Nový Fiat 500: krásné retro oficiálně

(nové info) Italská automobilka Fiat uvolnila první bližší informace o novém modelu 500. Malá-velká elegance je konečně na světě.

Doplněno 4. 6. o nové informace.

Není až tak časté, aby automobilky přicházely s modely, které naváží na uspěšný vůz ze vzdálené historie. Fiat se pro tento krok rozhodl a na trhu se díky tomu objeví nové malé auto, které na svého někdejšího předchůdce navazuje nejen jménem.

Nový Fiat 500 vychází z dávného mini stejného označení a je to vidět na každém detailu. Na rozdíl od Volkswagenu a jeho modelu New Beetle se však drží stejné linie a na bázi pouhého retra nevytváří dojem exklusivity. Tento model by měl být zase „jen” poctivou pětistovkou.

Fiat 500 se zařadí mezi opravdové prcky. Na délku bude měřit 3 550 mm, na šířku 1 650 mm a na výšku 1 490 mm. To je méně, než většina městských mini.

O pohon vozu se v počátku postarají tři agregáty. Základem bude čtyřválec o objemu 1,2 l s výkonem 50 kW (69 k). Ten doplní větší benzínový čtyřválec 1,4 o výkonu 74 kW (100 k). Naftu v počátku zastoupí známý agregát 1,3 JTD o výkonu 55 kW (75 k). Všechny motory malého Fiatu 500 již budou plnit budoucí emisní normu Euro 5, což je v dnešní době ojedinělé.

 

1,2 8V

1,4 16V

1,3 16V JTD

Výkon (kW/k)

50/69

74/100

55/75

Max. rychlost (km/h)

160

182

165

Zrychlení 0-100 (s)

12,9

10,5

12,5

 

Komb. Spotř (l/100 km)

5,1

6,3

4,2

Emise CO2 (g/km)

119

149

111

Emisní norma

Euro 5

Euro 5

Euro 5

 

Délka (mm)

3 546

Šířka (mm)

1 627

Výška (mm)

1 488

Rozvor (mm)

2 300

Objem kufru (l)

170

V budoucnu se ovšem objeví i velká novinka. A to dvouválec o objemu 0,9 l, který bude dopován turbodmychadlem a nabídne výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 120 Nm. Jeho hlavní výhodou bude malá spotřeba, která má být v městském provozu až o 20 procent nižší, než u větších agregátů.

Cena vozu není prozatím stanovena. Z dostupných, leč neoficiálních ceníků vyplývá, že by se základní cena na italském měla pohybovat okolo 250 000 Kč. Jak tomu bude v ČR, uvidíme snad již brzy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Fiat 500
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků