Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

eLzyx  |  19. 03. 2019 12:59

To je divný, vždyť jejich nedávný vůdce Sergio Marchionne hlásal, aby jeho zákazníci nekupovali elektrické Fiaty 500e, že na tom prodělává kalhoty. A najednou to jde?
Každopádně ta elektrická verze Fiatu 500 je už i teď zajímavá. Dá se to koupit jako ojetina za pár korun, dojezd dostatečný pro většinu lidí co cestují akorát z domova do práce a zpátky, po cestě nakoupit nebo vyzvednout děcko ze školky, tj. kolem 80km. A navíc je to snad i více zábavné jak verze od Abarthu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 03. 2019 13:22

Jj u skol mezi vsemi Kodiaky, Audi Q, BMW X, RR/LR a dalsimi mastodonty se bude vyjimat

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 03. 2019 14:20

deti do skole se vozej jen t tech jmenovanych autech? hmm kde to zijes a kam vozis decka do skoly? v Monacu vedle kasina? u jedne skoly/skolky v Praze kde bejva k videni i Maybach nebo zmine X nebo Q bezne vidam i celkem obycejma auta typu Dacia Lodgy nebo Skoda Fabia, a rekl bych ze tech je tak nejak vetsina, Fiat 500 by se tam stratil jak nic

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 03. 2019 18:18

PBIS v Libusi ale jasne, ze jsou tam i normalni auta

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 03. 2019 14:21

docela verim ze na te predelavce s baterkama co kupovali jak nejaky jednotlivec opravdu prodelavali

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  19. 03. 2019 16:51

jaké předělávce? Ano, sice existují Fiaty 500, které byly původně spalováky a následně je jiná společnost přestavovala na elektrické. Ale existují také továrně vyrobené Fiaty 500e, které mají i uzpůsobenou karoserii k instalaci baterií v podlahové části. Pravdou je, že o nich nemusíte vědět, protože se dodávaly jen do Kalifornie.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  19. 03. 2019 17:34

ano vim o nich a v USA jsem si ho i vyzkousel, oni se ale dovazi i do evropy a CR, v CR je jich registrovanych asi 25 kusu (to jsi vedel?) da se i u nekterych delaleru Fiatu pujcit a asi i koupit

tak jak tak, ty auta byli upravovana az posleze, neni to seriova vyroba tak jako treba Nissan Leaf, proste se jen vyrabeli petistovky, kam se nedaly motorova ustroji a ruzne do toho nasledne lide v tovarne montovali elektricke ustroji s bateriema od Bosche, + s k tomu davali jine plastove dily na karoserii, vseho vsudy maloserie o cca 6 tisic kusu

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  19. 03. 2019 22:20

Jenom 25? Tak to potom polovina z nich je na tipcars na prodej - 12 kusů. A ano, většina je dovezena z USA nebo z Rakouska a Německa, ale to asi taby budou US verze, ne?

Nějaké kusy taky prodává jedna autopůjčovna zaměřená na EV, ale už si nepamatuji, Koukal jsem na to, nevypadá špatně, jen pořád drahé.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  19. 03. 2019 22:25

dováží se jako ojetiny a to je sakra rozdíl. Oficiálně se prodávají jen a pouze v Kalifornii. Že je jich v ČR registrováno kolem 25 jsem nevěděl, ale že vůbec nějaké ano. Přijde mi to jako nízké číslo. Každopádně zvažuji stále koupi.
Co se týče jednotlivých článků, tak ty jsou od Samsungu (tzv. SDI). Od Bosche je zbytek - elektromotor, SW, regenerativní brzdění ...

Odpovědět  |   | 
iPace  |  20. 03. 2019 09:43

dulezite je, ze to auto se seriove nestavi, zastavba elektrickeho pohonu a baterii je rucni prace, tedy tezce neefektivni a drahe

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 03. 2019 08:20

Jde o to, že F500 nebyl vyvíjen od počátku s možností zástavby elektrického pohonu, tím pádem nemá ideální vlastnosti, jeho výroba je drahá, v podstatě jsou to "kusovky" vyráběné ručně.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  19. 03. 2019 22:21

Za pár korun? Na tipcars je jich 12 a ceny od 300 tisíc. Pořád je to tak dvojnásobek spalovací verze Fiat 500.

Odpovědět  |   | 
...  |  20. 03. 2019 12:29

Pomiňme to, že to je auto pro dva nepříliš velké dospělé, nebo jednu matku a jedno dítě. V 500e jsem jezdil za volantem, jako spolujezdec vpředu i jako spolujezdec vzadu. Ani jedna z pozic nebyla příjemná. Vzadu přímo hrůza.
To, co je větší problém, je dojezd. Po nabití indikuje 160km,ale je to ve skutečnosti bez topení a bez klimatizace něco kolem 120km a to nesmíte překročit 80km/h. Problém je na dálnici. Už pouhých 100km/h drancuje energii z baterie přímo raketově, na dojezd 100km zapomeňte.
Topení: zapomeňte, vezměte si bundu a kulicha, maximálně si můžete zapnout vyhřívání sedadel. Klimatizace: totéž. Otevřete okna a střechu, jinak je dojezd tragický.
To autíčko je krásné, ale v elektrické verzi v podstatě nepoužitelné, má-li váš denní cíl být dále než 40km od domova a chcete dojet tam i zpět.

Odpovědět  |   | 

Pravděpodobně došli k názoru, že vylepšit stávající bude levnější než vyvíjet nový. Škoda že na něj nemám, jinak bych jej už v elektrické verzi koupil.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  19. 03. 2019 16:53

v Německu koupíte jetou F500e za 250t Kč (u nás jsou tak za 300). Nakrouceno to bude mít nízké desítky tisíc kilometrů. To mi nepřijde jako špatná nabídka, nebo nedostižný "sen".

Odpovědět  |   | 
Dratek  |  19. 03. 2019 15:25

Kdo tuto zhovadilost zastaví!!! Dokud nemá elektromobil baterii, je to nesmysl a a ekologická katastrofa!

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  19. 03. 2019 17:00

to máte pravdu, pokud elektromobil nemá baterii, tak je to ekologická katastrofa. Je marnotratností tím popojíždět jen na vzdálenost dlouhého prodlužováku (50m ?).
btw - nespletl jsi si autorevue s nějakým hračkářstvím? Tam by možná pro děti nějaké "elektromobily" jen na prodlužovák mohli mít.

Odpovědět  |   | 
nedamse  |  19. 03. 2019 17:44

Už se těšim na ty fronty u nabiječek a až bude milión el.aut u nás,to už nebudou elektrárny stihat..četl jsem článek o el.tiráku americké výroby a na nabiti spotřeboval elektřinu jako malá vesnice

Odpovědět  |   | 
Dratek  |  19. 03. 2019 20:43

Ano a to je to o čem píšu. Dojezd Wv golf 100 - 140 km na nabití = realita znamená, že batrie není, co do ceny a příkonu nab. stanice 22KW, rentabilní. Vzhledem k ceně a eko. zamoření přírody!
Z toho plyne že kloudná výkonná baterie neexistuje a nechápe to jenom jelito.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 03. 2019 08:22

Není chyba elektromobilů, že znáš pouze nepovedený VW Golf.

Odpovědět  |   | 
R2  |  20. 03. 2019 05:01

Fiat razne vykrocil k tomu stat se malou a bezvyznamnou automobilkou. V soucasnosti maji 2 modely, ktere z hlediska prodeju stoji za rec a to Pandu a 500. Panda patri k velmi lacinym autum, takze se obavam, ze na ni nebudou uplne vysoke marze a 500 zariznou prechodem na elektrinu.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  21. 03. 2019 11:27

Ono je to jedno automobily v Evropske unii stejne konci, takze jestli to zariznou ted nebo o par let pozdeji uz je nespasi. Za dvacet let bude auto zase statusovy symbol pro bohatsi vrstvy obyvatelstva, dolnich 90 % uz bude zase jezdit jenom sockou. Novy Fiat 500 bude v elektrice auto pro bohate panicky na jezdeni po kadernicich a psich salonech.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 03. 2019 15:42

Účetní Marchionne zachránil Fiat, přikoupil za pakatel Chrysler, umřel na rakovinu plic a nikdo mu ani nepoděkoval. Celou dobu kritizoval elektromobilitu a 2 měsíce před smrtí představil elektrickou budoucnost Fiatu.
Budiž mu země lehká...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  23. 03. 2019 15:43

Na rakovinu plic umřel protože byl silný kuřák.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  24. 03. 2019 11:00

Budoucnost je plyn,zřejmě CNG,který je ještě na 300 let.Automobil na baterii je utopie a jen zatím taková hračka pro boháče.Ano,jede to tiše a nemá to výfuk.Jenže baterie nemá ráda zimu,má omezenou životnost,váží několik metráků,cena v řádech statisíců.Jinak elektřina se bude už jenom zvyšovat a cena jízdy na elektřinu brzo převýší cenu ježdění na CNG.To nepočítám mnohem vyšší cenu elektrického auta,cenu baterie.Ježdění na elektřinu je jen slepá cesta vývoje a za 10 let už nikoho zajímat nebude.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  24. 03. 2019 20:48

Běž se radší vožrat.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 103 N/A
Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 99 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 186 N/A