Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

26 komentářů

Petr
24. března • 11:00

Budoucnost je plyn,zřejmě CNG,který je ještě na 300 let.Automobil na baterii je utopie a jen zatím taková hračka pro boháče.Ano,jede to tiše a nemá to výfuk.Jenže baterie nemá ráda zimu,má omezenou životnost,váží několik metráků,cena v řádech statisíců.Jinak elektřina se bude už jenom zvyšovat a cena jízdy na elektřinu brzo převýší cenu ježdění na CNG.To nepočítám mnohem vyšší cenu elektrického auta,cenu baterie.Ježdění na elektřinu je jen slepá cesta vývoje a za 10 let už nikoho zajímat nebude.

Kuk Vykuk
24. března • 20:48

Běž se radší vožrat.

Kuk Vykuk
23. března • 15:42

Účetní Marchionne zachránil Fiat, přikoupil za pakatel Chrysler, umřel na rakovinu plic a nikdo mu ani nepoděkoval. Celou dobu kritizoval elektromobilitu a 2 měsíce před smrtí představil elektrickou budoucnost Fiatu. :-)
Budiž mu země lehká...

Kuk Vykuk
23. března • 15:43

Na rakovinu plic umřel protože byl silný kuřák.

R2
20. března • 5:01

Fiat razne vykrocil k tomu stat se malou a bezvyznamnou automobilkou. V soucasnosti maji 2 modely, ktere z hlediska prodeju stoji za rec a to Pandu a 500. Panda patri k velmi lacinym autum, takze se obavam, ze na ni nebudou uplne vysoke marze a 500 zariznou prechodem na elektrinu.

Ne321
21. března • 11:27

Ono je to jedno automobily v Evropske unii stejne konci, takze jestli to zariznou ted nebo o par let pozdeji uz je nespasi. Za dvacet let bude auto zase statusovy symbol pro bohatsi vrstvy obyvatelstva, dolnich 90 % uz bude zase jezdit jenom sockou. Novy Fiat 500 bude v elektrice auto pro bohate panicky na jezdeni po kadernicich a psich salonech.

nedamse
19. března • 17:44

Už se těšim na ty fronty u nabiječek a až bude milión el.aut u nás,to už nebudou elektrárny stihat..četl jsem článek o el.tiráku americké výroby a na nabiti spotřeboval elektřinu jako malá vesnice

Dratek
19. března • 20:43

Ano a to je to o čem píšu. Dojezd Wv golf 100 - 140 km na nabití = realita znamená, že batrie není, co do ceny a příkonu nab. stanice 22KW, rentabilní. Vzhledem k ceně a eko. zamoření přírody!
Z toho plyne že kloudná výkonná baterie neexistuje a nechápe to jenom jelito.

mpolan
21. března • 8:22

Není chyba elektromobilů, že znáš pouze nepovedený VW Golf.

Dratek
19. března • 15:25

Kdo tuto zhovadilost zastaví!!! Dokud nemá elektromobil baterii, je to nesmysl a a ekologická katastrofa!

eLzyx
19. března • 17:00

to máte pravdu, pokud elektromobil nemá baterii, tak je to ekologická katastrofa. Je marnotratností tím popojíždět jen na vzdálenost dlouhého prodlužováku (50m ?).
btw - nespletl jsi si autorevue s nějakým hračkářstvím? Tam by možná pro děti nějaké "elektromobily" jen na prodlužovák mohli mít.

Miroslav Hoření
19. března • 13:16

Pravděpodobně došli k názoru, že vylepšit stávající bude levnější než vyvíjet nový. Škoda že na něj nemám, jinak bych jej už v elektrické verzi koupil.

eLzyx
19. března • 16:53

v Německu koupíte jetou F500e za 250t Kč (u nás jsou tak za 300). Nakrouceno to bude mít nízké desítky tisíc kilometrů. To mi nepřijde jako špatná nabídka, nebo nedostižný "sen".

eLzyx
19. března • 12:59

To je divný, vždyť jejich nedávný vůdce Sergio Marchionne hlásal, aby jeho zákazníci nekupovali elektrické Fiaty 500e, že na tom prodělává kalhoty. A najednou to jde?
Každopádně ta elektrická verze Fiatu 500 je už i teď zajímavá. Dá se to koupit jako ojetina za pár korun, dojezd dostatečný pro většinu lidí co cestují akorát z domova do práce a zpátky, po cestě nakoupit nebo vyzvednout děcko ze školky, tj. kolem 80km. A navíc je to snad i více zábavné jak verze od Abarthu.

Marek71
19. března • 22:21

Za pár korun? Na tipcars je jich 12 a ceny od 300 tisíc. Pořád je to tak dvojnásobek spalovací verze Fiat 500.

...
20. března • 12:29

Pomiňme to, že to je auto pro dva nepříliš velké dospělé, nebo jednu matku a jedno dítě. V 500e jsem jezdil za volantem, jako spolujezdec vpředu i jako spolujezdec vzadu. Ani jedna z pozic nebyla příjemná. Vzadu přímo hrůza.
To, co je větší problém, je dojezd. Po nabití indikuje 160km,ale je to ve skutečnosti bez topení a bez klimatizace něco kolem 120km a to nesmíte překročit 80km/h. Problém je na dálnici. Už pouhých 100km/h drancuje energii z baterie přímo raketově, na dojezd 100km zapomeňte.
Topení: zapomeňte, vezměte si bundu a kulicha, maximálně si můžete zapnout vyhřívání sedadel. Klimatizace: totéž. Otevřete okna a střechu, jinak je dojezd tragický.
To autíčko je krásné, ale v elektrické verzi v podstatě nepoužitelné, má-li váš denní cíl být dále než 40km od domova a chcete dojet tam i zpět.

iPace
19. března • 14:21

docela verim ze na te predelavce s baterkama co kupovali jak nejaky jednotlivec opravdu prodelavali

eLzyx
19. března • 16:51

jaké předělávce? Ano, sice existují Fiaty 500, které byly původně spalováky a následně je jiná společnost přestavovala na elektrické. Ale existují také továrně vyrobené Fiaty 500e, které mají i uzpůsobenou karoserii k instalaci baterií v podlahové části. Pravdou je, že o nich nemusíte vědět, protože se dodávaly jen do Kalifornie.

mpolan
21. března • 8:20

Jde o to, že F500 nebyl vyvíjen od počátku s možností zástavby elektrického pohonu, tím pádem nemá ideální vlastnosti, jeho výroba je drahá, v podstatě jsou to "kusovky" vyráběné ručně.

iPace
19. března • 17:34

ano vim o nich a v USA jsem si ho i vyzkousel, oni se ale dovazi i do evropy a CR, v CR je jich registrovanych asi 25 kusu (to jsi vedel?) da se i u nekterych delaleru Fiatu pujcit a asi i koupittak jak tak, ty auta byli upravovana az posleze, neni to seriova vyroba tak jako treba Nissan Leaf, proste se jen vyrabeli petistovky, kam se nedaly motorova ustroji a ruzne do toho nasledne lide v tovarne montovali elektricke ustroji s bateriema od Bosche, + s k tomu davali jine plastove dily na karoserii, vseho vsudy maloserie o cca 6 tisic kusu

eLzyx
19. března • 22:25

dováží se jako ojetiny a to je sakra rozdíl. Oficiálně se prodávají jen a pouze v Kalifornii. Že je jich v ČR registrováno kolem 25 jsem nevěděl, ale že vůbec nějaké ano. Přijde mi to jako nízké číslo. Každopádně zvažuji stále koupi.
Co se týče jednotlivých článků, tak ty jsou od Samsungu (tzv. SDI). Od Bosche je zbytek - elektromotor, SW, regenerativní brzdění ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
20. března • 9:43

dulezite je, ze to auto se seriove nestavi, zastavba elektrickeho pohonu a baterii je rucni prace, tedy tezce neefektivni a drahe ;-)

Marek71
19. března • 22:20

Jenom 25? Tak to potom polovina z nich je na tipcars na prodej - 12 kusů. A ano, většina je dovezena z USA nebo z Rakouska a Německa, ale to asi taby budou US verze, ne?Nějaké kusy taky prodává jedna autopůjčovna zaměřená na EV, ale už si nepamatuji, Koukal jsem na to, nevypadá špatně, jen pořád drahé.

bzzz
19. března • 13:22

Jj u skol mezi vsemi Kodiaky, Audi Q, BMW X, RR/LR a dalsimi mastodonty se bude vyjimat ;-)

iPace
19. března • 14:20

deti do skole se vozej jen t tech jmenovanych autech? hmm kde to zijes a kam vozis decka do skoly? v Monacu vedle kasina? u jedne skoly/skolky v Praze kde bejva k videni i Maybach nebo zmine X nebo Q bezne vidam i celkem obycejma auta typu Dacia Lodgy nebo Skoda Fabia, a rekl bych ze tech je tak nejak vetsina, Fiat 500 by se tam stratil jak nic

bzzz
19. března • 18:18

PBIS v Libusi ;-) ale jasne, ze jsou tam i normalni auta ;-)

Doporučujeme

Články odjinud