Nový Fiat 500: italská legenda se vrací (oživeno)

Kdo by neznal pětistovku. Nemyslím tím načervenalou bankovku s podobiznou Boženy Němcové, nýbrž automobil, který zdomácněl v mnoha zemích. V rodné Itálii a nejen tam se stal Fiat 500 legendou. V dobách největší slávy cestovali Italové malinkým vozítkem napříč celým Apeninským poloostrovem. I dnes lze pětistovku na cestě potkat, její slávu oživuje celá řada fanklubů.

Klepněte pro větší obrázek
Takto by měla nová 500 vypadat

Všem příznivcům minivozítka vysílá Fiat příznivou zprávu: Legenda znovu ožije. Výstavní premiéra novinky je naplánována do Ženevy. Design automobilu následuje původní předlohu, kterou navrhl legendární Dante Giacosa, samozřejmě mírně přizpůsobenou 21. století. Nový Fiat 500 bude postaven na podvozku Fiatu Panda, délka vozu by se tedy měla pohybovat okolo 3,5 m.

Proti původní 500 bude motor umístěn vpředu, v interiéru se pohodlně usadí dvě, možná i čtyři osoby (podaří-li se konstruktérům využít vnitřní prostor jako v Pandě). Pod retro kabátem budou ukryty nejmodernější technologie. Samozřejmostí jsou airbagy, ABS, posilovač řízení, klimatizace atp. Základní pohonnou jednotkou má být benzínový agregát s objemem 1.2 l a výkonem 44 kW/60 k.

Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 přerostl v legendu. Navzdory miniaturním rozměrům přepravoval
celé rodiny i na delší vzdálenosti

Pod kapotou se objeví také 1.4 16V s výkonem 70 kW/95 k známá z Lancie Ypsilon. Naftu zastoupí 1.3 Multijet s výkonem 51 kW/70 k. Fiat počítá s verzí Abarth, o jejíž pohon se postará dieselový agregát s výkonem přes 100 k (zřejmě 1.9 Multijet 74 kW/100 k).

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků