Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

eLzyx  |  19. 03. 2019 12:59

To je divný, vždyť jejich nedávný vůdce Sergio Marchionne hlásal, aby jeho zákazníci nekupovali elektrické Fiaty 500e, že na tom prodělává kalhoty. A najednou to jde?
Každopádně ta elektrická verze Fiatu 500 je už i teď zajímavá. Dá se to koupit jako ojetina za pár korun, dojezd dostatečný pro většinu lidí co cestují akorát z domova do práce a zpátky, po cestě nakoupit nebo vyzvednout děcko ze školky, tj. kolem 80km. A navíc je to snad i více zábavné jak verze od Abarthu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 03. 2019 13:22

Jj u skol mezi vsemi Kodiaky, Audi Q, BMW X, RR/LR a dalsimi mastodonty se bude vyjimat

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 03. 2019 14:20

deti do skole se vozej jen t tech jmenovanych autech? hmm kde to zijes a kam vozis decka do skoly? v Monacu vedle kasina? u jedne skoly/skolky v Praze kde bejva k videni i Maybach nebo zmine X nebo Q bezne vidam i celkem obycejma auta typu Dacia Lodgy nebo Skoda Fabia, a rekl bych ze tech je tak nejak vetsina, Fiat 500 by se tam stratil jak nic

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 03. 2019 18:18

PBIS v Libusi ale jasne, ze jsou tam i normalni auta

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 03. 2019 14:21

docela verim ze na te predelavce s baterkama co kupovali jak nejaky jednotlivec opravdu prodelavali

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  19. 03. 2019 16:51

jaké předělávce? Ano, sice existují Fiaty 500, které byly původně spalováky a následně je jiná společnost přestavovala na elektrické. Ale existují také továrně vyrobené Fiaty 500e, které mají i uzpůsobenou karoserii k instalaci baterií v podlahové části. Pravdou je, že o nich nemusíte vědět, protože se dodávaly jen do Kalifornie.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 03. 2019 17:34

ano vim o nich a v USA jsem si ho i vyzkousel, oni se ale dovazi i do evropy a CR, v CR je jich registrovanych asi 25 kusu (to jsi vedel?) da se i u nekterych delaleru Fiatu pujcit a asi i koupit

tak jak tak, ty auta byli upravovana az posleze, neni to seriova vyroba tak jako treba Nissan Leaf, proste se jen vyrabeli petistovky, kam se nedaly motorova ustroji a ruzne do toho nasledne lide v tovarne montovali elektricke ustroji s bateriema od Bosche, + s k tomu davali jine plastove dily na karoserii, vseho vsudy maloserie o cca 6 tisic kusu

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  19. 03. 2019 22:20

Jenom 25? Tak to potom polovina z nich je na tipcars na prodej - 12 kusů. A ano, většina je dovezena z USA nebo z Rakouska a Německa, ale to asi taby budou US verze, ne?

Nějaké kusy taky prodává jedna autopůjčovna zaměřená na EV, ale už si nepamatuji, Koukal jsem na to, nevypadá špatně, jen pořád drahé.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  19. 03. 2019 22:25

dováží se jako ojetiny a to je sakra rozdíl. Oficiálně se prodávají jen a pouze v Kalifornii. Že je jich v ČR registrováno kolem 25 jsem nevěděl, ale že vůbec nějaké ano. Přijde mi to jako nízké číslo. Každopádně zvažuji stále koupi.
Co se týče jednotlivých článků, tak ty jsou od Samsungu (tzv. SDI). Od Bosche je zbytek - elektromotor, SW, regenerativní brzdění ...

Odpovědět  |   | 
iPace  |  20. 03. 2019 09:43

dulezite je, ze to auto se seriove nestavi, zastavba elektrickeho pohonu a baterii je rucni prace, tedy tezce neefektivni a drahe

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 03. 2019 08:20

Jde o to, že F500 nebyl vyvíjen od počátku s možností zástavby elektrického pohonu, tím pádem nemá ideální vlastnosti, jeho výroba je drahá, v podstatě jsou to "kusovky" vyráběné ručně.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  19. 03. 2019 22:21

Za pár korun? Na tipcars je jich 12 a ceny od 300 tisíc. Pořád je to tak dvojnásobek spalovací verze Fiat 500.

Odpovědět  |   | 
...  |  20. 03. 2019 12:29

Pomiňme to, že to je auto pro dva nepříliš velké dospělé, nebo jednu matku a jedno dítě. V 500e jsem jezdil za volantem, jako spolujezdec vpředu i jako spolujezdec vzadu. Ani jedna z pozic nebyla příjemná. Vzadu přímo hrůza.
To, co je větší problém, je dojezd. Po nabití indikuje 160km,ale je to ve skutečnosti bez topení a bez klimatizace něco kolem 120km a to nesmíte překročit 80km/h. Problém je na dálnici. Už pouhých 100km/h drancuje energii z baterie přímo raketově, na dojezd 100km zapomeňte.
Topení: zapomeňte, vezměte si bundu a kulicha, maximálně si můžete zapnout vyhřívání sedadel. Klimatizace: totéž. Otevřete okna a střechu, jinak je dojezd tragický.
To autíčko je krásné, ale v elektrické verzi v podstatě nepoužitelné, má-li váš denní cíl být dále než 40km od domova a chcete dojet tam i zpět.

Odpovědět  |   | 

Pravděpodobně došli k názoru, že vylepšit stávající bude levnější než vyvíjet nový. Škoda že na něj nemám, jinak bych jej už v elektrické verzi koupil.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  19. 03. 2019 16:53

v Německu koupíte jetou F500e za 250t Kč (u nás jsou tak za 300). Nakrouceno to bude mít nízké desítky tisíc kilometrů. To mi nepřijde jako špatná nabídka, nebo nedostižný "sen".

Odpovědět  |   | 
Dratek  |  19. 03. 2019 15:25

Kdo tuto zhovadilost zastaví!!! Dokud nemá elektromobil baterii, je to nesmysl a a ekologická katastrofa!

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  19. 03. 2019 17:00

to máte pravdu, pokud elektromobil nemá baterii, tak je to ekologická katastrofa. Je marnotratností tím popojíždět jen na vzdálenost dlouhého prodlužováku (50m ?).
btw - nespletl jsi si autorevue s nějakým hračkářstvím? Tam by možná pro děti nějaké "elektromobily" jen na prodlužovák mohli mít.

Odpovědět  |   | 
nedamse  |  19. 03. 2019 17:44

Už se těšim na ty fronty u nabiječek a až bude milión el.aut u nás,to už nebudou elektrárny stihat..četl jsem článek o el.tiráku americké výroby a na nabiti spotřeboval elektřinu jako malá vesnice

Odpovědět  |   | 
Dratek  |  19. 03. 2019 20:43

Ano a to je to o čem píšu. Dojezd Wv golf 100 - 140 km na nabití = realita znamená, že batrie není, co do ceny a příkonu nab. stanice 22KW, rentabilní. Vzhledem k ceně a eko. zamoření přírody!
Z toho plyne že kloudná výkonná baterie neexistuje a nechápe to jenom jelito.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 03. 2019 08:22

Není chyba elektromobilů, že znáš pouze nepovedený VW Golf.

Odpovědět  |   | 
R2  |  20. 03. 2019 05:01

Fiat razne vykrocil k tomu stat se malou a bezvyznamnou automobilkou. V soucasnosti maji 2 modely, ktere z hlediska prodeju stoji za rec a to Pandu a 500. Panda patri k velmi lacinym autum, takze se obavam, ze na ni nebudou uplne vysoke marze a 500 zariznou prechodem na elektrinu.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  21. 03. 2019 11:27

Ono je to jedno automobily v Evropske unii stejne konci, takze jestli to zariznou ted nebo o par let pozdeji uz je nespasi. Za dvacet let bude auto zase statusovy symbol pro bohatsi vrstvy obyvatelstva, dolnich 90 % uz bude zase jezdit jenom sockou. Novy Fiat 500 bude v elektrice auto pro bohate panicky na jezdeni po kadernicich a psich salonech.

Odpovědět  |   | 

Účetní Marchionne zachránil Fiat, přikoupil za pakatel Chrysler, umřel na rakovinu plic a nikdo mu ani nepoděkoval. Celou dobu kritizoval elektromobilitu a 2 měsíce před smrtí představil elektrickou budoucnost Fiatu.
Budiž mu země lehká...

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

Na rakovinu plic umřel protože byl silný kuřák.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Petr  |  24. 03. 2019 11:00

Budoucnost je plyn,zřejmě CNG,který je ještě na 300 let.Automobil na baterii je utopie a jen zatím taková hračka pro boháče.Ano,jede to tiše a nemá to výfuk.Jenže baterie nemá ráda zimu,má omezenou životnost,váží několik metráků,cena v řádech statisíců.Jinak elektřina se bude už jenom zvyšovat a cena jízdy na elektřinu brzo převýší cenu ježdění na CNG.To nepočítám mnohem vyšší cenu elektrického auta,cenu baterie.Ježdění na elektřinu je jen slepá cesta vývoje a za 10 let už nikoho zajímat nebude.

Odpovědět  |   | 

Běž se radší vožrat.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro
Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo