistiky, vsak GP ide na dracku jak teple rohliky...
JSEM PRVNÍÍÍÍÍÍÍÍÍ :-D
No to tady není zas až takovej zázrak...:-P
nio a? spíš by mě zajímalo kdy bude možno vidět v českých showroomech...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.