Nový Fiat 500: italská legenda se vrací (oživeno)

Kdo by neznal pětistovku. Nemyslím tím načervenalou bankovku s podobiznou Boženy Němcové, nýbrž automobil, který zdomácněl v mnoha zemích. V rodné Itálii a nejen tam se stal Fiat 500 legendou. V dobách největší slávy cestovali Italové malinkým vozítkem napříč celým Apeninským poloostrovem. I dnes lze pětistovku na cestě potkat, její slávu oživuje celá řada fanklubů.

Klepněte pro větší obrázek
Takto by měla nová 500 vypadat

Všem příznivcům minivozítka vysílá Fiat příznivou zprávu: Legenda znovu ožije. Výstavní premiéra novinky je naplánována do Ženevy. Design automobilu následuje původní předlohu, kterou navrhl legendární Dante Giacosa, samozřejmě mírně přizpůsobenou 21. století. Nový Fiat 500 bude postaven na podvozku Fiatu Panda, délka vozu by se tedy měla pohybovat okolo 3,5 m.

Proti původní 500 bude motor umístěn vpředu, v interiéru se pohodlně usadí dvě, možná i čtyři osoby (podaří-li se konstruktérům využít vnitřní prostor jako v Pandě). Pod retro kabátem budou ukryty nejmodernější technologie. Samozřejmostí jsou airbagy, ABS, posilovač řízení, klimatizace atp. Základní pohonnou jednotkou má být benzínový agregát s objemem 1.2 l a výkonem 44 kW/60 k.

Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 přerostl v legendu. Navzdory miniaturním rozměrům přepravoval
celé rodiny i na delší vzdálenosti

Pod kapotou se objeví také 1.4 16V s výkonem 70 kW/95 k známá z Lancie Ypsilon. Naftu zastoupí 1.3 Multijet s výkonem 51 kW/70 k. Fiat počítá s verzí Abarth, o jejíž pohon se postará dieselový agregát s výkonem přes 100 k (zřejmě 1.9 Multijet 74 kW/100 k).

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků