Nový Fiat 500: italská legenda se vrací (oživeno)

Kdo by neznal pětistovku. Nemyslím tím načervenalou bankovku s podobiznou Boženy Němcové, nýbrž automobil, který zdomácněl v mnoha zemích. V rodné Itálii a nejen tam se stal Fiat 500 legendou. V dobách největší slávy cestovali Italové malinkým vozítkem napříč celým Apeninským poloostrovem. I dnes lze pětistovku na cestě potkat, její slávu oživuje celá řada fanklubů.

Klepněte pro větší obrázek
Takto by měla nová 500 vypadat

Všem příznivcům minivozítka vysílá Fiat příznivou zprávu: Legenda znovu ožije. Výstavní premiéra novinky je naplánována do Ženevy. Design automobilu následuje původní předlohu, kterou navrhl legendární Dante Giacosa, samozřejmě mírně přizpůsobenou 21. století. Nový Fiat 500 bude postaven na podvozku Fiatu Panda, délka vozu by se tedy měla pohybovat okolo 3,5 m.

Proti původní 500 bude motor umístěn vpředu, v interiéru se pohodlně usadí dvě, možná i čtyři osoby (podaří-li se konstruktérům využít vnitřní prostor jako v Pandě). Pod retro kabátem budou ukryty nejmodernější technologie. Samozřejmostí jsou airbagy, ABS, posilovač řízení, klimatizace atp. Základní pohonnou jednotkou má být benzínový agregát s objemem 1.2 l a výkonem 44 kW/60 k.

Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 přerostl v legendu. Navzdory miniaturním rozměrům přepravoval
celé rodiny i na delší vzdálenosti

Pod kapotou se objeví také 1.4 16V s výkonem 70 kW/95 k známá z Lancie Ypsilon. Naftu zastoupí 1.3 Multijet s výkonem 51 kW/70 k. Fiat počítá s verzí Abarth, o jejíž pohon se postará dieselový agregát s výkonem přes 100 k (zřejmě 1.9 Multijet 74 kW/100 k).

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků