Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Fiat má pro novou generaci svého nejpopulárnějšího modelu hodně odvážný plán. Nová „pětistovka“ má totiž přijet výhradně jako elektromobil.

Budoucnost je prý elektrická. Tímto směrem se dnes vydává drtivá většina velkých automobilek a Fiat nechce být pozadu. Kromě toho, že současné portfolio modelů italské značky je už vskutku zastaralé, do davu elektromobility se zatím výrobce také zatím odvážněji nepustil. Mnohé má však změnit příjezd nové generace Fiatu 500 už příští rok.

Z Fiatu totiž nyní oficiálně zaznívá, že zbrusu nový Fiat 500 už nedostane pod kapotu spalovací motor, a to ani ve formě hybridního ústrojí. Ne, nová „pětistovka“ se objeví výhradně jako elektromobil. Novinky se přitom máme dočkat už příští rok na autosalonu v Ženevě.

Příští Panda bude podle studie Fiat Centoventi jako Lego a Ford T v jednom

Příští Panda bude podle studie Fiat Centoventi jako Lego a Ford T v jednom

Současná generace modelu 500 je na trhu od roku 2007 a za tu dobu si malý městský hatchback vydobyl místo nejpopulárnějšího modelu Fiatu. Automobilka dosud vyrobila moderní „pětistovky“ přes dva miliony kusů.

Podle Fiatu si navíc model 500 pořizuje stále větší počet bohatších lidí, jakožto stylový dopravní prostředek k pohybu ve městě. Novinka by tedy měla rovněž zamířit do více prémiového sektoru a nabídnout zájemcům rozsáhlejší, luxusnější výbavu, kvalitnější materiály a podobně. Podle Fiatu tak projde malý model opravdovou transformací.

Fiat oslavuje 120. výročí speciální edicí řady 500. Do Ženevy chystá i Tipo Sport

Fiat oslavuje 120. výročí speciální edicí řady 500. Do Ženevy chystá i Tipo Sport

„S elektrickým Fiatem 500 se vydáme do prémiového segmentu. Bude naprostou proměnou, zcela novým pojetím. Vlastně jakousi městskou variantou Tesly, s nádherným designem a italským stylem. Dolce vita ve formě elektromobilu,“ uvedl šéf marketingu Fiatu a koncernu FCA Olivier Francois.

Francois už také potvrdil, že nový plně elektrický Fiat 500 využije novou platformu současně vyvíjenou koncernem FCA. Ostatně cestou elektromobility se vydal i nedávný koncept Centoventi, předpovídající novou generaci modelu Panda. Je tedy možné, že oba produkční vozy budou sdílet zmíněnou elektrickou architekturu a ústrojí.

Elektromobil 70. let podle Fiatu: Byl opravdu mrňavý, zvládnul ujet 80 km

Elektromobil 70. let podle Fiatu: Byl opravdu mrňavý, zvládnul ujet 80 km

Spalovací „pětistovka“ se nicméně úplného konce nedočká. Tedy ne zatím. Fiat totiž plánuje současnou generaci 500 nadále nabízet s řadou spalovacích motorů i po uvedení nové elektrické generace. Nakonec tedy půjde o dostupnější alternativu k novému protějšku. Otázkou však zůstává, jak dlouho chce ještě Fiat nynější „pětistovku“ držet při životě.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků