Nový Fiat 500: italská legenda se vrací (oživeno)

Kdo by neznal pětistovku. Nemyslím tím načervenalou bankovku s podobiznou Boženy Němcové, nýbrž automobil, který zdomácněl v mnoha zemích. V rodné Itálii a nejen tam se stal Fiat 500 legendou. V dobách největší slávy cestovali Italové malinkým vozítkem napříč celým Apeninským poloostrovem. I dnes lze pětistovku na cestě potkat, její slávu oživuje celá řada fanklubů.

Klepněte pro větší obrázek
Takto by měla nová 500 vypadat

Všem příznivcům minivozítka vysílá Fiat příznivou zprávu: Legenda znovu ožije. Výstavní premiéra novinky je naplánována do Ženevy. Design automobilu následuje původní předlohu, kterou navrhl legendární Dante Giacosa, samozřejmě mírně přizpůsobenou 21. století. Nový Fiat 500 bude postaven na podvozku Fiatu Panda, délka vozu by se tedy měla pohybovat okolo 3,5 m.

Proti původní 500 bude motor umístěn vpředu, v interiéru se pohodlně usadí dvě, možná i čtyři osoby (podaří-li se konstruktérům využít vnitřní prostor jako v Pandě). Pod retro kabátem budou ukryty nejmodernější technologie. Samozřejmostí jsou airbagy, ABS, posilovač řízení, klimatizace atp. Základní pohonnou jednotkou má být benzínový agregát s objemem 1.2 l a výkonem 44 kW/60 k.

Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 přerostl v legendu. Navzdory miniaturním rozměrům přepravoval
celé rodiny i na delší vzdálenosti

Pod kapotou se objeví také 1.4 16V s výkonem 70 kW/95 k známá z Lancie Ypsilon. Naftu zastoupí 1.3 Multijet s výkonem 51 kW/70 k. Fiat počítá s verzí Abarth, o jejíž pohon se postará dieselový agregát s výkonem přes 100 k (zřejmě 1.9 Multijet 74 kW/100 k).

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků