Nový Fiat 500e 3+1 je o chlup praktičtější. Dostal extra dveře na straně spolujezdce

Přidejte malá dvířka na straně spolujezdce a praktičtější „pětistovka“ je na světě. Skvělý nápad?

Zhruba sedm měsíců po premiéře nového elektrického Fiatu 500e přichází italská značka s další karosářskou variantou, která má městskému vozítku zajistit o něco praktičtější schopnosti. Novinka označená 500e 3+1 vlastně zcela popisuje myšlení Fiatu. K původním třem dveřím modelu totiž inženýři přidali jedny malé dveře na straně spolujezdce, ano pouze tam.

Rozměry elektrické „pětistovky“ se nemění, konfigurace interiéru je rovněž identická, pouze tedy verze 3+1 zajišťuje ze strany spolujezdce snazší přístup na druhou řadu sedadel. Otevírání je řešeno stejně jako například u Mazdy RX-8, kdy se dveře otevírají proti sobě. Fiat říká, že praktičtější verze je zaměřena na rodiny a jednoduše lidi, kteří mají během dne plno věci k zařizování.

Fiat Panda slaví čtyřicítku novou verzí. Krizi středního věku vyřešil variantou Sport

Fiat Panda slaví čtyřicítku novou verzí. Krizi středního věku vyřešil variantou Sport

Ačkoliv přidávají vozu dalších 30 kg navíc, podle automobilky nemají extra dveře elektrickému Fiatu zasahovat do jízdních vlastností ani zvyšovat jeho spotřebu elektřiny. Pohonné ústrojí zůstává beze změn, takže i 500e 3+1 pohání jeden elektromotor o síle 87 kW (118 koní), který pracuje s bateriovým modulem o kapacitě 42 kWh, zajišťující dojezd až 320 km (WLTP).

Společně s uvedením varianty 3+1 nicméně Fiat rozšiřuje nabídku elektromobilu o další specifikaci ústrojí. Základem 500e bude tedy nyní verze Action s elektromotorem o výkonu 70 kW (95 koní) a menší baterií o kapacitě 23,8kWh pro dojezd okolo 180 km.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 59 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků