Nový Fiat 500: krásné retro oficiálně

(nové info) Italská automobilka Fiat uvolnila první bližší informace o novém modelu 500. Malá-velká elegance je konečně na světě.

Doplněno 4. 6. o nové informace.

Není až tak časté, aby automobilky přicházely s modely, které naváží na uspěšný vůz ze vzdálené historie. Fiat se pro tento krok rozhodl a na trhu se díky tomu objeví nové malé auto, které na svého někdejšího předchůdce navazuje nejen jménem.

Nový Fiat 500 vychází z dávného mini stejného označení a je to vidět na každém detailu. Na rozdíl od Volkswagenu a jeho modelu New Beetle se však drží stejné linie a na bázi pouhého retra nevytváří dojem exklusivity. Tento model by měl být zase „jen” poctivou pětistovkou.

Fiat 500 se zařadí mezi opravdové prcky. Na délku bude měřit 3 550 mm, na šířku 1 650 mm a na výšku 1 490 mm. To je méně, než většina městských mini.

O pohon vozu se v počátku postarají tři agregáty. Základem bude čtyřválec o objemu 1,2 l s výkonem 50 kW (69 k). Ten doplní větší benzínový čtyřválec 1,4 o výkonu 74 kW (100 k). Naftu v počátku zastoupí známý agregát 1,3 JTD o výkonu 55 kW (75 k). Všechny motory malého Fiatu 500 již budou plnit budoucí emisní normu Euro 5, což je v dnešní době ojedinělé.

 

1,2 8V

1,4 16V

1,3 16V JTD

Výkon (kW/k)

50/69

74/100

55/75

Max. rychlost (km/h)

160

182

165

Zrychlení 0-100 (s)

12,9

10,5

12,5

 

Komb. Spotř (l/100 km)

5,1

6,3

4,2

Emise CO2 (g/km)

119

149

111

Emisní norma

Euro 5

Euro 5

Euro 5

 

Délka (mm)

3 546

Šířka (mm)

1 627

Výška (mm)

1 488

Rozvor (mm)

2 300

Objem kufru (l)

170

V budoucnu se ovšem objeví i velká novinka. A to dvouválec o objemu 0,9 l, který bude dopován turbodmychadlem a nabídne výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 120 Nm. Jeho hlavní výhodou bude malá spotřeba, která má být v městském provozu až o 20 procent nižší, než u větších agregátů.

Cena vozu není prozatím stanovena. Z dostupných, leč neoficiálních ceníků vyplývá, že by se základní cena na italském měla pohybovat okolo 250 000 Kč. Jak tomu bude v ČR, uvidíme snad již brzy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Fiat 500
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků