Nový Fiat 500: italská legenda se vrací (oživeno)

Kdo by neznal pětistovku. Nemyslím tím načervenalou bankovku s podobiznou Boženy Němcové, nýbrž automobil, který zdomácněl v mnoha zemích. V rodné Itálii a nejen tam se stal Fiat 500 legendou. V dobách největší slávy cestovali Italové malinkým vozítkem napříč celým Apeninským poloostrovem. I dnes lze pětistovku na cestě potkat, její slávu oživuje celá řada fanklubů.

Klepněte pro větší obrázek
Takto by měla nová 500 vypadat

Všem příznivcům minivozítka vysílá Fiat příznivou zprávu: Legenda znovu ožije. Výstavní premiéra novinky je naplánována do Ženevy. Design automobilu následuje původní předlohu, kterou navrhl legendární Dante Giacosa, samozřejmě mírně přizpůsobenou 21. století. Nový Fiat 500 bude postaven na podvozku Fiatu Panda, délka vozu by se tedy měla pohybovat okolo 3,5 m.

Proti původní 500 bude motor umístěn vpředu, v interiéru se pohodlně usadí dvě, možná i čtyři osoby (podaří-li se konstruktérům využít vnitřní prostor jako v Pandě). Pod retro kabátem budou ukryty nejmodernější technologie. Samozřejmostí jsou airbagy, ABS, posilovač řízení, klimatizace atp. Základní pohonnou jednotkou má být benzínový agregát s objemem 1.2 l a výkonem 44 kW/60 k.

Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 přerostl v legendu. Navzdory miniaturním rozměrům přepravoval
celé rodiny i na delší vzdálenosti

Pod kapotou se objeví také 1.4 16V s výkonem 70 kW/95 k známá z Lancie Ypsilon. Naftu zastoupí 1.3 Multijet s výkonem 51 kW/70 k. Fiat počítá s verzí Abarth, o jejíž pohon se postará dieselový agregát s výkonem přes 100 k (zřejmě 1.9 Multijet 74 kW/100 k).

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků